NEA

Η Toyota αντίθετη στην βίαιη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση

Δεν πέρασε και πολύς καιρός από τη στιγμή που ο πρόεδρος της Toyota δήλωσε κάθετα αντίθετος στη βίαιη μετάβαση προς τα ηλεκτροκίνητα, και ένα ακόμη στέλεχος -αυτή τη φορά από τις ΗΠΑ- έκανε δηλώσεις προς την ίδια κατεύθυνση.

Ο Akio Toyoda είχε δηλώσει πρόσφατα πως, αν όλα τα αυτοκίνητα στην Ιαπωνία ήταν ηλεκτροκίνητα, η μεγάλη χώρα της Ασίας θα έμενε αυτομάτως χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα. Φανταστείτε -θα προσθέσουμε εμείς- τι θα συμβεί στις λιγότερο οργανωμένες χώρες του κόσμου.

Αυτή βέβαια είναι μονάχα μία από τις παραμέτρους που φέρουν δυσκολίες στο όλο εγχείρημα της απότομης κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Το κορυφαίο στέλεχος της ιαπωνικής εταιρείας έχει εκφράσει έντονο προβληματισμό, τόσο σχετικά με την μόλυνση που προκαλεί η κατασκευή των μπαταριών (καύση άνθρακα), όσο και σχετικά με τον τεράστιο αριθμό επενδύσεων που θα πρέπει να γίνουν (135 – 358 εκατομμύρια δολάρια) οι οποίες θα μπορούσαν να ανατρέψουν πλήρως το μοντέλο της σύγχρονης επιχειρηματικότητας.

Ο διευθυντής περιβαλλοντικής έρευνας Β. Αμερικής Ρόμπερ Βίμερ, τάχθηκε επίσης αντίθετος στους περιορισμούς των γερουσιαστών και γενικά των πολιτικών και σε άλλες χώρες του κόσμου, που προωθούν την απότομη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες «βιάστηκαν» όπως θεωρούν οι Ιάπωνες, να δεσμευθούν για πλήρη γκάμα ηλεκτροκίνητων μέχρι το 2030.

Ο Ρόμπερ Βίμερ υπενθυμίζει πως μέσα στο 2020, μόλις το 2% των πωλήσεων της Toyota στις HΠΑ αποτελούνταν από ηλεκτροκίνητα μοντέλα, ενώ χρειάστηκαν 20 χρόνια για να μπορέσει να πείσει τους Αμερικανούς να προσθέσουν στην κουλτούρα τους τα υβριδικά αυτοκίνητα.

Η ιαπωνική εταιρεία φυσικά δεν είναι κατά της ηλεκτροκίνησης, εξάλλου μέσα στο 2021 θα παρουσιάσει στις HΠΑ δύο Toyota EV’s και ένα Lexus. Υποστηρίζει ωστόσο πως η μετάβαση πρέπει να γίνει πιο ομαλά, να βελτιωθεί η τεχνολογία και να γίνουν πιο προσιτά στο ευρύ κοινό. Αντίστοιχα, θα πρέπει και η υποδομή σε πολλές χώρες -όπως και η δική μας- να είναι σε θέση να υποστηρίξει σταθμούς ταχυφόρτισης και να κατέχει τεχνογνωσία επισκευής των ηλεκτροκίνητων.

Γίνεται αντιληπτό πως, όταν έχει μία τόσο ισχυρή και τεκμηριωμένη άποψη ένας παγκόσμιος κολοσσός της αυτοκίνησης όπως η Toyota, τότε θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν από τους πολιτικούς που λαμβάνουν τις αποφάσεις.

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Αγαπάτε το Caroto όσο και εμείς;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε στο ποιοτικό περιεχόμενο που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη στο έργο μας θα ήταν να απενεργοποιήσετε για το συγκεκριμένο ιστότοπο το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Η ομάδα του Caroto