NEA

Βελτιωμένη η θέση της Ελλάδας στον δείκτη ετοιμότητας για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Ευρώπη είναι πιο έτοιμη από ποτέ για την επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων (EVs), με την Ολλανδία, τη Νορβηγία και το Ηνωμένο Βασίλειο να εξακολουθούν να είναι οι καλύτερα προετοιμασμένες χώρες για τη μετάβαση στα  EVs. Ταυτόχρονα, η Ελλάδα βελτίωσε την κατάταξή της (+2 θέσεις) και τη συνολική της βαθμολογία (+1 βαθμός) στον Δείκτη Ετοιμότητας για τη Χρήση Ηλεκτρικών Αυτοκινήτων 2021 της LeasePlan (2021 EV Readiness Index της LeasePlan).

 Οι υποδομές φόρτισης, ωστόσο, εξακολουθούν να αποτελούν σημαντικό εμπόδιο για την υιοθέτηση τωνEVs σε ολόκληρη τη γηραιά ήπειρο, με το ποσοστό εγκατάστασης φορτιστών στην πραγματικότητα να πέφτει το 2020. Αυτά είναι τα συμπεράσματα του 2021 EV Readiness Index της LeasePlan, μιας ολοκληρωμένης ανάλυσης της ετοιμότητας 22 ευρωπαϊκών χωρών για την επανάσταση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.Ο δείκτης βασίζεται σε τρεις παράγοντες: το μέγεθος της αγοράς των EVs, την ωριμότητα των υποδομών φόρτισης και το κόστος χρήσης EV.

Πιο συγκεκριμένα, είναι αξιοσημείωτο ότι η Ελλάδα βρίσκεται πλέον στην 17η θέση (+2 θέσεις) του EVReadiness Index της LeasePlan με συνολική βαθμολογία 16 (+1 βαθμός). Από τους τρεις παράγοντες που εξετάστηκαν, σημείωσε την υψηλότερη βαθμολογία στο συνολικό κόστος χρήσης. Σχεδόν όλες οι χώρες που αναφέρονται στο EV Readiness Index της LeasePlan παρουσίασαν βελτιωμένη βαθμολογία συγκριτικά με πέρυσι, σηματοδοτώντας αυξημένη ετοιμότητα για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ήπειρο.

Ο ρυθμός βελτίωσης, ωστόσο, ποικίλλει σημαντικά στην Ευρώπη με τη Ρουμανία, τη Σλοβακία και την Τσεχία να έχουν τις χαμηλότερες βαθμολογίες καιτον πιο αργό ρυθμό βελτίωσης, υπογραμμίζοντας τη συνεχιζόμενη διαφορά μεταξύ της Δυτικής και της Ανατολικής Ευρώπης όσον αφορά στην ετοιμότητα για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων. Ακόμη, σύμφωνα με τον δείκτη, τα EVs δεν ήταν ποτέ πιο προσιτά. Σε 11 χώρες, τα EVs είναι ήδη φθηνότερα από τα αντίστοιχα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) ως προς το συνολικό κόστος χρήσης.

Επιπλέον, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων πληρώνουν κατά μέσο όρο μόνο το 63% του φόρου που πληρώνουν οι οδηγοί αυτοκινήτων ICE. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα, μαζί με την Αυστρία, την Ουγγαρία, την Ιρλανδία, την Πολωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι οι χώρες όπου οιοδηγοί EV δεν πληρώνουν καθόλου φόρους για τη χρήση των οχημάτων αυτών.

Ωστόσο, οι υποδομές φόρτισης εξακολουθούν να καθυστερούν αν και είναι καθοριστικής σημασίας για τη βελτίωση της ετοιμότητας για EVs στο μέλλον. Αν και σημειώθηκε κάποια πρόοδος το 2020 όσον   αφορά   στις   υποδομές   φόρτισης,   ο   ρυθμός   βελτίωσης   στην   πραγματικότητα   μειώθηκε   σε σύγκριση με το προηγούμενο  έτος  (43% ποσοστό αύξησης  το 2020 σε σύγκριση  με ποσοστό αύξησης 73% το 2019). Ακόμη και σε κορυφαίες ως προς την ηλεκτροκίνηση χώρες, οι υποδομές φόρτισης συνεχίζουν να απέχουν πολύ από τα επιθυμητά επίπεδα.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!