NEAPINED

Πρεμιέρα για το νέο Nissan Z των 405 ίππων [video]

Ένα περίπου χρόνο από την αποκάλυψη του πρωτότυπου Z Proto, η Nissan έρχεται να προσφέρει το real thing, ένα καθαρόαιμο σπορ μοντέλο, ίσως το τελευταίο της με συμβατικό κινητήρα.

Το νέο Nissan Z είναι το έβδομο κατά σειρά μοντέλο της Ιαπωνικής φίρμας που φέρει τη σχετική ονομασία. Το τελευταίο, 370Z, το είχαμε γνωρίσει το 2008, οπότε η αναμονή για το επόμενο άγγιξε πρακτικά τα 13 έτη. Αρκετή, με βάση τα ισχύοντα στις αλλαγές μοντέλων, αλλά όπως φαίνεται, άξιζε τον
κόπο.

Οπτικά δεν διαφοροποιείται σχεδόν καθόλου από το πρωτότυπο Z Proto. Ένα ρετρό αμάξωμα, με μακρύ καπό και δυναμικές καμπύλες να το διατρέχουν κατά μήκος. Ενδεικτικοί είναι οι οβάλ προβολείς μπροστά, καθώς και η τετραγωνισμένη μάσκα.

Το Nissan Z έρχεται σε δύο εκδόσεις, Sport και Performance. Αυτές θα είναι ίδιας ισχύος, με τη δεύτερη όμως να εφοδιάζεται με τροχούς 19 -έναντι 18- ιντσών, καθώς επίσης με σύστημα Launch Control, rev-matching και με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Περνώντας στο εσωτερικό, είναι αισθητή η οδηγοκεντρική προσέγγιση των σχεδιαστών. Το τριάκτινο τιμόνι κρύβει πίσω του ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3”. Μία δεύτερη οθόνη αφής προβάλλει στην κεντρική κονσόλα, με διαγώνιο 8 ή 9 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση. Το ηχοσύστημα είναι της Bose, ενώ υπάρχουν και αρκετές αναλογικές «πινελιές» για τους λάτρεις της σπορ οδήγησης.

Η πρώτη που αξίζει να αναφέρουμε αφορά στα τρία στρογγυλά όργανα επάνω στο ταμπλό, για τον έλεγχο των turbo και της τάσης του ηλεκτρικού κυκλώματος. Η δεύτερη βρίσκεται ανάμεσα στα καθίσματα και αφορά το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, 6 σχέσεων, το οποίο μάλιστα συνδυάζεται με έναν αγωνιστικών προδιαγραφών συμπλέκτη. Εναλλακτικά βεβαίως, το νέο Ζ προσφέρεται και με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων.

Κάτω από το καπό θα συναντήσει κανείς ένα twin-turbo V6 σύνολο, χωρητικότητας 3,0 λίτρων. Αυτό αποδίδει 405 PS ισχύος και 475 Nm ροπής. Η εταιρία αποφεύγει μέχρι στιγμής να αναφέρει τις επιδόσεις του αυτοκινήτου από στάση, ισχυρίζεται ωστόσο πως το νέο Ζ είναι τουλάχιστον 15% πιο γρήγορο από τον προκάτοχό του.

Για το τέλος αφήσαμε και το μόνο δυσάρεστο που συνοδεύει το αυτοκίνητο. Με βάση το νέο στρατηγικό πλάνο της Nissan, ένα τέτοιο μοντέλο δεν δείχνει να έχει θέση στην Ευρώπη, παρά μόνο στις αγορές των ΗΠΑ και της Ιαπωνίας. Στην Αμερική οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν από την άνοιξη του 2022, με κόστος γύρω στα 40.000 δολάρια. Εμείς, ευχόμαστε να το ξανασκεφτούν και τελικά να το δούμε και στη γηραιά ήπειρο.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!