Για όποιον θέλει να κινείται σβέλτα μέσα στην πόλη ή ακόμη και έξω από αυτή, το «τουρμπάτο» i10 είναι πραγματικά μια ευχάριστη έκπληξη.
Έτσι όπως έχουν τα πράγματα πολύ λίγα είναι τα citycars που θα στελεχώνουν την κατηγορία φορώντας κινητήρες καύσης . Ειδικότερα και από την στιγμή που το αντίπαλο VW Up! GTI έχει “τελειώσει” εδώ και καιρό το “κατοστάρι” i10 αποτελεί μια μοναδική επιλογή στο είδος του (μαζί με το συγγενές Kia Picanto 1.0 Turbo GT-Line). Μα, θα πείτε, μπορεί ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο να σηκώσει τα άλογα αυτά; Και τι νόημα έχει;
Καταρχήν, να πούμε πως το νέο Hyundai i10 βασίζεται σε ένα νέο πάτωμα με αυξημένες διαστάσεις, μεταξόνιο και μετατρόχια και, ναι, το σασί του μπορεί να «αντέξει» τα 100 άλογα από τον τρικύλινδρο turbo 1.000άρη με την ευχάριστη χροιά. Ίσως να μπορούσε και περισσότερα, αλλά κάτι τέτοιο θα ήταν υπερβολή για τον περίπου ένα τόνο του χαμηλού απόβαρου. Και παρόλο που τα 10,5 δλ. για το “0-100” ίσως να μην ενθουσιάζουν, οι ρεπρίζ και η γενικότερη σπιρτάδα που βγάζει το αυτοκίνητο είναι πολύ καλές και σε κάνουν να χαμογελάς πατώντας το γκάζι.
Το στήσιμο της ενισχυμένης ανάρτησης (με μεγαλύτερης διατομής αντιστρεπτικές) δεν θα ξενίσει τους μυημένους στην σπορ οδήγηση, ενώ ταυτόχρονα δεν θα προβληματίσει στον τομέα της άνεσης αφού είναι τόσο σφιχτή όσο χρειάζεται. Το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση, ο επιλογέας θετικός σε αίσθηση και σφιχτός στις αλλαγές του, ενώ αυτό που θα ήθελα θα ήταν λίγο πιο προοδευτικό συμπλέκτη και ίσως λίγο ελαφρύτερο ,αφού στην πόλη μπορεί να κουράσει μερικούς. Προσωπικά, ως «αριστεροπόδαρος», δεν έχω κανένα πρόβλημα.
photos: nmarinopoulos
Στις στροφές το τουρμπάτο i10 κρατάει αισθητά καλύτερα από το απλό, ενώ στον αυτοκινητόδρομο κινείται με άνεση και με το μοτέρ να γεμίζει κάθε σχέση με σταθερότητα ακόμη και κοντά στην τελική των 185 χλμ./ώρα. Εδώ θα ήθελα και μια 6η σχέση, όπως και ένα διακόπτη παραμετροποίησης για οικονομική ή σπορ οδήγηση για να ρίχνει την κατανάλωση κάτω από τα 7,0-7,5 λίτρα/100 χλμ. που κατέγραψα. Πολύ καλά και αποτελεσματικά τα φρένα με πίσω δίσκους αντί για ταμπούρα.
Με την πρώτη ματιά γίνεται αντιληπτό το πόσο φορτωμένο είναι από πλευράς εξοπλισμού το i10 N-Line που τα έχει όλα. Απέξω ξεχωρίζει η διχρωμία, οι σπορ ζάντες, η μάσκα, οι κόκκινες λεπτομέρειες, τα σχετικά λογότυπα, η διπλή απόληξη κ.α. Στο εσωτερικό συνεχίζεται η N-Line αύρα με ανάλογου ύφους αναβαθμίσεις που περιλαμβάνουν από ειδικές επενδύσεις στο ταμπλό και στα καθίσματα με κόκκινες πινελιές, μέχρι και ψηφιακό πίνακα οργάνων.
Αν μη τι άλλο, το i10 N-Line είναι ένα ξεχωριστό και πολύ ενδιαφέρον citycar. Αρκεί αυτός που θα το αποκτήσει να έχει να διαθέσει τα από 15.490€ που δεν είναι καθόλου λίγα για ένα i10. Ποιος μπορεί να είναι αυτός; Κάποιος που δεν θέλει να χάνει την υπομονή του με την μικρότερη ατμοσφαιρική έκδοση των 1.200 κ.εκ. και θέλει να κινείται σβέλτα και απολαυστικά με ένα βολικό αυτοκίνητο που δεν ξεπερνά σε μήκος τα 3,67 μέτρα.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI
Hyundai i10 1.0 Ν-Line 100 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 998 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 71,0 x 84,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος | |||
Ισχύς | 73,6 kW (100 PS) / 4.500 rpm | |||
Ροπή | 172 Nm (17,6 kgm) / 4.500 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδότηση, άμεσος ψεκασμός, Dual-CVVT | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 10,5 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 185 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,2 lt/100 km | |||
Τυποποιημένηm μέση (WLTP) | 5,5 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 36 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 500 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 124 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 5 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Hankook Ventus Prime3, 195/45 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 3.675 x 1.680 x 1.483 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.467 / 1.478 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.425 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 252 -1.050 lt | |||
Απόβαρο | 1.045 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: : από 15.490 € |