Οι αυστηροί κανονισμοί σχετικά με την ολοένα μειωμένη εκπομπή CO2 των νέων μοντέλων, φέρνoυν πολλές φορές στο προσκήνιο ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες επιλογές. Μία από αυτές είναι το 1.000άρι Clio της δοκιμής μας…
Μπορεί οι εταιρίες να πονοκεφαλιάζουν ξοδεύοντας χιλιάδες ώρες μέχρι να εναρμονιστούν με τις αυστηρές νόρμες περί εκπομπής CO2, όμως το αποτέλεσμα μερικές φορές είναι εντυπωσιακό. Σα να λέμε ότι πρέπει στο εργασιακό σου περιβάλλον να «βγάλεις» δουλειά δέκα ωρών σε μόλις πέντε και να τα καταφέρνεις (μη μου πείτε ότι δεν σας έχει τύχει κάτι τέτοιο!).
Κάτι ανάλογο έπρεπε να κάνουν οι ιθύνοντες της γαλλικής εταιρείας με την εισαγωγική έκδοση του πλέον ιστορικού -ίσως- μοντέλου της που έχει γράψει 15.000.000 πωλήσεις και πέντε γενιές από το 1990, οι δύο εκ των οποίων έχουν κερδίσει και τον τίτλο του αυτοκινήτου της χρονιάς (1991 και 2006). Το 1.000αρη τρικύλινδρο Clio των 100 ίππων έπρεπε να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς Euro 6d και ως εκ τούτου αποδίδει πλέον 90 ίππους και εφοδιάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.
Που είναι το περίεργο; Ότι στη θεωρία το supermini της Renault έχασε σε απόδοση, στην πράξη όμως συναντάμε ένα ελαστικό μοτέρ με 160 Nm ροπής διαθέσιμα από στις 2.000 σ.α.λ. και όχι στις 2.750 σ.α.λ. όπως συνέβαινε στο παρελθόν. To μικρό υπερτροφοδοτούμενο σύνολο ανταποκρίνεται πλήρως και μάλιστα προσδίδει και «fun to drive» χαρακτηριστικά, με γλυκό… turbo ήχο κάθε φορά που ανεβάζεις ρυθμούς.
Είναι δεδομένο πως η έκδοση 1.0 TCe των 90 ίππων είναι φτιαγμένη για ουσία και οικονομία (0-100 χλμ./ώρα σε 12,2 δλ.), κάτι που πετυχαίνει σε μεγάλο βαθμό, καθώς η κατανάλωση καυσίμου στην πράξη κυμαίνεται από 7,1 μέχρι 7,6 λίτρα/100 χλμ. Οι Γάλλοι βέβαια δηλώνουν 2 λίτρα χαμηλότερη κατανάλωση/100 χλμ. κάτι που δεν είναι απίθανο να επιτευχθεί σε καλύτερες συνθήκες από την εβδομάδα καύσωνα που το είχαμε στα χέρια μας (ο κλιματισμός δούλευε υπερωρίες).
Αρωγός σε όλη αυτή την προσπάθεια οικονομίας είναι το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, με σωστή κλιμάκωση και μεγάλη συμβολή -κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής σε ανοιχτό δρόμο- στο να πέσουν οι στροφές του κινητήρα, (συνεπώς και η κατανάλωση) και να περιοριστεί ο ήχος του TCe που περνάει μέσα στην καμπίνα των επιβατών. Θα θέλαμε λίγο καλύτερη αίσθηση και ακρίβεια από τον επιλογέα ταχυτήτων, όμως δε γίνεται να παραβλέψουμε πως και σε αυτόν τομέα υπάρχει βελτίωση σε σχέση με το παρελθόν.
Όπως θα περίμενε κανείς από τις… γαλλικές του καταβολές, το τιμόνι του Clio των 90 ίππων είναι εξαιρετικό σε αίσθηση και ακρίβεια, κάτι που ταιριάζει απόλυτα με το γενικότερο στήσιμο (MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος πίσω) και δείχνει πως είναι προσανατολισμένο για απαιτητικές διαδρομές και sport οδήγηση, χωρίς να κάνει την παραμικρή υποχώρηση σε θέματα άνεσης. Ιδανική και η θέση οδήγησης, καθώς δεν κουράζει ούτε μετά από πολύωρη παραμονή πίσω από το τιμόνι, παρέχει την απαραίτητη πλευρική στήριξη και τον πλήρη οπτικό έλεγχο στο δρόμο.
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος
Στο πλαίσιο του τεχνολογικού εκσυγχρονισμού εσωτερικά, δεν θα μπορούσε να λείπει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, αλλά και το -επίσης 7 ιντσών- infotainment system. Αν και hi-tech σε όλα του, στο Clio είναι πολύ εύκολο στο να εξοικειωθεί ο οδηγός και ο συνοδηγός καθώς πέρα από την οθόνη αφής, συναντάμε πλήκτρα για τις βασικές λειτουργίες όπως πχ ο κλιματισμός. Στις ακόμη πλουσιότερες εκδόσεις του νέου Clio, το σύστημα πολυμέσων είναι ακόμη μεγαλύτερο σε διαστάσεις 9,3 ίντσες, συνεπώς και ακόμη πιο εντυπωσιακό.
Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό αλλά και εσωτερικά από τις πόρτες δείχνουν φινέτσα και ποιότητα, ενώ μπορείς να πεις συνολικά ότι θυμίζει σε μεγάλο βαθμό κάτι από το Renault Kadjar, τη ναυαρχίδα δηλαδή του γαλλικού στόλου. Σημάδι της αναβάθμισης του Clio σε όλα τα επίπεδα.
Παρά τις compact διαστάσεις του (μήκος μόλις 4,050 μέτρα), το γαλλικό μοντέλο διαθέτει ίσως τους κορυφαίους χώρους της κατηγορίας του (2,583 μέτρα το μεταξόνιο) με το πορτμπαγκάζ -ενδεικτικά- να αγγίζει τα 391 λίτρα. Αντιστοίχως, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι κάτι παραπάνω από αξιοπρεπείς, αφού 2 ενήλικες ή 3 μικρού αναστήματος θα βολευτούν χωρίς παράπονα, ενώ δεν θα τους λείψουν και οι χώροι για μικροαντικείμενα.
Το πιο ισχυρό ίσως χαρτί για το Clio της δοκιμής μας είναι η εξωτερική εμφάνιση του. Και πάνω σε αυτή έρχεται να δέσει το εκπληκτικό τιρκουάζ χρώμα της έκδοσης δοκιμής μας (ακόμη και από μόνο του αρκεί για να τραβήξει τα βλέμματα των περαστικών). Το νεανικό και ντιζαϊνάτo supermini διαθέτει μεγαλύτερη μάσκα εμπρός, φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, ενώ «πατάει» στη νέα πλατφόρμα CMF-B, πληροφορία που δείχνει ασήμαντη, όμως σηματοδοτεί την είσοδο του γαλλικού μικρού στην υβριδική τεχνολογία καθώς το ίδιο πλαίσιο χρησιμοποιεί και το Clio E-Tech.
Καθόλου τυχαίο όλο αυτό καθώς το μικρότερο -από πλευράς κυβισμού- Clio αποτελεί μίας πρώτης τάξεως ήπια μετάβαση στη φάση εξηλεκτρισμού που θα βρούμε μπροστά μας. Είναι μεν βενζινοκίνητο, ωστόσο καταναλώνει λίγο, εκπέμπει ελάχιστα και είναι τόσο τεχνολογικά προηγμένο όσο χρειάζεται για να μην… σοκάρει έναν νέο οδηγό, ή κάποιον που θέλει απλά να νιώσει άνετα από το πρώτο λεπτό σε ένα αυτοκίνητο.
Προσθέστε ότι ζητάει κάτι λιγότερο από 16.000€ (5 χρόνια ή 100.000 χλμ. εγγύηση) και έχετε ένα ολόφρεσκο supermini με χώρους μικρομεσαίου και εμφάνιση με μπόλικες δόσεις από στυλ. Αν πάλι αναρωτιέστε πόσο μπορεί να κοστίζει η έκδοση Hybrid (E-Tech), η απάντηση είναι πως θα πρέπει να διαθέσετε 24.540€ και για το αν αξίζει ή όχι να κάνετε την υπέρβαση θα το διαβάσετε στο caroto.gr το προσεχές διάστημα.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων RENAULT
Renault Clio 1.0 TCe 90PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 999 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 72,2 x 81,3 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος | |||
Ισχύς | 67 kW (90 PS) / 5.000rpm | |||
Ροπή | 160 Νm (16,4 kgm) / 2.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδότηση, ψεκασμός πολλαπλών σημείων | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 12,2 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 180 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,2 lt/100 km | |||
Τυποποιημένηm μέση (WLTP) | 5,2 – 5,8 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 39 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 541 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6d | |||
Εκπομπή CO2 | 117-132 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ ταμπούρα | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental ContiSportContact5, 195/55 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.050 x 1.798 x 1.440 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.509 / 1.494 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.583 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 340-1.096 lt | |||
Απόβαρο | 1.174 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: : από 15.990€ |