ΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai i10 1.2 [test drive]

Δοκιμάζουμε ένα από τα καλύτερα και πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα πόλης στο πιο ώριμο σημείο της πορείας του.

Πριν από μερικά χρόνια είχαν ενδιαφέρον τα αφιερώματα με τον «πιασάρικο» τίτλο «Όλα τα αυτοκίνητα κάτω από τα 10.000€». Πλέον, κάτι τέτοιο αυτό ακούγεται ως μαγική εικόνα αφού ακόμη και τα μικρότερα αυτοκίνητα έχουν ακριβύνει αρκετά και σε μερικά χρόνια απλά δεν θα υπάρχουν. Τουλάχιστον στις συμβατικές τους εκδόσεις, με κινητήρες καύσης, αφού οι περισσότεροι κατασκευαστές θα «κινηθούν» ηλεκτρικά (τον λόγο μπορείτε να τον μάθετε σε ένα ενδιαφέρον σχετικό άρθρο).

Τι λέτε, δεν περνάμε στο νέο Hyundai i10; Το οποίο… εκκινεί λίγο πάνω από τις 11.000 ευρώ για την έκδοση των 1.000 κ.εκ. με τους 67 ίππους. Το μοντέλο της δοκιμής μας είναι της έκδοσης των 1.200 κ.εκ. με τους 84 ίππους και για αυτό είναι λίγο ακριβότερο (από τις 11.750 ευρώ). Πάντως θεωρώ πως αυτή είναι η σωστή επιλογή και πως αξίζει να δώσει κανείς το κάτι παραπάνω. Αλλά πριν φτάσουμε εκεί, ας δούμε τι έχει αλλάξει στην 3η γενιά του i10.

Σχεδιαστικά το νέο i10 είναι αυτό που βλέπετε. Ένα ελκυστικό σε εμφάνιση city-car με πολύ όμορφες γραμμές και την πίσω κολόνα με το λογότυπο να έρχεται ως βασικό σημείο αναγνώρισης. Ειδικά στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας το i10 με την γαλάζια διχρωμία και την μαύρη οροφή έχει τον τρόπο του για να δίνει χρώμα στην καθημερινότητα του οδηγού του. Από εκεί και πέρα το νέο i10 δεν αποκλίνει από τον κανόνα πως το καλό έγινε καλύτερο. Και μεγαλύτερο. Όχι αρκετά ώστε να μην απωλέσει την αστική ευελιξία. Συγκεκριμένα το νέο i10 έχει μακρύνει ελάχιστα (μόλις μισό εκατοστό), αλλά έχει χαμηλώσει (κατά 2 εκ.) και έχει φαρδύνει (κατά επίσης 2 εκ.). Ταυτόχρονα το μεταξόνιο έχει γνωρίσει την μεγαλύτερη αύξηση κατά 4 εκατοστά.

Τα παραπάνω νούμερα έχουν άμεσο αντίκτυπο στην καμπίνα των επιβατών που προσφέρει μεγάλους χώρους τηρουμένων των αναλογιών. Οι πίσω επιβάτες έχουν μεγάλη απόσταση για τα γόνατα τους και περίσσεια αέρα πάνω από τα κεφάλια τους. Έτσι, το νέο i10 μπορεί να φιλοξενήσει πολύ πιο άνετα τέσσερις επιβάτες και ίσως πιο άνετα από κάποια μοντέλα της επόμενης κατηγορίας (π.χ. από το Peugeot 208 ή το Opel Corsa).

Τα 252 λίτρα του χώρου αποσκευών μπορεί να μην ακούγονται σπουδαία τιμή αλλά χωρούν αρκετά πράγματα. Το σχετικά ψηλό κατώφλι (χαμηλότερο κατά 3 εκ. από το προηγούμενο i10) δεν δυσκολεύει για να αφήσεις τα ψώνια από το σούπερ-μάρκετ, η εταζέρα σηκώνεται με το χέρι, αν το απαιτήσουν οι συνθήκες τα διαιρούμενα καθίσματα πέφτουν εύκολα, ενώ αξιοσημείωτο είναι πως υπάρχει ρεζέρβα ασφαλείας.

Και πάμε στο πολύ ευχάριστο ταμπλό που φιλοξενεί την μεγάλη οθόνη 8’’ (3,8’’ έχει μόνο η βασική Flex), με τα μίνιμαλ όμορφα γραφικά, την πολύ καλή απόκριση και με πλήρη υποστήριξη σε συνδεσιμότητα. Βρίσκεται σχετικά ψηλά τοποθετημένη και σε βολικό σημείο ενώ μοιάζει σα να αγκαλιάζει αρμονικά τον πληρέστατο πίνακα οργάνων. Τα πλαστικά έχουν πολύ καλό φινίρισμα και συναρμολόγηση και είναι όλα σκληρά, προφανώς για να διατηρηθεί το κόστος χαμηλά. Προσωπικά δεν με ενοχλεί καθόλου που δεν υπάρχουν μαλακά πλαστικά αφού αυτό είναι το τελευταίο που ζητά κανείς από ένα μοντέλο της κατηγορίας. Οι χώροι και οι θήκες για μικρό-αντικείμενα είναι πολύ περισσότεροι απ’ ότι περιμένεις. Υπάρχουν πρακτικές ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα, θύρες USB (και ταχείας φόρτισης), θήκες στις πόρτες για μπουκάλια, θήκες στις λαβές των θυρών, πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού κ.α.

photos: nmarinopoulos

Κάτω από το καπό όπου συναντάμε τον αναβαθμισμένο 1.200άρη βενζινοκινητήρα με την ατμοσφαιρική αξιόπιστη -για κάθε επιφυλακτικό- λειτουργία, με καδένα και χρονισμό σε όλες τις βαλβίδες (Dual-CVVT). Το ερώτημα φυσικά δεν είναι αν οι 84 ίπποι βάζουν… φωτιά στην άσφαλτο αλλά αν επαρκούν για την κίνηση του i10. Η απάντηση είναι πως η ισχύς είναι τουλάχιστον ικανοποιητική για ένα citycar αφού προτεραιότητα δεν αποτελούν και τόσο οι επιδόσεις αλλά η χαμηλή κατανάλωση. Σχετικά με το πρώτο (τις επιδόσεις) η πυκνή κλιμάκωση του κιβωτίου λειτουργεί ως αρωγός. Σχετικά με το δεύτερο (την κατανάλωση) κατέγραψα περίπου στα 6-6,5 λίτρα/100 χλμ.

Όσον αφορά στην λειτουργία του το τετρακύλινδρο μοτέρ είναι στρωτό και οι Κορεάτες έχουν κάνει καλή δουλειά στην ηχομόνωση. Χαμηλά είναι λίγο ράθυμος και για να κινηθείς πιο σβέλτα θα πρέπει να ανεβάσεις σ.α.λ., πάνω από τις 3.500. Κάπου εκεί βρίσκεται και η βελόνα του στροφόμετρου με ταχύτητα κίνησης στον αυτοκινητόδρομο περίπου στα 120 χλμ./ώρα (εδώ θεωρώ πως η 5η θα έπρεπε να είναι λίγο μακρύτερη). Πάρα πολύ καλός είναι σε αίσθηση και ακρίβεια ο μοχλός, το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση και βάρος και τα φρένα αποτελεσματικά και με καλή ευαισθησία του ABS. Τα θετικά σχόλια συνεχίζονται και για το setup της ανάρτησης η οποία είναι σφιχτή όσο πρέπει για να ελέγχει σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος και τόσο μαλακή όσο χρειάζεται για να εξασφαλίζει τα απαιτούμενα επίπεδα άνεσης. Στα πολύ δύσκολα σημεία (π.χ. λακκούβες) ακόμη και με τα 45άρια λάστιχα της δοκιμής μας η απόσβεση είναι σφιχτή αλλά όχι ξερή.  

Συνοψίζοντας, το i10 είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο πόλης, με άνετους χώρους, ισορροπημένα οδηγικά χαρακτηριστικά και με πλούσιο εξοπλισμό από τις βασικές του εκδόσεις και δίχως να ξεχνάμε τα 5 χρόνια εγγύησης που δίνει η Hyundai δίχως όριο χιλιομέτρων. Από πλευράς εξοπλισμού η βασική έκδοση έχει σχεδόν όλα τα απαραίτητα όπως το πακέτο ασφαλείας Hyundai SmartSense, με 6 αερόσακους, Hill assist, σύστημα αυτόματης πέδησης, αναγνώρισης πεζών, προειδοποίησης απόσπασης της προσοχής του οδηγού, υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας, προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, εξοικονόμησης καυσίμου ISG (Idle stop and go) και E-call για άμεση ενημέρωση των υπηρεσιών ασφαλείας σε περίπτωση ανάγκης.

Από άποψης άνεσης διαθέτει Cruise control, δερμάτινο τιμόνι (πολλαπλών λειτουργιών) και λεβιέ ταχυτήτων, air condition, συναγερμό και αυτόματο άναμμα φώτων! Πρακτικά, το μόνο που λείπει είναι η μεγάλη οθόνη 8 ιντσών, με κάμερα οπισθοπορείας, Apple CarPlay, Android Auto και διάφορες άλλες λειτουργίες, η οποία προστίθεται στην αμέσως επόμενη έκδοση, Style. Και αν τελικά γλυκοκοιτάζετε το i10 δείτε με μια ματιά εδώ τις τιμές πώλησης, ενώ μπορείτε να μάθετε περισσότερα στον διαμορφωτή της εταιρίας.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai i10 1.2 84 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.197 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,0 x 75,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 61,7 kW (84 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 118 Nm (12,0 kgm) / 4.000 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων, χρονισμός με καδένα, Dual-CVVT
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,6 sec
Τελική ταχύτητα 171 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένηm μέση (WLTP) 5,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 36 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 553 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 117 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Ventus Prime3, 195/45 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.670 x 1.680 x 1.480 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.467 / 1.478 mm
Μεταξόνιο 2.425 mm
Χώρος αποσκευών 252 -1.050 lt
Απόβαρο 935-1.002 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: : από 11.750 €

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. H Hyundai – Kia εντυπωσιάζει στις ΗΠΑ με την premium ποιότητα κ αισθητική των μοντέλων της. Και νομίζω έχει αρχίσει και εντυπωσιάζει και την Ευρώπη. Πραγματικά ένα πανέμορφο μικρό αυτοκίνητο με εντυπωσιακούς χώρους και πορτ παγκάζ. Και οι Γερμανοί – Ιάπωνες έχουν τα Up και Aygo που είναι δύο κλικ πιο κάτω σε overall αίσθηση κ σχεδιασμό.

    1. Συμφωνώ για το Aygo, είναι ένα-δύο κλικ πιο κάτω ποιοτικα. Τo up! δεν κρύβει την ηλικία του πλέον αλλά ειναι πολύ κοντά στο i10 σε δυναμικά χαρακτηριστικά και αν εξαιρέσουμε στοιχεία όπως το τρικύλινδρο τρέμουλο του VW. Θεωρώ πως το i10 με αυτό τον εξοπλισμο και οσα δινει πρωταγωνιστεί χαλαρά πλέον στην κατηγορία που συρρικνώνεται μιας και το VW Group πλέον απουσιάζει και η άλλη τριπλετα έχει γεράσει. Πολύ σημαντικό είναι ο πολύ υψηλός βαθμός αξιοπιστίας των Κορεατών και οι εγγυήσεις που δίνουν.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!