NEA

Το MV Ever Given προκαλεί αλυσιδωτά προβλήματα στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία

Το κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ -έστω και για λίγες εβδομάδες- αναμένεται να προκαλέσει ζημιές δισεκατομμυρίων σε πολλούς κλάδους.

Έτσι και ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστος από τη στιγμή που έχει «κολλήσει» ο πιο γνωστός δίαυλος πλοίων από και προς την Ευρώπη (το 98% των πλοίων περνούν από εκεί). Κατά μέσο όρο 50 πλοία περνούν καθημερινά από το Σουέζ, αρκετά εξ αυτών μεταφέρουν ανταλλακτικά για αυτοκίνητα, αλλά και πρώτες ύλες που απαιτούνται για την παραγωγή τους.

Μάλιστα, ορισμένα από τα 200 πλοία που βρίσκονται «κολλημένα» στο Σουέζ μεταφέρουν ηλεκτρονικό υλικό όπως τσιπάκια, χωρίς τα οποία μένουν πίσω οι παραδόσεις των καινούργιων αυτοκινήτων (πληροφορίες αναφέρουν πως ενδέχεται να επηρεαστεί η Audi κ.α., ακόμη και προμηθευτές εξαρτημάτων όπως η Bosch).

Καταλαβαίνει κανείς πως σε μία αλυσιδωτή σειρά γεγονότων, η αμμοθύελλά που έφερε στα βράχια το MV Ever Given των 400 μέτρων, (με πλάτος 59 μέτρα, μεταφορική δυνατότητα 200.000 τόνων και βύθισμα 15,7 μέτρων) θα αποφέρει καθυστερήσεις – ακυρώσεις παραγγελιών και τεράστια χασούρα από το πουθενά στις εταιρείες αυτοκινήτου. Και ακριβώς επειδή δεν είναι ο μοναδικός κλάδος που θα μετρήσει πληγές, γίνονται υπεράνθρωπες προσπάθειες για να ξεκολλήσει το φορτηγό πλοίο με οποιοδήποτε τρόπο (200.000 τόνους είναι μόνο το φορτίο του).

Το βύθισμα των 15,7 μέτρων λειτουργεί αποτρεπτικά στο άνοιγμα της διώρυγας, και για αυτό το λόγο η πλήρης αποκατάσταση του προβλήματος αναμένεται να «τραβήξει» από μερικές ημέρες έως και εβδομάδες. Αξίζει να αναφέρουμε πως η εναλλακτική διαδρομή πχ προς την Ινδία είναι 7.000 χλμ. μακρύτερη, συνεπώς δεν αποτελεί καν επιλογή λόγο κόστους και χρόνου.

Μέχρι τότε το Σουέζ θα γεμίζει με πλοία που δημιουργούν κυκλοφοριακό κομφούζιο (λες και είναι στον Κηφισό) και οι ιθύνοντες των εταιρειών θα κάθονται σε… αναμμένα κάρβουνα. Εξάλλου ακόμη και αν αύριο μπορούσε να απελευθερωθεί το Ever Given, στα λιμάνια θα επικρατήσει αντίστοιχος συνωστισμός χωρίς προηγούμενο. Με λίγα λόγια οι καθυστερήσεις και τα προβλήματα θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένα.  

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button