ΔΟΚΙΜΕΣ

Fiat Panda 1.0 70hp BSG Cross Hybrid [test drive]

Σε μία δεύτερη νιότη ευελπιστεί το Panda Cross, το οποίο διατηρεί το αγαπημένο σχήμα του και ταυτόχρονα εφοδιάζεται με mild hybrid τεχνολογία.

Εδώ, η αλήθεια είναι ότι οι εξελίξεις μάλλον μας πρόφτασαν, καθώς ναι μεν τα υβριδικά Panda κυκλοφόρησαν πρακτικά στις αρχές του καλοκαιριού, πριν από λίγες εβδομάδες όμως η Fiat προχώρησε και σε μία λανθάνουσα στιλιστική ανανέωση του δημοφιλούς της μικρού με τα μηχανικά μέρη να μένουν απαράλλαχτα. Το μοντέλο της δοκιμής είναι μεν υβριδικό (mild hybrid ορθότερα), όχι όμως και ανανεωμένο σχεδιαστικά. Με δεδομένο όμως ότι οι εν λόγω αλλαγές αφορούν κυρίως τους προφυλακτήρες και το infotainment, στην έκδοση Sport, αυτό δεν θα μας εμποδίσει να κρίνουμε το υπόλοιπο αυτοκίνητο.

Αφού λοιπόν ξεκαθαρίσαμε τα παραπάνω προχωράμε απευθείας με τον «ελέφαντα» στο δωμάτιο, την έλευση του υβριδικού συνόλου των 1,0 λίτρων και 70 ίππων. Εδώ μιλάμε για το γνωστό τρικύλινδρο, ατμοσφαιρικό, μοτέρ της Ιταλικής εταιρίας, το οποίο απέκτησε έναν ηλεκτροκινητήρα BSG (Belt integrated Starter Generator).

Τι σημαίνει αυτό; Ότι με τη χρήση μίας μικρής μπαταρίας λιθίου, που φορτίζει εκμεταλλευόμενη την κινητική ενέργεια του οχήματος, μπορεί να επιστρέφει πίσω αυτή την ενέργεια ώστε να βελτιστοποιεί τη λειτουργία Stop & Start του κινητήρα, καθώς και να προσφέρει λίγη επιπλέον ροπή κατά τις εκκινήσεις.

Στην πράξη, αυτό δεν γίνεται εύκολα αντιληπτό, καθώς μιλάμε για ένα σύνολο μόλις 70 ίππων, με 92 Nm ροπής. Δεν έχει νόημα κάποιος να αναζητά ιδιαίτερες επιδόσεις ή πολύ υψηλή τελική ταχύτητα. Καταφέρνει όμως να περιορίσει σε ένα βαθμό την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, έτσι ώστε να κάνει το καλό για το περιβάλλον και την τσέπη του ιδιοκτήτη του.

Κατά τα άλλα, θα δώσουμε έναν πόντο για το σχετικά κοντό σε κλιμάκωση κιβώτιο των 6 σχέσεων, αφαιρώντας όμως έναν άλλο για τους συνολικούς κραδασμούς και το θόρυβο που περνάει μέσα στην καμπίνα των επιβατών.

Αφήνοντας κατά μέρος ό,τι κρύβεται κάτω από το καπό, το Panda -παρά τα χρόνια του- καταφέρνει να διατηρεί αυτό το κοκαλάκι της νυχτερίδας που το κάνει αξιαγάπητο. Θες η ευελιξία στη χρήση, θες το απλό αλλά άνετο και φωτεινό εσωτερικό του (που πλέον αναβαθμίζεται και με ένα νέο infotainment), μιλάμε για ένα μοντέλο με ξεκάθαρο λόγο ύπαρξης στην αγορά.

Η σχετικά υψηλή θέση οδήγησης, η καλή εργονομία και κάποιες μικρολεπτομέρειες, όπως η ειδική θέση του κινητού επάνω στο ταμπλό, αναβαθμίζουν την καθημερινή εμπειρία χρήσης. Οι αναρτήσεις, με τη σειρά τους, είναι αρκετά μαλακές και απορροφούν αρκετές από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Εδώ δεν μιλάμε για κάποιο μαγικό χαλί, τίμια όμως είναι ένα αυτοκίνητο που δεν θα παραπονεθεί κανένας ότι γίνεται κουραστικό σε πολύωρη οδήγηση.

Με βάση τα παραπάνω, με το εξαιρετικό σε χώρο και διαμόρφωση διαμέρισμα αποσκευών αλλά και με το λογικό κόστος κτήσης και χρήσης (που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας), το ήπια υβριδικό Panda συνεχίζει να διατηρεί τη θέση του στη ζούγκλα της πόλης.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FIAT

Fiat Panda 1.0 70hp BSG Hybrid Easy Cross – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 70,0 x 86,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος
Ισχύς 51 kW (69 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 92 Nm (9,4 kgm) / 3.500 rpm
Τροφοδοσία/ υποβοήθηση Ατμοσφαιρική με άμεσο ψεκασμό/ σύστημα mild hybrid 48V με μίζα ιμάντα με γεννήτρια/ δυναμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,7 sec
Τελική ταχύτητα 155 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,4 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 5,4 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 38 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 593 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 89 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό, 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ Ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact 6, 175/65 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.686 x 1.662 x 1.635 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.416/1.412 mm
Μεταξόνιο 2.300 mm
Χώρος αποσκευών 225 lt
Απόβαρο 1.130 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 12.650€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button