Η Barrett-Jackson δημοπράτησε ένα ανοιχτό Yugo που μοιάζει σα να βγήκε χτες από την γραμμή παραγωγής.
Η εξαιρετική κατάσταση στην οποία βρίσκεται αυτό το σπάνιο και ανοιχτό Yugo είναι επειδή έχει διανύσει λιγότερα από 600 χιλιόμετρα. Και κάπως έτσι αυτό το Yugo (είχαν κατασκευαστεί μόλις 500 κάμπριο εκ των οποίων τα 100 κυκλοφόρησαν στις ΗΠΑ) με έτος κατασκευής το 1990 πωλήθηκε στο Χιούστον για 12.100 δολάρια.
Το 1990 είχαν κατασκευαστεί μόλις 6.359 Yugo από την Zastava και εκείνη την χρονιά είχε μπει και ο «μεγάλος» τετρακύλινδρος κινητήρας βενζίνης στα 1.300 κ.εκ. που είχε επικεφαλής εκκεντροφόρο και πεντάρι κιβώτιο.
Ήταν μια σημαντική τεχνολογική εξέλιξη αλλά και ένα ορόσημο αφού την ίδια χρονιά ξεκίνησε η πτώση των πωλήσεων (με peak τις 49.000 αυτοκίνητα το 1987). Το 1992 η διάθεση του Yugo στις ΗΠΑ τερματίστηκε, μετά από επτά χρόνια παρουσίας στους αμερικανικούς δρόμους. Ατυχής συγκυρία στην πορεία του μοντέλου ήταν ο πόλεμος που διάσπασε την Γιουγκοσλαβία την δεκαετία του 1990.
To Yugo είχε ξεκινήσει την δεκαετία του 1980 ως το φτηνότερο αυτοκίνητο της αγοράς με μικρότερο μοτέρ 1,1 λίτρων που απέδιδε 54 ίππους και συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων. H παραγωγή του κράτησε 28 χρόνια, από το Νοέμβριο του 1990 έως τον ίδιο μήνα του 2008. Μέχρι τότε η Zastava είχε κατασκευάσει περίπου 794.000 Yugo και στη συνέχεια κήρυξε πτώχευση.
Flash-back
Η Zastava έχει μια πολύ μεγάλη ιστορία ξεκινώντας το 1853 από τα χυτήρια για κανόνια και το 1930 ως εταιρίας συναρμολόγησης φορτηγών Ford για τον στρατό της Γιουγκοσλαβίας. Την δεκαετία του 1960 ξεκίνησε η συνεργασία με την Fiat για την παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων και την δεκαετία του 1980 ξεκίνησε η παραγωγή του Yugo που κυκλοφόρησε και στις ΗΠΑ.
Αρχές της δεκαετίας του 1990 η εταιρία ταλανίστηκε από τους πολέμους της Γιουγκοσλαβίας, το 1999 ξεκίνησαν οι βομβαρδισμοί του ΝΑΤΟ κατά τον πόλεμο του Κοσόβου. Από εκεί και πέρα ξεκίνησαν κάποιες προσπάθειες επιστροφής αλλά η εταιρία διαλύθηκε και το 2017 χρεωκόπησε οριστικά.
Το Yugo (του οποίου η ονομασία λέγεται πως δεν προήλθε από το Yugoslavia αλλά από τον άνεμο Jugo) κατάφερε να γράψει ιστορία αφού παράχθηκε για 28 συνεχή χρόνια (από το 1980 έως το 2008 με συνολική παραγωγή 794.000 αυτοκίνητα) και παρά τα προβλήματα αξιοπιστίας σημείωσε αρκετά μεγάλο όγκο πωλήσεων λόγω της χαμηλής του τιμής.
Χαρακτηριστικό είναι πως μεταξύ του 1985 και του 1992 είχαν πωληθεί στις ΗΠΑ (και παρότι θεωρήθηκε ως μια κομμουνιστική επιρροή) περίπου 141.000 μονάδες όπου ήταν με διαφορά το πιο φθηνό αυτοκίνητο που μπορούσε να αγοράσει κανείς. Σχεδιάστηκε από την Fiat στο Τορίνο και βασίστηκε στο Fiat 127.