Τη στιγμή που όλοι μιλάνε για πλημμυρίδα ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια, μόλις 1 στα 9 ευρωπαϊκά σημεία φόρτισης διαθέτουν γρήγορους φορτιστές (με χωρητικότητα άνω των 22 kW). Τα υπόλοιπα σημεία φόρτισης (με χωρητικότητα 22 kW ή μικρότερη) περιλαμβάνουν πολλές πρίζες χαμηλής χωρητικότητας, σύμφωνα με έρευνα των ευρωπαίων κατασκευαστών (ACEA).
Τι σημαίνει αυτό; Ότι στον γρήγορο φορτιστή ένα ηλεκτρικό όχημα σε μια ώρα πραγματοποιεί πλήρη φόρτιση, ενώ στον απλό, θα πρέπει να περιμένει μια νύχτα. Για το λόγο αυτό ο ACEA κρούει τον κώδωνα του κινδύνου καθώς οι εθνικές κυβερνήσεις και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ετοιμάζονται να προετοιμάσουν τις θέσεις τους σχετικά με τον Κανονισμό για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR) που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιούλιο. .
Συγκεκριμένα, από τους περίπου 225.000 δημόσιους φορτιστές που διατίθενται επί του παρόντος στην ΕΕ, μόνο 25.000 είναι κατάλληλοι για γρήγορη φόρτιση. Με άλλα λόγια, μόνο ένα στα εννέα ευρωπαϊκά σημεία φόρτισης είναι ένας γρήγορος φορτιστής (με χωρητικότητα άνω των 22 kW). Τα υπόλοιπα σημεία φόρτισης (με χωρητικότητα 22 kW ή μικρότερη) περιλαμβάνουν πολλές πρίζες χαμηλής χωρητικότητας.
«Για να πείσουμε περισσότερους πολίτες να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα, πρέπει να αφαιρέσουμε όλη την ταλαιπωρία που σχετίζεται με τη φόρτιση», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema. «Οι άνθρωποι πρέπει να βλέπουν πολλούς φορτιστές στο καθημερινό τους περιβάλλον και αυτά τα σημεία φόρτισης πρέπει να είναι γρήγορα και εύκολα στη χρήση – χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν σε μεγάλες ουρές».
«Η φόρτιση πρέπει να είναι τόσο βολική και απλή όσο ο ανεφοδιασμός σήμερα. Δυστυχώς, η πρόταση AFIR δεν είναι αρκετά φιλόδοξη για την επίτευξη αυτού του στόχου. Επιπλέον, δεν ευθυγραμμίζεται εντελώς με τους προτεινόμενους νέους στόχους CO2 για τα αυτοκίνητα», προειδοποίησε ο κ. Huitema.
Normal chargers (<=22kW) | Fast chargers (>22kW) | % fast chargers | |
Austria | 6,724 | 1,347 | 16.7 |
Belgium | 8,006 | 475 | 5.6 |
Bulgaria | 118 | 76 | 39.2 |
Croatia | 483 | 187 | 27.9 |
Cyprus | 46 | 24 | 34.3 |
Czech Republic | 590 | 610 | 50.8 |
Denmark | 2,699 | 555 | 17.1 |
Estonia | 223 | 176 | 44.1 |
Finland | 3,244 | 484 | 13 |
France | 42,000 | 3,751 | 8.2 |
Germany | 37,213 | 7,325 | 16.4 |
Greece | 253 | 22 | 8 |
Hungary | 1,008 | 283 | 21.9 |
Ireland | 736 | 254 | 25.7 |
Italy | 11,842 | 1,231 | 9.4 |
Latvia | 56 | 235 | 80.8 |
Lithuania | 74 | 100 | 57.5 |
Luxembourg | 1,051 | 10 | 0.9 |
Malta | 96 | – | 0 |
Netherlands | 64,236 | 2,429 | 3.6 |
Poland | 1,039 | 652 | 38.6 |
Portugal | 1,976 | 494 | 20 |
Romania | 317 | 176 | 35.7 |
Slovakia | 656 | 268 | 29 |
Slovenia | 481 | 129 | 21.1 |
Spain | 5,279 | 2,128 | 28.7 |
Sweden | 8,804 | 1,566 | 15.1 |
EU TOTAL | 199,250 | 24,987 | 11.1 |
Normal and fast charging points (by country, 2020)