ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Νέα μέθοδος βαφής ψεκάζει όπως ένας εκτυπωτής inkjet [video]

Η τεχνολογία της βαφής των σύγχρονων αυτοκινήτων περνά σε άλλο επίπεδο ακρίβειας όπως μας δείχνει η τεχνολογία EcoPaintJet Pro της BMW.

Πρόκειται για ένα ρομποτικό σύστημα βαφής που εκτελεί περάσματα με τόσο μεγάλη ακρίβεια που μας παραπέμπει σε ένα εκτυπωτή γραφείου. Αυτό που ξεχωρίζει την μέθοδο EcoPaintJet Pro είναι η υψηλής ακρίβειας κεφαλή που περιστρέφεται στις 35.000-55.000 σ.α.λ. για να ψεκάσει το χρώμα.

Κάθε πέρασμα μπορεί να είναι τόσο λεπτό όσο μία τρίχα αφού η δέσμη βαφής έχει εύρος μεταβολής από 1 έως 50 χιλιοστά. Μία πολύ σημαντική λεπτομέρεια είναι πως δεν χρησιμοποιείται ηλεκτροστατικό πεδίο για την βαφή αφού η εφαρμογή της είναι όπως ενός inkjet προσφέροντας την δυνατότητα για εξειδικευμένες περιπτώσεις, π.χ. όπως μια διπλή αγωνιστική λωρίδα.

Ταυτόχρονα η BMW λέει πως χάρη στην πολύ υψηλή ακρίβεια βαφής δεν χρειάζεται «μασκάρεμα», ενώ εξοικονομούνται έως 6.000 μεγαβατώρες και 2.000 τόνοι CO2 ετησίως. Στα παρακάτω βίντεο θα δείτε τη νέα μέθοδο βαφής σε μια M4 με τις πρώτες εφαρμογές να μπαίνουν σε ισχύ μέσα στο 2022.

Η τεχνική EcoPaintJet Pro απαιτεί μέγιστη ακρίβεια τόσο από το ρομπότ όσο και από την τεχνολογία εφαρμογής. Επίσης σημαίνει ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν δύο διαφορετικά χρώματα βαφής, π.χ. για την οροφή και τις λωρίδες και την εφαρμογή άλλων σχεδίων – για παράδειγμα στο καπό. Στόχος κατά την ανάπτυξη της τεχνολογίας και των υλικών ήταν να επιτευχθεί το μέγιστο εύρος εφαρμογών. Τώρα θα μπορεί να βάφεται το κάθε εξωτερικό εξάρτημα – κάτι που προσφέρει σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες εξατομίκευσης.

Μέχρι τώρα, custom σχέδια όπως αυτό επιτυγχάνονταν μόνο με την τοποθέτηση μεθόδων οριοθέτησης (μάσκες, χαρτοταινίες κλπ.). Με τη νέα τεχνολογία, θα εξαλειφθούν οι δαπάνες υλικών και προσωπικού που απαιτούσε η προηγούμενη διαδικασία με αποτέλεσμα να μειωθεί το κόστος επιλογών του είδους. Η καινοτόμα διαδικασία αποτρέπει επίσης το λεγόμενο υπερψεκασμό, δηλ. το πλεόνασμα σωματιδίων βαφής που κατέληγε στα απορρίμματα.

Μία ακόμα συμβολή στη βιώσιμη παραγωγή προέρχεται από τη μικρότερη κατανάλωση ενέργειας. Καθώς δεν χρειάζεται πλέον διαχωρισμός της βαφής, μειώνεται και η ποσότητα του απαραίτητου αέρα. Με περίπου 7.000 ώρες λειτουργίας, αυτό εξοικονομεί πάνω από 6.000 μεγαβατώρες και μειώνει το ανθρακικό αποτύπωμα κατά 2.000 τόνους το χρόνο. Η ανάπτυξη της πρωτοποριακής τεχνολογίας βαφής για περαιτέρω εφαρμογές στην παραγωγή θα συνεχιστεί. 

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button