NEA

BMW 2002 Turbo: Ήταν η αρχή μίας turbo περιόδου…

Αυτή η ιδιαίτερη 2002 Τurbo είχε γραμμένα ανάποδα τα λογότυπα της, έτσι ώστε να φαίνονται σωστά γραμμένα απο τον καθρέπτη του μπροστινού οχήματος

Η τεχνολογία των turbo κινήτρων έχει κατακλύσει πλέον την σύγχρονη αυτοκίνηση, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που ακόμη και κατασκευαστές που υπήρξαν λάτρεις των ατμοσφαιρικών κινητήρων πριν μερικά χρόνια (όπως η Honda και η BMW), πλέον έχουν υιοθετήσει την υπερτροφοδοτούμενη τεχνολογία στον απόλυτο βαθμό.

Μάλιστα, από τη γκάμα κινητήρων εσωτερικής καύσης της γερμανικής εταιρείας, απουσιάζει πλήρως η οποιαδήποτε έκδοση ατμοσφαιρικού συνόλου. Αυτό κάποτε θα ακουγόταν σαν… κακόγουστη φάρσα, όμως είναι η αλήθεια των καιρών που επιτάσσουν μικρότερα σύνολα, υψηλότερη απόδοση και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Ποιο μοντέλο όμως ξεκίνησε την… υπερτροφοδοτούμενη επανάσταση; Ειδικά στην Ευρώπη; Μα, φυσικά η BMW 2002 Turbo πριν από 38 χρόνια. Αυτό το τετραγωνισμένο και ολίγον… σκληροπυρηνικό πισωκίνητο κουπέ, ήταν το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής -επί ευρωπαϊκού εδάφους- που διέθετε στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων. Με σχέση συμπίεσης 6,9:1, η 2.0 Turbo (όπως πρόδιδε και το όνομα της) εφοδιαζόταν με δίλιτρο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα, απόδοσης 170 ίππων.

Οι διαφορές σε σχέση με τα turbo όπως τα γνωρίζουμε και σήμερα δεν ήταν μεγάλες. Για παράδειγμα, στη θέση της γνωστής… πεταλούδας υπήρχε ένα κλαπέτο γκαζιού. Κατά τα άλλα το γερμανικό μοντέλο -που έκανε για πρώτη φορά την εμφάνιση του το 1973 στην έκθεση αυτοκίνητου της Φρανκφούρτης- μπορούσε να φθάσει την τελική ταχύτητα των 210 χλμ./ώρα.

Γιατί όμως η 2002 Turbo δεν κατέκλυσε την τότε αγορά; Τα μόλις 1.672 αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ήταν απόρροια της πετρελαϊκής κρίσης του 1973, μια κρίση που… έθαψε κάθε καλή προσπάθεια της αυτοκίνησης εκείνα τα χρόνια. Εντούτοις, η αρχή έγινε και τρεις δεκαετίες (και κάτι παραπάνω) αργότερα η υπογραφή του γερμανικού μοντέλου έχει γραφτεί ανεξίτηλα στους δρόμους όλου του κόσμου.

Εξάλλου, ούτε η γερμανική εταιρεία ξέχασε ποτέ το 2002 Turbo, παρουσιάζοντας πρόσφατα το πρωτότυπο 2002 Hommage Concept. Πόσο μπορεί να κοστίζει σήμερα το ιστορικό μοντέλο της BMW; Με μία σύντομη έρευνα μπορείτε να την… φλερτάρετε δίνοντας περίπου 150.000€.

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button