NEATRENDING

Αυτό είναι το restomod της χρονιάς: ένα Opel GT!

Ένα βαριά αναβαθμισμένο παλιό Opel GT αποκτά δεύτερη νιότη χάρη σε μια βαριά περιποίηση που το κάνει να δείχνει καλύτερο ακόμη και όταν βγήκε από το εργοστάσιο.

Έχουμε γράψει αρκετές φορές για τα restomods, παλιά αυτοκίνητα που περνούν από ανακατασκευή (resto-ration) και μετατροπές (mod-ifications). Αλλά το συγκεκριμένο που ανέλαβε να αναπαλαιώσει η βρετανική εταιρία Retropower είναι δίχως αμφιβολία ένα από τα πιο όμορφα restomods που έχουμε δει το τελευταίο διάστημα.

Όπως μπορείτε να δείτε το αμάξωμα είναι βαμμένο στο κόκκινο της Ferrari και έχουν γίνει γενικότερα σοβαρές αλλαγές, όπως οι νέες ζάντες, οι ενισχύσεις στο πλαίσιο και στην ανάρτηση, το γυμνό πίσω μέρος, το ανακατασκευασμένο εσωτερικό κ.α. Ο κινητήρας του GT έχει αντικατασταθεί από έναν δίλιτρο της Cosworth που αποδίδει περίπου 150 άλογα και σίγουρα προσφέρει πολύ περισσότερη δύναμη από το ορίτζιναλ μοτέρ της Opel.


Εδώ να πούμε πως το πρώτο Opel GT πέρασε από τη γραμμή συναρμολόγησης το 1968, και ήταν ένα πρώτο δείγμα Γαλλο-Γερμανικής συνεργασίας. Χάρη σε προηγούμενα κοινά projects, ο κατασκευαστής αμαξωμάτων Chausson and Brissoneau & Lotz ήταν δοκιμασμένος εταίρος για την Opel και η Γαλλική εταιρία ανέλαβε τη δημιουργία των πρεσαριστών πάνελ, τη συγκόλληση, τη βαφή και την εγκατάσταση εσωτερικού του GT, πριν σταλεί στη Γερμανία για την τελική συναρμολόγηση του πλαισίου και του συστήματος κίνησης.

Οι αγοραστές του GT μπορούσαν να επιλέξουν από δύο τετρακύλινδρους κινητήρες: έναν 1.1 με 60 ίππους από το Kadett και έναν 1.9 με 90 άλογα από το Rekord. Το GT 1900 έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές από την πρώτη στιγμή. Η τελική ταχύτητα των 185 km/h και η επιτάχυνση 0 -100 km/h σε 11,5 δευτερόλεπτα ήταν αυτό που ζητούσαν οι αγοραστές. Η κίνηση περνούσε στους πίσω τροχούς μέσω ενός τετρατάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Οι Ευρωπαίοι πελάτες ελάχιστα παρήγγειλαν το προαιρετικό, τριτάχυτο αυτόματο κιβώτιο, αλλά στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού το συγκεκριμένο ήταν άκρως δημοφιλές.

Το GT εξακολουθούσε να συναρπάζει τους πελάτες μέχρι το τέλος της παραγωγής του, το 1973. Χάρη στις επιδόσεις, τη μοναδική σχεδίαση και την ελκυστική τιμή, η δημοτικότητα του GT ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Η συνολική παραγωγή έφτασε τις 103.463 μέσα σε πέντε μόλις χρόνια.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button