PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Με το Volvo XC40 Recharge στην Χαλκιδική [first drive]

Οι τιμές για το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό Volvo ξεκινούν από τις 58.020 € για την πρώτη έκδοση και από τις 61.998 € για την μεγαλύτερη. Και οι δύο επιδοτούνται από το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά” με το ποσό των 6.000 ευρώ και είναι διαθέσιμες για online πώληση.

Η έλευση της ηλεκτροκίνησης βρίσκει την Volvo σε πλήρη φόρμα και με αρκετά ξεκαθαρισμένους στόχους. Ως προς το πρώτο είναι ενδεικτικό ότι σχεδόν όλα τα μοντέλα της γκάμας της έχουν ήδη plug-in υβριδικές εκδόσεις. Και ως προς το δεύτερο, ο “οδικός χάρτης” για την πορεία της μέσα στην δεκαετία έχει έναν πρώτο σταθμό το 2025 όπου τα η αναλογία ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών θα είναι 50/50 ενώ μέχρι το 2030, θα η εταιρία θα έχει αποχαιρετήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης (και από τα υβριδικά της), έχοντας μεταστραφεί πλέον σε μία καθαρά ηλεκτρική μάρκα. Τα μεγάλα αυτά σχέδια, τα οποία δεν περιορίζονται μόνο στην παραγωγή αυτοκινήτων αλλά και σε όλη την αλυσίδα της δραστηριότητας της εταιρίας, φαίνεται να συνοδεύονται και από μία διαρκή “άνοιξη” των αριθμών.

Η πανδημία είναι πλέον παρελθόν για την Volvo, η οποία για συνεχόμενους μήνες παρουσιάζει εκρηκτική άνοδο των πωλήσεών της σε όλο τον κόσμο. Από αυτά τα νούμερα να κρατήσουμε δύο βασικά στοιχεία. Το πρώτο είναι ότι το 40% των πωλήσεών της στην Ευρώπη -και με σαφή ένδειξη για ακόμα μεγαλύτερη άνοδο- προέρχονται ήδη από τo brand name “Recharge”, δηλαδή τα μοντέλα της με κάποιας μορφής ηλεκτρική υποβοήθηση στην κίνηση (PHEV και BEV). Και το δεύτερο σημαντικό στοιχείο, είναι ότι πλέον το XC40 έχει απογειωθεί στις πωλήσεις και εξαργυρώνει τα βραβεία και την μεγάλη αποδοχή του κοινού, όντας πλέον το αδιαμφισβήτητο best seller της Volvo.

Όλα τα -ολίγον μακροσκελή, αλλά απαραίτητα- εισαγωγικά, μας οδηγούν στο αυτοκίνητο που έχουμε μπροστά μας, σε μία μάλλον απρόσμενα βροχερή Χαλκιδική στις αρχές ενός ακόμα περίεργου καλοκαιριού. Ο λόγος για το XC40 Recharge, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλων των Σουηδών. Και αυτό το οποίο καλείται να σύρει τον χορό μιας σειράς νέων καθαρόαιμων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ετοιμάζει πυρετωδώς η εταιρία για το αμέσως προσεχές διάστημα (σε λίγο καιρό θα έρθει και το C40 Recharge και έπεται συνέχεια). Πρόκειται για μία ιδιαίτερα έξυπνη κίνηση της Volvo, μέσω της οποίας εκμεταλλεύεται την εξαιρετική σε σχεδίαση και premium χαρακτήρα παρουσία του “απλού” XC40. Και πάνω σ’ αυτό το γνώριμο και επιτυχημένο πακέτο, στήνει ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με όλα όσα θεωρούνται εκ των ων ουκ άνευ σε ένα σύγχρονο BEV.

Aκολουθώντας την λογική και άλλων κατασκευαστών αυτής της κατηγορίας (βλέπε Mercedes EQA), το ηλεκτρικό XC40 Recharge χρησιμοποιεί ως όχημα το XC40 με τους συμβατικούς κινητήρες, χρησιμοποιώντας το πλαίσιο CMA (Compact Modular Architecture), το οποίο έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τον όμιλο Geely και θα αποτελεί την βάση για μία σειρά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων που θα παρουσιάσουν οι δύο εταιρίες μέσα στα επόμενα χρόνια. Όπως ήταν αναμενόμενο δεν υπήρξαν κάποιες σημαντικές αισθητικές αλλαγές και δομικές επεμβάσεις στο ούτως ή άλλως επιτυχημένο σχέδιο του ΧC40, με την πιο χαρακτηριστική διαφοροποίηση να εντοπίζεται στην κλειστή ενιαία μάσκα στο χρώμα του αμαξώματος από την οποία απουσιάζουν οι εισαγωγές αέρα και κάποιες μικρές παραλλαγές στα φωτιστικά σώματα και τους προφυλακτήρες.

Η ουσία προφανώς βρίσκεται κάτω από το αμάξωμα, όπου όλα είναι εντελώς διαφορετικά. Η Volvo επιλέγει την στρατηγική των δύο ηλεκτροκινητήρων, έναν στον κάθε άξονα, έτσι ώστε πέρα από την αυξημένη ιπποδύναμη να υπάρχει και η δυνατότητα της τετρακίνησης. H μέγιστη συνδυαστική ισχύς φθάνει στους 408 ίππους και η μέγιστη ροπή στα 600 Nm κάτι που επιτρέπει στο βάρους 2.188 κιλών XC40 Recharge να επιταχύνει στα 100 χιλιόμετρα/ώρα από στάση σε μόλις 4,9 δευτερόλεπτα. Η τελική του ταχύτητα πάντως περιορίζεται ύστερα και από την απόφαση της Volvo στα 180 χλμ/ώρα. Η μπαταρία είναι μία σύγχρονης τεχνολογίας συστοιχία ιόντων λιθίου των 78 kWh (ωφέλιμο στις 75 kWh), έχει αρκετά compact διαστάσεις και σχετικά χαμηλό βάρος.

Είναι τοποθετημένη με ιδιαίτερα προσεγμένο και έξυπνο τρόπο έτσι ώστε να στερεί το απολύτως απαραίτητο από τους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, ενώ είναι ιδιαίτερα προσεγμένη στην τοποθέτησή της έτσι ώστε να λειτουργεί ως δομικό στοιχείο του πλαισίου και της ενισχυμένης ακαμψίας του. Ως προς το τελευταίο, πιστή στην παράδοσή της η Volvo έχει προσέξει ιδιαίτερα την κατασκευή του πλαισίου του ηλεκτρικού XC40 κάνοντας κάποιες επεμβάσεις στο εμπρός μέρος ώστε να αντισταθμιστεί η απουσία του κινητήρα σε περίπτωση σύγκρουσης. Ενώ και η μπαταρία είναι τοποθετημένη μέσα σε ειδικό υποπλαίσιο, το οποίο εξασφαλίζει την κορυφαία αντοχή της σε ενδεχόμενο ατύχημα.

Ο χώρος των αποσκευών έχει παραμείνει στα 413 λίτρα, τα οποία ενισχύονται από τον αποθηκευτικό χώρο των 31 λίτρων που βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό, και χρησιμεύει για την αποθήκευση διάφορων αντικειμένων, όπως για παράδειγμα των καλωδίων φόρτισης. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η ύπαρξη της μπαταρίας δημιουργεί ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο από το οποίο δεν εξέχει τίποτα, κάτι που σε συνδυασμό με τα 17,6 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, δημιουργούν ικανοποιητικές προϋποθέσεις για προσεκτική κίνηση και εκτός ασφάλτου και εκμετάλλευση των τετρακίνητων ικανοτήτων της έκδοσης. Να σημειωθεί τέλος, ότι η μπαταρία καλύπτεται από την Volvo Cars 8 χρόνια ή 160.000 km εγγύηση, όποιο έρθει πρώτο, με την προϋπόθεση ότι το αυτοκίνητο και η μπαταρία συντηρούνται και χρησιμοποιούνται σύμφωνα με τις συστάσεις της Volvo Cars.

Aπό εκεί και πέρα το νέο XC40 Recharge δεν διαφοροποιείται αισθητά σε σχέση με το απλό μοντελο. Η πιο χαρακτηριστική βελτίωση αφορά την ενσωμάτωση στο σύστημα πολυμέσων του λειτουργικού Android το οποίο εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Google. Έτσι το ήδη αρκετά χρηστικό σύστημα infotainment έγινε ακόμα πιο εύκολο ενω παρέχονται και γνωστές υπηρεσίες, όπως οι Google Maps, το Google Assistance και το Google Play Store. To σύστημα διαθέτει και νέες λειτουργίες που άπτονται της ηλεκτρικής ταυτότητας του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα τον σχεδιασμό της διαδρομής με βάση τα σημεία φόρτισης, την κατάσταση της μπαταρίας, την αυτονομία κ.λπ. Διατίθεται επίσης σύστημα φωνητικών εντολών, ένα εξαιρετικό ηχοσύστημα Harman Kardon ενώ η εφαρμογή Volvo Cars παρέχει την δυνατότητα στον οδηγό για εξ αποστάσεως έλεγχο του αυτοκινήτου για λειτουργίες όπως για παράδειγμα την έναρξη του κλιματισμού κ.ά.

Κατά τα λοιπά έχουμε να κάνουμε με το γνώριμο premium περιβάλλον του απλού σε δXC40, με κορυφαίας ποιότητας και συναρμογής υλικά και την απουσία του συμβατικού κινητήρα να έχει απελευθερώσει και έξτρα χώρους για μικροαντικείμενα. Η εταιρία χρησιμοποιεί περιβαλλοντικά βιώσιμα υλικά σε διάφορα σημεία του σαλονιού, όπως για παράδειγμα στις θήκες στις πόρτες ή στα πατάκια. Τέλος, το XC40 Recharge διαθέτει όλα τα κορυφαίας τεχνολογίας και απόδοσης συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, κάτω από την “ομπρέλα” συστημάτων Pilot Assist ενώ υπάρχει και σύστημα με ορατότητα 360 μοιρών για πλήρη κάλυψη περιμετρικά του αυτοκινήτου, με χρήση τεσσάρων καμερών.

Στον δρόμο το ηλεκτρικό XC40 Recharge είναι πραγματικά μια αποκάλυψη πρώτου μεγέθους. Η εκρηκτική απόδοση της ισχύος από κάθε ταχύτητα και με ακατάβλητη ένταση είναι κάτι που έτσι κι αλλιώς περιμένεις από ένα ηλεκτρικό των 400+ ίππων, αν και πάντα εντυπωσιάζεσαι με όλη αυτή τη νέα καθηλωτική εμπειρία που προσφέρει η ηλεκτροκίνηση. Όμως το ξεχωριστό στην περίπτωση του XC40 Recharge σε εντυπωσιάζει κάτι ακόμα πιο πολύ. Το γεγονός δηλαδή ότι το compact SUV της Volvo έχει αποκτήσει έναν ξεκάθαρα σπορτίφ χαρακτήρα, με έντονο χαρακτήρα και ίσως το πιο δυναμικό ταμπεραμέντο όχι μόνο από όλα τα Volvo τελευταίας εσοδείας αλλά και σε σύγκριση με όλα τα αντίστοιχα ηλεκτρικά μοντέλα του γερμανικού ανταγωνισμού.

Εξαιρετικό πάτημα σε κάθε είδους δρόμο, απίστευτα στιβαρή και άνετη ανάρτηση και ένα τιμόνι με αναπάντεχα “γεμάτη” αίσθηση, δημιουργούν ένα σύνολο που πραγματικά απολαμβάνεις να οδηγείς σε καταιγιστικούς ρυθμούς με τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν χωρίς να προλαβαίνεις να κοιτάξεις το ταχύμετρο. Το αυξημένο βάρος δεν φαίνεται πουθενά ενώ το χαμηλότερο κέντρο βάρους δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μία ξεκάθαρα σπορτίφ οδική συμπεριφορά, χωρίς ενοχλητικές κλίσεις και με μία απίστευτη ακρίβεια στις αντιδράσεις του.

Συνολικά, με το XC40 Recharge, η Volvo κάνει ένα τεράστιο βήμα μπροστά, δημιουργώντας ένα πραγματικά κορυφαίο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που δείχνει όλη την δυναμική της Σουηδικής εταιρίας στη νέα της εποχή στην ηλεκτροκίνησης. Premium σε κάθε του σημείο, με κορυφαίο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, διαθέτει ένα ηλεκτρικό driveline το οποίο ενθουσιάζει, καθιστώντας το XC40 Recharge το πιο ενδιαφέρον και σίγουρα το πιο ενθουσιώδες οδηγικά αυτοκίνητο ανάμεσα στα πρόσφατης εσοδείας ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας από τον άμεσο γερμανικό ανταγωνισμό.

Σε συνδυασμό με την παρουσία δύο πλούσιων εκδόσεων, Standard και Upgrade (με εξαιρετικά πλούσιο εξοπλισμό από την πρώτη έκδοση) προσφέρεται με ένα πακέτο επιπλέον παροχών μεταξύ των οποίων 3 χρόνια δωρεάν σέρβις, 5 χρόνια εγγύηση, και μικτή ασφάλεια αν το επιθυμεί ο πελάτης με έξτρα κόστος. Οι τιμές του ξεκινούν από τα 58.020 ευρώ για την πρώτη έκδοση και από τα 61.998 ευρώ για την μεγαλύτερη. Και τα δύο επιδοτούνται από το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά” με το ποσό των 6.000 ευρώ και είναι διαθέσιμα για online πώληση.

Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για ένα κορυφαίο αυτοκίνητο με το οποίο η  Volvo μπαίνει με τον καλύτερο τρόπο στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, δημιουργώντας με την πρώτη κιόλας προσπάθειά της ίσως το πιο ολοκληρωμένο και σίγουρα πιο οδηγικά ενδιαφέρον premium SUV της ευρωπαϊκής αγοράς.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!