NEA

H Maserati γιορτάζει τα 106 της χρόνια [vid]

Δείτε στο τέλος του άρθρου ένα υπέροχο βίντεο για την ιστορία της Maserati υπό την μουσική υπόκρουση του Chase από τον Giorgio Moroder.

H πορεία της Maserati ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 1914 από την Μπολόνια και τους αδερφούς Alfieri, Bindo, Ernesto, Carlo και Ettore. Οι τρεις πρώτοι είχαν φτιάξει ένα αγωνιστικό για την Diatto, η οποία το 1926 αποφάσισε να προχωρήσει στην ίδρυση της Maserati σήμα. Υπήρξαν αρκετές επιτυχίες σε αγώνες της εποχής και το έμβλημα της τρίαινας ήταν έμπνευση του Mario Maserati. O Alfieri που είχε νικήσει στο Targa Florio του 1926 πέθανε μετά από έξι χρόνια αλά την εταιρία συνέχισαν οι Bindo, Ernesto και Ettore.

Στη συνέχεια μετακόμισε και η έδρα της εταιρίας στην Modena (όπου βρίσκεται μέχρι σήμερα) αφού τα αδέρφια πούλησαν τα μερίδια τους στην Adolfo Orsi, αλλά συνέχισαν να συμμετέχουν ως μηχανικοί με πολλές επιτυχίες σε αγώνες και απέναντι σε μεγαθήρια της εποχής όπως η Auto Union ή η Mercedes τις χρονιές 1939 και 1940. Στην διάρκεια του Β’ Π.Π. η Maserati παρήγαγε πολεμικό εξοπλισμό.

O Alberto Massimino, ένας πρώην μηχανικός της FIAT με εμπειρία στην Alfa Romeo και στην Ferrari, σχεδίασε τα αγωνιστικά της δεκαετίας του 1950. Με αποκορύφωμα το 1954 και το 1957 όταν ο Αργεντίνος Manuel Fangio (εμφανίζεται και στο βίντεο μαζί με την Maria Teresa de Filippis) κατέκτησε τα πρωταθλήματα στην Formula 1 οδηγώντας Maserati.

Το 1957 η Maserati αποσύρθηκε από τους αγώνες μετά το τραγικό δυστύχημα στο Mille Miglia και επικεντρώθηκε στην κατασκευή grand tourer αυτοκινήτων για ιδιώτες με ορόσημο την 3500 GT του 1957. Ήταν το πρώτο μοντέλο παραγωγής της μάρκας. Στη συνέχεια υπήρξαν διάφορα μοντέλα (όπως τα Mistral Spider, Quattroporte, Ghibli κ.α.) και συνεργασίες (όπως με τις Sebring, Vignale, Ghia κ.α.).

To 1967 η Maserati εξαγοράστηκε από την Citroen και έτσι προέκυψε η γαλλική ναυαρχίδα SΜ με ιταλική V6 καρδιά. Στη συνέχεια παρουσιάστηκε η τετραθέσια Indy, η κεντρομήχανη Bora, η διάδοχος της Ghibli με σχέδιο Bertone, V8 μοτέρ και τεχνολογίες Citroen.

Την περίοδο της πετρελαϊκής κρίσης του 1973 άρχισαν οι μαύρες σκιές με τις πωλήσεις να πέφτουν κατακόρυφα, την Citroen να πτωχεύει και να ξεκινούν οι διαδικασίες συγχώνευσης με την Peugeot. Το 1975 οι Γάλλοι «άδειασαν» την Maserati και μετά από κυβερνητικές επεμβάσεις η εταιρία πέρασε στον Αργεντίνο βιομήχανο Alejandro de Tomaso.

Εκείνη την περίοδο έγινε το πέρασμα του κινητήρα μπροστά με κίνηση πίσω πάνω στην πλατφόρμα Biturbo. To 1984 η Chrysler απέκτησε το 5% της Maserati και αργότερα μεγαλύτερο μερίδιο με εισροή της μάρκας στην αμερικανική αγορά με μοντέλα από την Karif έως την Shamal του Gandini. To 1989 η FIAT εξαγοράζει το 49% της μάρκας και το 1992 παρουσιάζεται η Chubasso.

To 1993 o De Tomaso πουλά το υπόλοιπο των μετοχών στην FIAT, η οποία το 1997 πούλησε το 50% στην Ferrari. Δύο χρόνια αργότερα η Ferrari πήρε τον πλήρη έλεγχο κάνοντας την Maserati ένα πιο luxury σπορ σήμα. Από εκεί και πέρα ξεκίνησε η σύγχρονη περίοδος στο Fiat Group και στην FCA με μια σημαντική αδράνεια την τελευταία πενταετία αλλά φιλόδοξα εξηλεκτρισμένα πλάνα για το μέλλον προαναγγέλλοντας τις νέες Grecale και GranTurismo.

https://youtu.be/c1bnZA3tV-8

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!