NEA

Ποια είναι τα οικονομικότερα σε κατανάλωση επιβατικά της αγοράς;

Με τις τιμές των καυσίμων να χτυπάνε κόκκινο τις τελευταίες ημέρες,  γίνεται επιτακτικότερη η ανάγκη για οικονομία στις μετακινήσεις. Πάει καιρός που με ένα 20άρικο πέρναγες την εβδομάδα σου για μετακινήσεις με το αυτοκίνητο…

Τώρα η εβδομάδα απαιτεί 40εύρο, στις καλύτερες των περιπτώσεων, ενώ όσοι έχουμε στην κατοχή μας και αυτοκίνητο πέραν της…δεκαετίας και δεν το έχουμε φουλάρει με αέριο, το 60άρι δεν φτάνει ούτε για αστείο για αστικές μετακινήσεις.

Οι καταναλωτές ανέκαθεν ήταν ενήμεροι για τις εργοστασιακές καταναλώσεις των οχημάτων και δεν ήταν λίγοι αυτοί που πρότασσαν την κατανάλωση του καυσίμου, ως βασικό πλεονέκτημα για την αγορά συγκεκριμένου μοντέλου. Δεν μπορώ να εξηγήσω διαφορετικά την άνθιση των πωλήσεων του ακριβού Smart…για παράδειγμα. Βέβαια στην προ WLTP εποχή, άλλα υπόσχονταν οι κατασκευαστές, αλλά συναντούσαν…στην πραγματικότητα οι καταναλωτές, πάντα σε ό,τι αφορά την κατανάλωση του καυσίμου, ανά 100χλμ.

Τα τελευταία δυο χρόνια με την έλευση της ηλεκτροκίνησης και τις υβριδοποίησης των οχημάτων…πολλά έχουν αλλάξει στον μύλο της κατανάλωσης…και τόνοι μελανιού έχουν χυθεί για την σημασία της οικονομίας του καυσίμου στην προστασία του περιβάλλοντος. Αυτό βέβαια είναι ένα πολύ σοβαρό κεφάλαιο που χρήζει περισσότερης ανάλυσης.

Μοντέλο / Τεχνολογία / Συνδυασμένος κύκλος
1. TOYOTA YARIS 1.5 5D HDF (e-CVT):
(116 HP) / 1.490 κ.εκ. / Υβριδικό / 3,8-4,3
2. RENAULT CLIO 1.6 Hybrid E-TECH: (140hp) 1.598 κ.εκ. Υβριδικό / 4,3-5,1
3. TOYOTA COROLLA 1.8 5D (CVT) (H/B): (122 HP) 1.798 κ.εκ. Υβριδικό / 4,5-4,9
4. HONDA JAZZ 1.5 HYBRID CVT COMFORT MY22: 1.498 κ.εκ. Υβριδικό / 4,5
5. SUZUKI SWACE 1.8 5D CVT GL+ HYBRID: (122HP) 1.798 κ.εκ. Υβριδικό / 4,5
6. TOYOTA PRIUS 1.8 5D (CVT) (H/B): (122 HP) 1.798 κ.εκ. Υβριδικό / 4,5
7. SEAT LEON 1.0 eTSI DSG MHEV: (110 HP) 999 κ.εκ. Υβριδικό / 4,8-6,5
8. CITROEN C1 1.0 VTi: (72 HP) / 4,8
9. FORD FIESTA 5D 1.0 EcoBoost HYBRID: (155 PS) 998 κ.εκ. Υβριδικό / 4,8-5,0
10. SEAT ARONA 1.0 TSI: (110 HP) Start/Stop 999 κ.εκ. / 4,8-6,3

Σε κάθε περίπτωση, η επίτευξη της οικονομικής οδήγησης περνάει από τα χέρια και πόδια του οδηγού. Οπότε ας έχουμε στο καθημερινό οδηγικό ρεπορτόριο τα κάτωθι:

• Επιλέξτε διαδροµές χωρίς κίνηση.
• Μην αφήνετε τον κινητήρα να ζεσταθεί λειτουργώντας τον στο ρελαντί, ξεκινήστε σύντοµα.
• Οδηγείτε οµαλά και αποδοτικά. Η απότοµη επιτάχυνση ασκεί σηµαντική επιρροή στην κατανάλωση καυσίµου. Οδηγώντας πιο οµαλά, εξοικονοµείτε καύσιµο.
• Η οδήγηση σε ψηλές ταχύτητες αυξάνει σηµαντικά την κατανάλωση καυσίµου.
• Χρησιµοποιείτε µεγαλύτερες σχέσεις (ταχύτητες) στο κιβώτιο ταχυτήτων.
• Όταν βρίσκεστε σταµατηµένοι, σβήνετε τον κινητήρα εφόσον αυτό είναι ασφαλές.
• Μη µεταφέρετε ανεπιθύµητο βάρος. Αφαιρείτε τη σχάρα οροφής όταν δεν τη χρησιµοποιείτε.
• Η τακτική συντήρηση βοηθά τον κινητήρα να αποδίδει µέγιστα.
• Ελέγχετε τακτικά την πίεση των ελαστικών του αυτοκινήτου.
• Ελέγχετε τακτικά την κατανάλωση καυσίµου. Οι αλλαγές στην κατανάλωση καυσίµου πιθανόν να ερµηνεύονται από κάποια δυσλειτουργία του κινητήρα.
• Χρησιµοποιείτε τον κλιµατισµό κατά το δυνατόν λιγότερο. Η λειτουργία του κλιµατισµού αυξάνει σηµαντικά την κατανάλωση καυσίµου.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!