NEA

Ένα Gordon Murray Τ.50s αφιερωμένο στο Niki Lauda [video]

Η συγκεκριμένη έκδοση του γνωστού sports car ονομάζεται Τ.50s “Niki Lauda”, αποδίδει 725 άλογα και η τιμή της είναι στα 3,5 εκατομμύρια ευρώ!

Σαν σήμερα, 22 Φεβρουαρίου, και πριν από 72 χρόνια είχε έρθει στον κόσμο ένας άνθρωπος που θα πρωταγωνιστούσε στην Formula 1. Ήταν ο Niki Lauda. Και ο Gordon Murray, o ιδιοφυής μηχανικός πίσω από την McLaren F1, θεώρησε πως το λιγότερο που θα μπορούσε να κάνει ήταν να δημιουργήσει μια ιδιαίτερη εκδοχή του T.50 και να αποδώσει την ονομασία του Αυστριακού που άφησε τα εγκόσμια το 2019.

 Όπως μπορείτε να δείτε πρόκειται για μια hardcore εκδοχή που προορίζεται αποκλειστικά και μόνο για χρήση στην πίστα. Όπως έζησε στις πίστες ο Niki. Και σε αντίθεση με το T.50 δρόμου που θα κατασκευαστεί 100 φορές έως τις αρχές του 2023, η ειδική track-only έκδοση θα υπάρξει σε μόλις 25 αυτοκίνητα.

Φυσικά αυτό που τραβά με την πρώτη ματιά την προσοχή είναι η φτερωτή διαμέτρου 400 χλστ. στο πίσω μέρος που στην αγωνιστική έκδοση συνδυάζεται με ένα τεράστιο διπλό διαχύτη και ένα δελτοπτέρυγο. Και όπως είναι λογικό ο Murray έχει φροντίσει για την παραμικρή αεροδυναμική λεπτομέρεια και την καλύτερη ψύξη του μοτέρ. Χαρακτηριστικό είναι πως με την προσθήκη ενός νέου μπροστινού splitter και του όλου πακέτου το συνολικό downforce αγγίζει τα 1.500 κιλά!

Στον αντίποδα έχουν γίνει πολλές επεμβάσεις και αφαιρέσεις ώστε το απόβαρο να πέσει από τα 986 κιλά της έκδοσης δρόμου στο μαγικό νούμερο των 852 κιλών(!) χάρη στο φουλ κάρμπον αμάξωμα και τα νέα κρύσταλλα. Ταυτόχρονα, έχει αυξηθεί η ισχύ του V12 των 4,0 λίτρων στους 725 ίππους (από 663) με τον κόφτη να μπαίνει στις 12.100 σ.α.λ. (από τις 9.000)!

Από εκεί και πέρα σχεδόν τα πάντα έχουν ενισχυθεί όπως και το εξάρι σασμάν της X-Trac. Τα ελατήρια, τα αμορτισέρ και οι αντιστρεπτικές είναι εντελώς διαφορετικά σε σκληρότητα, με στόχο τις απόλυτες επιδόσεις στην πίστα. Παράλληλα, έχει μειωθεί η απόσταση από το έδαφος του μπροστινού άξονα στα 87 χιλιοστά και του πίσω στα 116 χιλιοστά.

Η καμπίνα διατηρεί το layout της έκδοσης δρόμου, με κεντρικά τοποθετημένη την θέση του οδηγού, ο οποίος κάθεται σε ένα πλήρως αγωνιστικό μπάκετ από carbon fiber. Το T50s είναι αποκλειστικά διθέσιο, με τον συνεπιβάτη να στριμώχνεται στα αριστερά του οδηγού, ενώ στην θέση του δεξιού συνεπιβάτη έχει μπει το σύστημα πυρόσβεσης.

Όπως είπαμε το T.50s ‘Niki Lauda’ είναι ένα πολύ ειδικό αυτοκίνητο και για αυτό κοστίζει περίπου σχεδόν 900.000 ευρώ περισσότερα από το απλό T.50. Για τους κοινούς θνητούς αυτά τα ποσά ακούγονται αστρονομικά, αλλά για τους «τυχερούς» που έχουν να τα δώσουν ίσως και φυσιολογικά μπροστά σε μια καθαρόαιμη μηχανή οδηγικής απόλαυσης.

Αξιοσημείωτο είναι πως το κάθε ένα από τα 25 αυτοκίνητα που θα παραχθούν θα έχει δικό του σέρβις, ενώ θα συνοδεύεται από την υπηρεσία Trackspeed Package, που περιλαμβάνει υποστήριξη από μηχανικούς και όλο τον εξοπλισμό που χρειάζεται για να τρέξει σε πίστα, μαζί με όλο τον εξοπλισμό των πιτς και ανεφοδιασμού σε καύσιμο. Ε, τι τώρα, τσιγγουνιές θα κάνουμε;

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!