TRENDINGΔΟΚΙΜΕΣ

Στην Κεφαλονιά με το Dacia Sandero Streetway TCe 100 LPG [on the road]

Με τα πετρελαιοκίνητα να μην αποτελούν πλέον πρώτη επιλογή για τον καταναλωτή που αρέσκεται στο να «γράφει» πολλά χιλιόμετρα, η προσοχή στρέφεται στην πλέον… τίμια εναλλακτική επιλογή που είναι το εργοστασιακό LPG. Τεστάρουμε τις αντοχές λοιπόν του νέου Sandero TCe LPG με ένα ολιγοήμερο ταξίδι 1.500 χλμ. στο Ιόνιο.

Όχι ότι δεν είναι τίμιες λύσεις αυτές των υβριδικών ή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά για να είμαστε ειλικρινείς δεν μπορείς να στραφείς στις παραπάνω επιλογές με budget 14.000€. Το Sandero αποτελούσε πάντα τον ορισμό της “value for money” απάντησης στη κατηγορία των supermini και τα έχει πάει εξαιρετικά κατά τη διάρκεια των 15 ετών της παρουσίας του στους δρόμους με 2,1 εκ. πωλήσεις συνολικά.

Η τρίτη του γενιά είναι ξεκάθαρα η πιο ολοκληρωμένη και τεχνολογικά εξελιγμένη, μην έχοντας να ζηλέψει σε τίποτα τις ακριβότερες προτάσεις του ανταγωνισμού. Στη γνωστή λογική του χαμηλού budget έρχεται να προστεθεί η έκδοση LPG, κάνοντας το πακέτο ιδανικό για εξοικονόμηση χρημάτων τόσο κατά την αγορά, όσο και κατά τη χρήση.

Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, το Sandero εξελίχθηκε εμφανισιακά και δεν αφήνει το παραμικρό περιθώριο υποτίμησης στον μέσο αγοραστή. Σιγά θα πει κάποιος, «δεν είναι δα και ιταλικό ή γερμανικό φινετσάτο μοντέλο». Σύμφωνοι, μήπως όμως μοιάζει λίγο παραπάνω από όσο νομίζετε με το Fiat Tipo; Ή τα νεύρα του καπό και τα φωτιστικά σώματα LED δεν έχουν κάτι από VW Golf;

Και στο πίσω μέρος το μικρομεσαίο (4,09 μέτρα σε μήκος) της Dacia διατηρεί μοντέρνα και στιβαρή αισθητική, υπενθυμίζοντας τη συγγένεια του με τη Renault και συγκεκριμένα με το Clio, κάτι που μόνο ως θετικό μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε, ενώ συνολικά μπορούμε να πούμε πως ούτε σε ξενίζει αισθητικά, ούτε σε εντυπωσιάζει σε σημείο να τρίβεις τα μάτια σου. Είναι ένα ουδέτερο hatchback που φτιάχτηκε για να σε υπηρετεί και να κάνει σωστά τη δουλειά του.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

To ρουμανικό μοντέλο δεν ζητάει να μοιάσει σε κανένα άλλο αυτοκίνητο. Έχει τη δική του ταυτότητα και πατάει γερά στα πόδια του, συγκεκριμένα στην πλατφόρμα CMF. Ένα πλαίσιο που έχει εξελιχθεί από Γάλλους και Ιάπωνες μηχανικούς και αποτελεί τη βάση για δεκάδες μοντέλα -ακόμη και ηλεκτρικά- κάτι που δείχνει τη σοβαρότητα που διακατέχει το Sandero στην τρίτη του -κατά σειρά- γενιά.  

Μια σοβαρότητα που περνά και στο εσωτερικό, χωρίς ακρότητες και hi-tech υπερβολές. Η οθόνη αφής 8 ιντσών δίνει τον απαραίτητο τεχνολογικό τόνο, ενώ ο διάκοσμος του ταμπλό σπάει όμορφα με τη γκρι υφασμάτινη διχρωμία να χωρίζει τα πλαστικά που είναι μεν σκληρά στην αφή, ωστόσο δεν είναι κάτι που σε ενοχλεί ή μπορεί να μετριάσει τη γενικότερη καλή εικόνα του εσωτερικού.

Η βελτίωση σε σχέση με το παρελθόν είναι κάτι παραπάνω από εμφανής έχοντας στο μενού κάτι από Renault Clio, ενώ το μόνο σημείο που ίσως θυμίζει μοντέλο χαμηλού κόστους είναι οι περιστροφικού τύπου διακόπτες και τα κουμπιά του Air Condition στην κεντρική κονσόλα. Και πάλι, όμως, η απλότητα τους χαρίζει ευκολία και εργονομία που μας έχει λείψει λιγάκι στη σύγχρονη εποχή και είναι κάτι που αναζητά ένας οδηγός με πρακτικό μυαλό.

Πάμε να δούμε λοιπόν τις εντυπώσεις που μας άφησε το νέο Sandero TCe LPG κατά τη διάρκεια μίας δύσκολης εβδομάδας για ένα οποιοδήποτε αυτοκίνητο:

Τεστ Νο 1. Ξεκινάμε με φόρτωμα για τέσσερις επιβάτες, οι δύο εκ των οποίων μικρά παιδιά με… συμπράγκαλα όπως κουβαδάκια, πατίνια, φουσκωτά και άλλα μικρά ή μεγάλα αντικείμενα που ένας μπαμπάς ξέρει καλά πως ευκολότερα θα λύσει τον κύβο ρούμπικ παρά θα τα χωρέσει στο πορτμπαγκάζ μαζί με τις βαλίτσες. Και όμως, τα 328 λίτρα φάνηκαν υπεραρκετά για όλους και μάλιστα το ρεζερβουάρ του LPG δεν επηρεάζει το χώρο αποσκευών μια και τα 40 λίτρα έχουν καλυφθεί από το χώρο της ρεζέρβας (υπάρχει κιτ επισκευής ελαστικού).

Τεστ υπ’ αριθμόν 2. Στο δρόμο για τον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας, με το Cruise Control σταθερά στα 120 χλμ/ώρα, κλιματισμό και το βάρος αρκετά πάνω από τα 1.160 κιλά του αμαξώματος, περιμένεις πως ο 1.000άρης τρικύλινδρος TCe θα δυσκολευτεί. Και όμως, οι 100 ίπποι και τα 170 Nm ροπής είναι υπεραρκετά, ακόμη και για ένα non-stop ταξίδι 350 χλμ, είναι διαθέσιμα από χαμηλά και το μοτέρ προσφέρει ελαστικότητα και ικανότητα προσπέρασης χωρίς συχνά κατεβάσματα στο 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Η έκδοση TCe LPG έχει ένα μυστικό. Συνδυάζεται με κινητήρα απόδοσης 100 ίππων σε αντίθεση με το βενζινοκίνητο Sandero που αποδίδει 90 ίππους. Αυτή η διαφορά είναι ικανή για να προσφέρει μεγαλύτερη ενεργητική ασφάλεια και να μην υστερεί ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες με αυξημένο βάρος, υψηλές ταχύτητες ή κλίσεις και ανηφόρες που συναντάμε στα νησιά.

Τεστ Νο 3. Φθάνουμε στο όμορφο νησί της Κεφαλονιάς και, σαν γνήσιοι εξερευνητές, δεν καθόμαστε στα… αυγά μας αλλά γυρίζουμε μέσα σε τρεις ημέρες όλο το νησί. Σάμη, Αντίσαμος, Φισκάρδο, Άσσος, Ληξούρι και Αργοστόλι, όλα με τις ομορφιές τους, προϋποθέτουν όμως πέρασμα από κλειστές στροφές και ταλαιπωρημένους δρόμους από την κακοκαιρία του χειμώνα. Ο Ιανός μπορεί να έχει αφήσει αρκετές ανοιχτές πληγές στο οδόστρωμα, το Sandero ωστόσο έδειξε να περνά με άνεση, χωρίς η ανάρτηση να κοπανάει, ενώ τα κρατήματα του ρουμανικού μοντέλου φάνηκαν παραπάνω από αξιοπρεπή για την δύσκολη περίσταση.

Ενδεικτικά, το να μην διαμαρτυρηθούν ούτε στιγμή δύο μικρά παιδιά στα πίσω καθίσματα μετά από πολλές ώρες στην παραλία και δύο με τρείς ώρες οδήγησης την ημέρα σε δύσκολους δρόμους, αποτελεί παράσημο για το Sandero Streetway.

Φωτογραφίες: Νίκος Βαϊλακάκης

Test No 4. Αφού λοιπόν κάναμε τις μίνι διακοπές μας χωρίς την παραμικρή υποχώρηση, πάμε στο ζουμί της υπόθεσης και στον κύριο λόγο (εκτός από την τιμή αγοράς) που θα κάνει τον αγοραστή να γλυκοκοιτάξει την έκδοση διπλού καυσίμου. H αυτονομία και κατ’ επέκταση η κατανάλωση καυσίμου στα 1.500 χλμ. που διανύσαμε είχαν ως εξής: To ρεζερβουάρ της βενζίνης έχει χωρητικότητα 50 λίτρα, και αυτό του υγραερίου 40 κιλά. Γεμίζουμε δηλαδή με 80€ βενζίνη και 30€ LPG, σύνολο 110€.

Στην περίπτωση που εξαντλήσουμε και τα δύο ρεζερβουάρ έχουμε αυτονομία περίπου 1.100 χλμ. χωρίς να σταματήσουμε για ανεφοδιασμό (βενζίνη 7,5-8 λίτρα/100 χλμ. και LPG 8,5 με 9 κιλά /100 χλμ. κατανάλωση σε συνθήκες εντός και εκτός πόλης με γεμάτο φορτίο και κλιματισμό).

Σε περίπτωση που κινούμαστε μόνο με υγραέριο τότε έχουμε περίπου 400 και πλέον χλμ. με 28-30€, δηλαδή με 7€ διανύεις 100 χλμ., αριθμός που θυμίζει μικρό πετρελαιοκίνητο πόλης.

Εν κατακλείδι. Τόσο με τη γλώσσα των αριθμών όσο και στην πράξη, αποδείχθηκε πως το Sandero TCe LPG έχει ένα αξεπέραστο πακέτο χαμηλού κόστους κτήσης (14.280€ με πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας όπως σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος), ικανοποιητικών επιδόσεων, μεγάλων χώρων, αξιοπρεπέστατης εμφάνισης και εξαιρετικής οικονομίας λόγω LPG. Για να προσθέσουμε και την αιγίδα της Renault με την πενταετή εγγύηση και τρία χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και έχουμε την απάντηση σε οποιοδήποτε ερωτηματικό καχυποψίας που μπορεί να έχει κάποιος.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων DACIA

Dacia Sandero Streetway 1.0 TCe 100 LPG – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,2 x 81,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 74 kW (100 PS) / 5.000rpm
Ροπή 170 Nm / 3.500 σ.α.λ.
Τροφοδοσία Διπλού καυσίμου: Ψεκασμός πολλάπλών σημείων, υπερτροφοδότηση + Υγραέριο LPG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,6 sec
Τελική ταχύτητα 182 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km (LPG: 8,5 lt/100 km)
Τυποποιημένη μικτή 5,3-5,6 (Βενζίνη) / 6,9-7,3 (LPG)
Ρεζερβουάρ 50 lt βενζίνης και 40 lt LPG
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) LPG: 450 km (συνολική 1.100 km)
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 119-127 (Βενζίνη) / 106-113 (LPG)
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Ecopia Ep 001S, 185/65 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.090 x 1.848 x 1.499 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.533 / 1.519 mm
Μεταξόνιο 2.604 mm
Χώρος αποσκευών 328 lt
Απόβαρο 1.160 kg
Τιμη πωλησης μοντελου δοκιμης: 14.280€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Σχόλια

  1. Τελικά εξάρι ή πεντάρι είναι το κιβώτιο? Στο κείμενο το πρώτο, στα τεχνικά χαρακτιριστικά το δεύτερο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button