NEA

Πόσα ευρώ σε πρόστιμα μπορεί να επιφέρει μια αντικοινωνική οδήγηση σε αστικά κέντρα;

Αλήθεια έχετε σκεφτεί πόσα “πρόστιμα” μπορεί να μαζέψει ένας οδηγός ο οποίος κινείται σε αστικό περιβάλλον, αν δεν τηρεί τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας;

Με αφορμή την καθημερινή παραβατικότητα που, όλοι λίγο πολύ παρατηρούμε σε καθημερινή βάση στους δρόμους της Αθήνας αλλά και άλλων αστικών κέντρων της χώρας, σταχυολογήσαμε και παρουσιάζουμε τις ποινές που επιφέρουν παραβάσεις που συναντάμε σε αστικά περιβάλλοντα.

 Με γνώμονα την αξία της ανθρώπινης ζωής, που ασφαλώς δεν περνάει μέσα από την “φοβέρα” των προστίμων, όλοι θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι η οδήγηση ενός τροχοφόρου είναι πολύ σοβαρή υπόθεση, που δεν χωράνε «ωχ, αδερφισμοί», του τύπου: “έλα μωρά ποιος θα με δει αν πατήσω λίγο γκάζι παραπάνω, τι θα γίνει αν για λίγα μέτρα πάω ανάποδα στο στενό, τι θα γίνει αν παρκάρω για 1 λεπτό παράνομα, αν δε βάλω για 100 μέτρα ζώνη δεν θα πάθω τίποτα, πορτοκαλί είναι περνάω πριν γίνει κόκκινο κλπ. κλπ.

Ωστόσο, “δείτε” πως μια βόλτα σε αστικά περιβάλλοντα μπορεί να εξελιχθεί σε οικονομικό εφιάλτη για έναν οδηγό, αν φυσικά ελεγχθεί για τις παραβάσεις που τυχόν σημειώσει. Ασφαλώς το σενάριο δεν αφορά ζημίες με άλλα οχήματα και άλλες δυσάρεστες εξελίξεις αποτέλεσμα των παραβάσεων που θα παρατεθούν:

  • Αν ξεκινήσουμε την διαδρομή μας χωρίς να βάλουμε ζώνη ασφαλείας, το πρόστιμο που θα βεβαιωθεί είναι 150 ευρώ.
  • Στη συνέχεια για να κόψουμε δρόμο από ένα στενό, που πρόσφατα μονοδρομήθηκε ή από συνήθεια τα τελευταία χρόνια τον παραβιάζουμε γιατί δεν περνάνε πολλά οχήματα… η ποινή ανέρχεται σε 100 ευρώ.
  • Τώρα αν στο τέλος του δρόμου υπάρχει και ένα στοπ 2×2 σε διαστάσεις… αλλά επειδή μιλάμε στο κινητό δεν το έχουμε δει η ποινή περιλαμβάνει 700 ευρώ για την παραβίαση του στοπ και 50 ευρώ για την αντικανονική χρήση του κινητού.

Μέχρι εδώ καλά…

  • Τώρα ξεκινάνε τα δύσκολα. Αφού μέχρι να βγούμε σε κεντρικό δρόμο έχουμε μαζέψει 1.000 ευρώ ποινές… τώρα δεν πρέπει, “εννοείται”, να παραβιάσουμε τον ερυθρό σηματοδότη, γιατί η χρηματική ποινή ανέρχεται σε 700 ευρώ.
  • Φυσικά, οποιαδήποτε αντικανονική συμπεριφορά οδηγών προς τους χρήστες της οδού, οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, επιφέρει πρόστιμο 100 ευρώ.
  • Για αντικανονικό προσπέρασμα και μη χρήση φλας, όταν προσπερνάμε ούτε λόγος, αφού και εδώ οι ποινές είναι 700 ευρώ.
  • Να τονιστεί ότι και η παραβίαση απαγορευτικού σήματος, όπως να στρίψει κανείς δεξιά ή αριστερά, ενώ απαγορεύεται, η ποινή είναι 200 ευρώ.
  • Αν τώρα θελήσει κάποιος να παρκάρει κάπου που δεν επιτρέπεται, έστω και για δέκα λεπτά, ο νομοθέτης έχει ορίσει ποινή 40 ευρώ.
  • Μια παράβαση που πολύ συχνά παρατηρούμε είναι η απόρριψη αντικειμένων από το παράθυρο (τσιγάρα-χαρτιά κλπ.). Για όσους ωστόσο σημειωθεί ποινή, για αυτή την κακή τους συνήθεια, αυτή ορίζεται σε 100 ευρώ.
  • Εξίσου ενοχλητικές είναι και οι συνήθειες πολλών, που δεν έχουμε αντιληφθεί ότι κι αυτές τιμωρούνται, όπως είναι η οδήγηση με υψηλά επίπεδα θορύβου. Πόσες φορές έχετε την αίσθηση ότι γίνεται σεισμός, όταν πλησιάζει όχημα με τέρμα το ράδιο ή εξάτμιση για τη φόρμουλα;. Αν ένα όχημα εκπέμπει θόρυβο υπερβολικό από ηχοσύστημα και εξάτμιση, τότε η παράβαση είναι 100 ευρώ και 100 ευρώ, αντίστοιχα.

Έφτασε η ώρα να πάμε… ταμείο

Μια απλή πρόσθεση των παραπάνω παραβάσεων αποτυπώνει πρόστιμα ύψος 3.400 ευρώ. Και να φανταστεί κανείς ότι πρόκειται για παραβάσεις που σημειώνονται σε αστικό ιστό, όπου  και σημειώνονται τα περισσότερα ατυχήματα. Όπως καταλαβαίνει κανείς, ο κατάλογος των παραβάσεων και των χρηματικών ποινών που επιφέρουν είναι μεγάλος.

Σε κάθε περίπτωση ο κάθε οδηγός θα πρέπει να τηρεί απαρέγκλιτα τον ΚΟΚ, αφού η πίστη τήρηση του, είναι αυτή που πραγματικά σώζει ζωές, αλλά και βελτιώνει την καθημερινότητα μας.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button