NEA

Ψυγείο αυτοκινήτου: Πως αλλάζω παραφλού ή αντιψυκτικό;

Το ψυγείο ενός αυτοκινήτου είναι ζωτικής σημασίας για τον κινητήρα και απαιτεί σωστή συντήρηση και μια αξιόπιστη επιλογή όταν χρειαστεί η αντικατάστασή του.

Κατά τη λειτουργία μιας μηχανής εσωτερικής καύσης η θερμότητα που παράγεται είναι πολύ υψηλή. Ένα μέρος αυτής της θερμότητας μετατρέπεται σε περιστροφική, ένα άλλο χάνεται από τα καυσαέρια, ενώ ένα τρίτο απομακρύνεται με μορφή ακτινοβολίας από τις επιφάνειες του κινητήρα. Εάν δεν υπήρχε ένας μηχανισμός ψύξης για να απάγει το υπόλοιπο μέρος της θερμότητας τότε η μηχανή θα υπερθερμαινόταν και θα κολλούσε.

Αυτή την δουλειά κάνει το ψυγείο που συνήθως βρίσκεται πίσω από την μάσκα κάθε αυτοκινήτου και μπροστά από το μοτέρ. Το ψυγείο αποτελεί το βασικό μέρος του συστήματος ψύξης, ενώ για την κυκλοφορία του νερού υπάρχει αντλία. Η ροή του νερού ελέγχεται από το θερμοστάτη, υπάρχει ένας ανεμιστήρας, ένα ψυγείο λαδιού.

Το ψυγείο του αυτοκινήτου είναι το εξάρτημα που μεταφέρει τη θερμότητα του ζεστού νερού από τον κινητήρα προς την ατμόσφαιρα. Αποτελείται από υδροθαλάμους και στο εσωτερικό υπάρχουν στοιχεία ή κυψέλες που περνά το νερό και μειώνεται η θερμοκρασία του. Υπάρχουν βαλβίδες υπερπίεσης και υποπίεσης, καθώς και υπερχείλισης που καταλήγει σε ένα δοχείο διαστολής. Για την επιπλέον μείωση της θερμοκρασίας ενεργοποιείται και ο ηλεκτρικός ανεμιστήρας.

Το υγρό του κυκλώματος ψύξης δεν είναι απλό νερό, αφού περιέχει αντιπηκτικές ουσίες ώστε να μην βράζει σε υψηλές θερμοκρασίες πάνω από 100°C (που είναι συνηθισμένη θερμοκρασία στην κίνηση στην πόλη κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού) ή να μην παγώνει σε χαμηλές θερμοκρασίες και να αποφεύγονται ζημιές. Το αντιψυκτικό (συμπυκνωμένα προϊόντα που χρειάζονται δηλαδή αραίωση με απιονισμένο νερό) έχει και αντιδιαβρωτικές ικανότητες. Τα προϊόντα που είναι έτοιμα προς χρήση είναι γνωστά ως παραφλού. Μόνο η σωστή αναλογία ανάμειξης μεταξύ συμπυκνωμένου υγρού και νερού μπορεί να προσφέρει την απαραίτητη προστασία για το σύστημα ψύξης.

Το ψυγείο και το σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου σας πρέπει να είναι καθαρό για να είναι πάντοτε αποδοτικό. Με το πέρασμα του χρόνου, το ψυγείο του αυτοκινήτου σας δημιουργεί στερεά κατάλοιπα που μπορεί να φράξουν την κυκλοφορία του νερού. Μία καλή συντήρηση και ένας καλός καθαρισμός είναι ότι πρέπει, ενώ ανάλογα με τον κατασκευαστή και την ηλικία του αυτοκινήτου είναι πολύ σημαντικό να αναπληρώνεται ή να συμπληρώνεται το παραφλού.

Ο έλεγχος του υγρού του κυκλώματος ψύξης; είναι πολύ εύκολος. Δε χρειάζεται να αφαιρέσετε το καπάκι στο ψυγείο. Απλά ελέγξτε εάν το υγρό φτάνει στην “πλήρη” ένδειξη στο πλάι του δοχείου. Εάν δεν είναι, προσθέστε ένα μίγμα 50/50 νερού και συμπυκνωμένου προϊόντος. Ορισμένα προϊόντα έχουν προκατασκευαστεί, οπότε πρέπει να διαβάσετε τις οδηγίες στη συσκευασία για να μάθετε εάν πρέπει να προσθέσετε νερό ή να το χρησιμοποιήσετε όπως είναι.

Όσον αφορά στην αλλαγή υγρού στο κύκλωμα ψύξης, κάθε μοντέλο αυτοκινήτου είναι διαφορετικό. Μπορεί να είναι λίγο περίπλοκο να αφαιρέσετε όλο το υγρό. Σε ορισμένες περιπτώσεις, πρέπει να αφαιρέσετε αρκετές βίδες για να ξεπλύνετε το σύστημα. Η αναπλήρωση του συστήματος μπορεί να είναι ακόμα πιο δύσκολη όταν υπάρχει αέρας στα πάνω μέρη του κινητήρα. Συνίσταται να απευθυνθείτε στην αντιπροσωπεία ή ένα συνεργείο για την αλλαγή του υγρού του κυκλώματος ψύξης.

Ο κατασκευαστής καθορίζει τη συχνότητα αλλαγής και για αυτό το σοφό θα ήταν να διαβάσετε το εγχειρίδιο του κατασκευαστή ή να ρωτήσετε τον αντιπρόσωπο ή το συνεργείο σας.

Αν σκοπεύετε να συμπληρώσετε μόνος σας το υγρό τότε αφήστε τον κινητήρα να κρυώσει εντελώς πριν ξεσφίξετε την τάπα του ψυγείου. Ειδάλλως αυτό θα πεταχτεί με κίνδυνο να σας δημιουργήσει εγκαύματα. Προσθέστε νερό στο ψυκτικό σύστημα μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Εάν συμβεί αυτό, θα πρέπει να κάνετε ένα πλήρες ξέπλυμα και να αλλάξετε το ψυκτικό εάν η συγκέντρωση του νερού είναι πάνω από 60% μετά τη συμπλήρωση.

Όταν το φίλτρο του ψυκτικού μέσου βρίσκεται κάτω από την αποστράγγιση, ξεβιδώστε το και αφήστε το ψυκτικό υγρό να αδειάσει τελείως. Αν υπάρχει βίδα αποχέτευσης ή σχετική τάπα στεγανότητας, αφαιρέστε το πλήρως. Αφού αποστραγγιστεί όλο το ψυκτικό υγρό από το ψυγείο, αντικαταστήστε το πώμα αποστράγγισης και αφαιρέστε το καπάκι του ψυγείου. Προσθέστε τα περιεχόμενα του διαλύματος πλύσης στο ψυγείο και, στη συνέχεια, γεμίστε το επάνω με υγρό. Αντικαταστήστε και σφίξτε τη τάπα του ψυγείου. Αφού κάνετε αυτοκίνητο και αφήστε το να λειτουργήσει μέχρι να φτάσει στη θερμοκρασία λειτουργίας του.

Προπάντων, βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε τον τύπο ψυκτικού που είναι σωστό για το σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου σας. Εάν δεν είστε βέβαιοι, συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο του ιδιοκτήτη του οχήματός σας για να είστε σίγουροι. Καλό θα είναι να ελέγξετε την στάθμη του ψυκτικού υγρού και την επόμενη ημέρα επειδή μερικές φορές μπορεί να έχουν υπάρξει φυσαλίδες αέρα. Ωστόσο, όπως είπαμε το καλύτερο θα ήταν να απευθυνθείτε σε ένα τεχνικό ή το συνεργείο σας.

Πηγές πληροφοριών:
https://www.antallaktikaexpert.gr/exartimata-aftokiniton/psygeio-psyxi-kinitira
https://el.eferrit.com/πώς-να-ξεπλύνετε-το-καλοριφέρ-ενός/

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button