NEA

Ποιο νησί στην Ελλάδα θα γίνει το νησί του ποδηλάτου;

H Kως μπορεί να γίνει το νησί του ποδηλάτου, όπως τονίζει ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Σε ειδική εκδήλωση εκδήλωση του Δήμου Κω με θέμα την παρουσίαση μελέτης ανάπτυξης του ποδηλατικού τουρισμού τόνισε ότι η χρήση του ποδηλάτου είναι στοιχείο της καθημερινότητας των κατοίκων της Κω, η οποία υποδέχεται εδώ και δεκαετίες ομάδες τουριστών που απολαμβάνουν τις ειδικές διαδρομές ποδηλασίας του νησιού.

Όπως ανέφερε ο Υφυπουργός Μεταφορών στην Κω υπάρχουν 6,5 χιλιάδες ποδήλατα προς ενοικίαση και αυτό είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα του νησιού, στο θέμα του ποδηλατικού τουρισμού. Η κουλτούρα υπέρ του ποδηλάτου και της μικροκινητικότητας είναι η υποδομή επάνω στην οποία μπορεί να οικοδομηθεί η περαιτέρω ανάπτυξη αυτής της δραστηριότητας.

Ο κ. Παπαδόπουλος υπενθύμισε ότι πρόσφατα, σε συνεργασία με την Υφυπουργό Τουρισμού κα Σοφία Ζαχαράκη, εγκρίθηκε η δημιουργία Εθνικού Συντονιστικού Κέντρου για το EuroVelo στην Ελλάδα, με σκοπό την ανάδειξη του ποδηλατικού τουρισμού. Σχετικά, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε:

«Την Ελλάδα διατρέχουν σήμερα τρεις ευρωπαϊκές ποδηλατικές διαδρομές και φιλοδοξία μας είναι να ενταχθεί και η Κως στο δίκτυο του Eurovelo, καθώς πληροί όλες τις προϋποθέσεις: το πεδινό ανάγλυφο, πολλούς δρόμους με χαμηλό όριο ταχύτητας και κυκλοφοριακό φόρτο και πάνω απ΄ όλα, το ιδιαίτερο ενδιαφέρον πολλών διαδρομών. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει τη βούληση να προσφέρει τεχνογνωσία και υποστήριξη σε αυτή την προσπάθεια ώστε η Κως να γίνει το νησί του ποδηλάτου.

Την ίδια βούληση έχω εκφράσει άλλωστε για την ιδιαίτερη πατρίδα μου, τη Δυτική Μακεδονία, η οποία επίσης προσφέρεται για τη χρήση του ποδηλάτου, με παρόμοια χαρακτηριστικά: το πεδινό ανάγλυφο της Πτολεμαΐδας, η ειδυλλιακή παραλίμνια περιοχή της λίμνης Πολυφύτου και οι ομορφιές της Κοζάνης».

Η μελέτη για την ανάπτυξη του ποδηλάτου στην Κω περιελάμβανε συγκεκριμένες προτάσεις που αφορούσαν κυρίως: στην ανάδειξη των υφιστάμενων ποδηλατικών υποδομών του νησιού, την οργάνωσή τους σε διαδρομές με σημάνσεις και την επέκτασή τους, τη δημιουργία χωμάτινων διαδρομών για την ανάδειξη του ορεινού όγκου, καθώς και τη δημιουργία περιαστικών διαδρομών ώστε να ενταχθούν στη συνέχεια στο Eurovelo. Τονίστηκε, επίσης, η ανάγκη κατάρτισης ενός σχεδίου προώθησης αυτού του τουριστικού προϊόντος στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button