NEA

Τριαντάρισε η επική Lamborghini Diablo

H Diablo ήταν η διάδοχος της Countach και για πολλούς το επιστέγασμα της αυθεντικής πορείας της Lamborghini μέχρι την εξαγορά της από τo Audi Group.

Η σύλληψη της κεντρομήχανης Diablo ξεκινά το 1985 όταν δόθηκε το πράσινο φως για την αντικατάσταση της Countach. Της εμβληματικής Lamborghini που είχε κάνει πάταγο με το σχήμα σφήνας και τις γνωστές ιδιαιτερότητες, όπως στην περίπτωση της Periscope. Μετά από μια πενταετία εξέλιξης η Diablo παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 1990 στο Monte Carlo και είχε προκαλέσει ιδιαίτερη αίσθηση ως το ταχύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο με τελική που έφτανε τα 325 χλμ./ώρα.

Η σχεδιαστική της σιλουέτα ήταν μια εξέλιξη της Countach (το αρχικό σχέδιο ξεκίνησε από τον Marcello Gandini και ολοκληρώθηκε από τον Tom Gale της Chrysler) με την διαφορά πως μπροστά οι pop-up προβολείς είχαν αντικατασταθεί από χωστούς προβολείς. Πίσω υπήρχαν κάποιες αλλαγές, όπως και στις απολήξεις που είχαν μεταφερθεί στο κέντρο.

Αλλά η πιο βασική διαφορά ήταν και στο εσωτερικό που διέθετε και κλιματισμό από την αρχική της έκδοση (όχι όμως και υποβοήθηση τιμονιού, που είχε αργότερα η VT), ενώ στην πορεία η Diablo απέκτησε μέχρι και ηχοσύστημα με CD-player. Σε σχέση με την Countach είχε και καλύτερη ορατότητα προς τα έξω.

H Diablo ήταν η πρώτη Lamborghini με σύστημα ABS, η πρώτη με σύστημα τετρακίνησης (μετά την LM002) και με την έκδοση Diablo VT Roadster η πρώτη ανοιχτή της μάρκας. Υπήρξαν διάφορες εκδόσεις, όπως οι VT, SV, SV-R. GT-R, με τον ατμοσφαιρικό V12 που απέδιδε 492 ίππους στην βασική του εκδοχή των 5,7 λίτρων και 517 ίππων (έως 603 την Jota) στην μεγαλύτερη των 6,0 λίτρων με έως 583 άλογα στην GT.

Στα 11 χρόνια της παραγωγής της η Diablo κατασκευάστηκε 2.884 φορές στο εργοστάσιο της Lamborghini στην Sant’ Agata. H πορεία της ολοκληρώθηκε το 2000, δύο χρόνια μετά την εξαγορά της ιταλικής εταιρίας (μετά την πτώχευση του 1978, πέρασε από το 1987 στην Chrysler και κατόπιν για λίγο στην Μαλαισιανή Mycom) από τους Γερμανούς του VW Group. Το 2001 την Diablo την διαδέχτηκε η πολύ καλύτερη Murcielago.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!