NEA

Στο σφυρί το πρωτότυπο της εμβληματικής Lancia 037

Η πισωκίνητη Lancia 037 ήταν ένα από τα πιο πετυχημένα αγωνιστικά στο WRC την δεκαετία του 1980, λίγο πριν επικρατήσουν τα τετρακίνητα του Group B.

H Lancia 037 εμφανίστηκε στο πρωτάθλημα του 1982, έτρεξε έως το 1986 και ήταν το τελευταίο πισωκίνητο που είχε τίτλο στο WRC (το κατασκευαστών το 1983). Εδώ βλέπετε το πρώτο πρωτότυπο αυτοκίνητο που έχει μια μακριά ιστορία. Είχε κατασκευαστεί το 1980 από την Abarth για να εξελιχθεί ο διάδοχος της Stratos και είχε περάσει από πολλές δοκιμές μέχρι να κατασκευαστούν τα τελικά αγωνιστικά.

Μάλιστα, το συγκεκριμένο το είχαν οδηγήσει με τα αυτοκόλλητα της Martini μεγάλοι οδηγοί, όπως οι Markku Allen, o Adartico Vudafieri και ο Giorgio Pianta, ενώ είχε περάσει και από το Ακρόπολις του 1982 ως όχημα αναγνώρισης. Στη συνέχεια το αυτοκίνητο πέρασε στην κατοχή του Sergio Limone και αναπαλαιώθηκε έχοντας τα απαραίτητα (φώτα, καπό κ.α.) ώστε το μοντέλο να πάρει την έγκριση για την παραγωγή.

Κάτι που παρέμεινε το ίδιο ήταν ο δίλιτρος κινητήρας -με μηχανικό υπερσυμπιεστή- τοποθετημένος στο κέντρο και είναι ο πρώτος που υπήρχε από το πρωτότυπο 037. Επίσης, το εσωτερικό είναι εντελώς πολεμικό, με τον πίνακα οργάνων να εξυπηρετεί αποκλειστικά αγωνιστικές ανάγκες και τα μπάκετ καθίσματα να θυμίζουν άλλες εποχές.

Η 037 Prototype θα πωληθεί στις 15 Ιουνίου από τον οίκο RM Sotheby’s και παρόλο που δεν έχει άδεια κυκλοφορίας, η τιμή της αναμένεται να είναι ιδιαίτερα υψηλή και περίπου στις 300.000-500.000 ευρώ. Δικαιολογημένα αφού πρόκειται για την σπανιότερη εκδοχή ενός αγαπημένου αυτοκινήτου στους κύκλους των συλλεκτών και των φίλων των ράλι.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button