NEATRENDING

Το Skoda 1100 OHC θα μπορούσε να διακριθεί ακόμη και στο Le Mans

H ιστορία της τσέχικης εταιρίας στους αγώνες της δεκαετίας του 1950 ήταν μεγάλη, αλλά περιοριζόταν σε χώρες με κομμουνιστικό καθεστώς.

Το Skoda 1100 OHC ήταν ένα υπέροχο αγωνιστικό με εξαιρετικές επιδόσεις για την εποχή του. Παρόλο που κάτω από το καπό του υπήρχε ένας τετρακύλινδρος κινητήρας 1,1 λίτρου που απέδιδε 92 άλογα, το αγωνιστικό της Skoda μπορούσε να πιάσει τα 200 χλμ./ώρα, ενώ ταυτόχρονα είχε πολύ καλές ρεπρίζ και έστριβε σαν τον άνεμο.

Το μυστικό της επιτυχίας του ήταν η πανάλαφρη κατασκευή του και η μελετημένη αεροδυναμική του. Συγκεκριμένα, χάρη στο πολυεστερικό αμάξωμα ενισχυμένο με ίνες γυαλιού και έχοντας ως βάση ένα σωληνωτό πλαίσιο, το απόβαρο δεν ξεπερνούσε τα 583 κιλά στο κάμπριο και τα 555 κιλά στο κουπέ.

Ταυτόχρονα, το ιδιαίτερα χαμηλό ύψος (δεν ξεπερνούσε τα 96,4 εκατοστά, το μήκος ήταν στα 3,38 μέτρα) και το αεροδυναμικό του σχήμα το βοηθούσαν να κινείται με υψηλές ταχύτητες.

Το 1957 κατασκευάστηκε το πρώτο 1100 ΟHC και ένα χρόνο αργότερα το δεύτερο. Σήμερα διασώζονται και τα δύο κάμπριο, το ένα βρίσκεται στο μουσείο της εταιρίας στο Mlada Boleslav της Τσεχίας και το άλλο το έχει η Skoda Βρετανίας.

Το 1959 είχαν κατασκευαστεί και δύο κουπέ, αλλά με αλουμινένιο αμάξωμα, τα οποία είχαν καταστραφεί σε αγώνες. Ωστόσο, η Skoda έχει διασώσει αρκετά εξαρτήματα από το ένα και προχωρά στην αποκατάσταση αυτού του πραγματικά υπέροχου όσο και σπάνιου Skoda που την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου περιορίστηκε να συμμετάσχει σε πρωταθλήματα χωρών με κομμουνιστικό καθεστώς.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button