NEA

H McLaren Artura είναι ένα νέο υβριδικό εξκάλιμπερ με 680 άλογα [video]

Πρόκειται για μια ολοκαίνουργια McLaren, με νέο πλαίσιο, νέο V6 με plug-in υβριδική τεχνολογία, ηλεκτροκίνηση έως 30 χλμ., 0-100 σε 3,0 δλ. και τελική στα 330 χλμ./ώρα.

Η κεντρομήχανη Artura μπορεί να μην έχει καμία σχέση με τον βασιλιά Αρθούρο (η ονομασία της συνδυάζεις τις λέξεις Art+Futura), αλλά όπως και να το κάνουμε μοιάζει με το νέο όπλο της μάρκας στον μαγικό κόσμο των hypercars. Κάτι σαν το εξκάλιμπερ. Το οποίο αυτή την φορά δεν είναι μία πασπαρτού παραλλαγή με το γνωστό V8 μοτέρ αλλά βασίζεται σε ένα νέο πλαίσιο.

Το μονοκόκ πλαίσιο MCLA (McLaren Carbon Lightweight Architecture) που είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα ώστε το συνολικό βάρος της Artura να μην ξεπερνά τα 1.498 κιλά. Κάτι που ακούγεται εντυπωσιακό αφού υπάρχει και το ηλεκτρικό σύστημα του plug-in συστήματος με ένα ηλεκτρικό μοτέρ βάρους 15,4 κιλών και μια μπαταρία 88 κιλών.

Συγκεκριμένα, το σύστημα πρόωσης βασίζεται σε έναν εντελώς νέο twin-turbo V6 χωρητικότητας 3,0 λίτρων (είναι 50 κιλά ελαφρύτερος από τον V8) με περιεχόμενη γωνία στις 120 μοίρες και ισχύ στους 585 ίππους. Μαζί με την ισχύ των 95 ίππων από το ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο είναι ενσωματωμένο στο νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, η συνολική ισχύς διαμορφώνεται στους 680 ίππους και η ροπή στα 720 Nm που περνούν στους πίσω τροχούς.

Εδώ να πούμε πως το εξελιγμένο κιβώτιο SSG χρησιμοποιεί για πρώτη φορά το ηλεκτρικό μοτέρ για την όπισθεν. Το τιμόνι έχει παραδοσιακά υδραυλική υποβοήθηση, τα φρένα είναι κεραμικά εξαπίστονα μπροστά (πίσω τετραπίστονα), ενώ για υπάρχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό. Η μπαταρία των 7,4 kWh προσφέρει κίνηση μηδενικών ρύπων για έως 30 χλμ. και σε ταχύτητες έως τα 130 χλμ./ώρα, ενώ φορτίζει σε 2,5 ώρες.

Από πλευράς επιδόσεων η McLaren ανακοινώνει μια τελική ταχύτητα στα 330 χλμ./ώρα. Σχετικά με την επιτάχυνση από στάση τα πρώτα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 3,0 δλ., τα 200 χλμ./ώρα σε 8,3 δλ. και τα 300 χλμ./ώρα σε 21,5 δλ..

Με μήκος στα 4,539 μέτρα το αλουμινένιο αμάξωμα της Artura συμβαδίζει με ένα εξελιγμένο ντιζάιν του γνωστού στιλ. Για την διαμόρφωσή του χρησιμοποιείται η νέα τεχνική Superform με κατεργασία στου 500 βαθμούς Κελσίου που επιτρέπει την κατασκευή μεγάλων επιφανειών σε ένα τμήμα. Ένα χαρακτηριστικό είναι πως οι πόρτες ανοίγουν προς τα πάνω με την McLaren να κάνει ιδιαίτερο λόγο για την άνεση, τις δυνατότητες συνδεσιμότητας και τηλεμετρίας και το πορτμπαγκάζ να προσφέρει 160 λίτρα.

Το τιμόνι μετακινείται μαζί με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ από τη μεγάλη κάθετη οθόνη αφής ρυθμίζονται και επιλέγονται μεταξύ άλλων τα προγράμματα οδήγησης E-mode, Comfort, Sport και Track. Υπάρχουν όλα τα συστήματα υποβοήθησης αλλά όχι και το εξεζητημένο μεταβλητό Drift Control. Οι διακόπτες για την εκκίνηση του μοτέρ και την επιλογή κίνησης βρίσκονται στην κονσόλα. Τέλος να πούμε πως στην βρετανική αγορά η Artura θα ξεκινήσει να πωλείται από το φθινόπωρο έναντι 185.500 λιρών.

McLaren Artura technical specification

Engine configurationM630 V6 engine, 2,993cc twin-turbocharged, hybrid powertrain with axial flux electric motor
Drivetrain layoutLongitudinal mid-engined, RWD
Power PS (bhp/kW) @ rpm680PS (671/500): 585PS (577/430) @ 7,500rpm from petrol engine; 95PS (94/70) from electric motor1
Torque Nm (lb ft) @ rpm720 (531): 585 (431) @ 2,250-7,000rpm from petrol engine, 225 (166) from electric motor1
Transmission8-Speed SSG (reverse using electric motor) with electronic locking differential (E-diff).Electric, Comfort, Sport and Track modes
SteeringElectro-hydraulic; power-assisted
ChassisMCLA carbon fibre monocoque with aluminium front and rear frames and chassis structures
SuspensionIndependent adaptive dampers, front: dual aluminium wishbones, rear: upper wishbone and lower multi-link setup.Proactive Damping Control (PDC). Comfort, Sport and Track modes
BrakesCarbon Ceramic Discs (390mm front; 380mm rear) with forged aluminium brake calipers (6-piston front monobloc; 4-piston rear)
Wheels (inches)Front: 19 x 9J; Rear: 20 x 11J
TyresPirelli P-ZERO™ and Pirelli P-ZERO™ Corsa and Pirelli P ZEROTM Winter tyres with Pirelli Cyber Tyre® technologyFront: 235/35Z/R19 91YRear: 295/35/R20 105Y
Length, mm (inches)4,539 (179)
Wheelbase, mm (inches)2,640 (104)
Height, mm (inches)1,193 (47)
Width, with mirrors, mm (inches)2,080 (82)
Width, mirrors folded, mm (inches)1,976 (78)
Width, without mirrors, mm (inches)1,913 (75)
Track (to contact patch centre), mm (inches)Front: 1650 (65); Rear: 1613 (63.5)
Lightest dry weight, kg (lbs)1,395 (3,075)
DIN Kerb weight [fluids + 90% fuel], kg (lbs)1,498 (3,303)
Fuel tank capacity, litres (UK/USA gallons)72 (15.8/19)
Usable Battery capacity7.4kWh
Battery charge time2.5 hours to 80% charge (via EVSE cable)
Electric-only range (km/miles)30/19*
Electric maximum speed130km/h (81mph) *
Luggage capacity, litres160

Performance data

0-97km/h (0-60mph)3.0 seconds*
0-100km/h (0-62mph)3.0 seconds*
0-200km/h (0-124mph)8.3 seconds*
0-300km/h (0-186mph)21.5 seconds*
0-400m / ¼ mile10.7 seconds*
Maximum speed330km/h (205 mph) – electronically limited
200-0km/h (124mph-0) braking, metres (ft)126*
100-0km/h (62mph-0) braking, metres (ft)31*

Efficiency

CO2 emissions, g/km WLTP EU (combined)129*
Fuel consumption, WTLP EU I/100km/UK MPG
CombinedTBC/>50*
LowTBC/TBC
MediumTBC/TBC
HighTBC/TBC
Extra-highTBC/TBC
Fuel consumption, US mpg
CityTBC
HighwayTBC
CombinedTBC

Warranty

Vehicle (years/km)5/75,000
Battery (years/km)6/75,000
Roadside assistance (years/miles)5/unlimited
Body (anti-perforation) (years/miles)10/unlimited

*value to be confirmed – pending final validation

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button