NEA

Η Helm δίνει νέα ζωή στην Jaguar E-Type

Η εταιρεία που ιδρύθηκε μόνο και μόνο για να εκσυγχρονίσει την Jaguar E-Type, δείχνει το πρώτο της -εντυπωσιακό- δείγμα γραφής.

Κοιτάζοντας την Jaguar E-Type δεν μπορεί κανείς μη φέρει στο μυαλό του σκηνές του ιστορικού κινηματογράφου ή ακόμη και στιγμές με celebrities των 60’s και 70’s να καμαρώνουν στο πλάι του βρετανικού μοντέλου.

Τα χρόνια πέρασαν και η τεχνολογία άφησε πίσω της πανέμορφα αυτοκίνητα όπως αυτή η Jaguar, να ερημώνουν μέσα σε γκαράζ παρέα με άλλα ιστορικά μοντέλα. Όχι βέβαια για τον Chedeen Battick, τον ιδρυτή της Helm motorcars, που με δεκαετή εμπειρία στην ανακατασκευή των Jaguar, αποφάσισε να ασχοληθεί εκτενώς με την πλήρη αναμόρφωση είκοσι συνολικά E-Types.

To πρώτο από αυτά είκοσι μοντέλα έχει εκσυγχρονιστεί σε ποσοστό 70% συνολικά και διαθέτει όλες τις ανέσεις για να κυκλοφορήσει στους σύγχρονους δρόμους χωρίς να του λείπει το παραμικρό. Το χαλύβδινο πλαίσιο της E-Type «ξεγυμνώθηκε» πλήρως και μετά από 3.800 ώρες δουλειάς μπορεί να καμαρώνει με νέα «καρδιά» (πλήρες ρεκτιφιέ) τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 3,8 λίτρων με τεχνολογία ψεκασμού καυσίμου.

Αποδίδει κάτι παραπάνω από 300 ίππους και φθάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε κάτι λιγότερο από 5,0 δευτερόλεπτα, ενώ κατά τη δοκιμή του άγγιξε ακόμα και τα 200 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Όλα αυτά με την ασφάλεια που θα μπορούσε να υποσχεθεί και ένα σύγχρονο GT, καθώς το σύστημα πέδησης, το τιμόνι αλλά και η ανάρτηση δε θυμίζουν σε τίποτα ένα μοντέλο του 1961 αλλά ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο με ρυθμιζόμενη ανάρτηση και σύστημα που «σκληραίνει» το τιμόνι ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος.

Στο εσωτερικό την αναγέννηση ανέλαβε ο Bill Amberg, ένας άνθρωπος που ασχολείται με τέτοιες… δύσκολες αποστολές επί 30 χρόνια. Το αποτέλεσμα είναι ο συνδυασμός δέρματος και σουεντ στο… πιπεροκόκκινο εσωτερικό να διατηρεί το στυλ της δεκαετίας του 1960 με την ποιότητα που θα απαιτούσε και ο πιο δύσκολος πελάτης.

Κάπως έτσι προκύπτει και το κόστος για ένα από τα E-Types της Helm, καθώς αυτό ξεκινά από τις 420.000 λίρες Αγγλίας. Και για να σας προλάβουμε από την κακοπροαίρετή κριτική, ήδη δύο βρετανικά μοντέλα έχουν πωληθεί, δικαιώνοντας τόσο την ιδέα του Chedeen Battick, όσο και τον πρώτο σχεδιαστή Malcolm Sayer, που έδωσε… ρεσιτάλ πριν από 60 χρόνια και θα έκανε τους σχεδιαστές του σήμερα να… κοκκινήσουν από ζήλια.

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button