MUST_READNEATRENDINGΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πως λειτουργεί η αντλία θερμότητας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; [video]

Το ζητούμενο σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι η μικρότερη δυνατή κατανάλωση ενέργειας από οποιοδήποτε σύστημα.

Για ένα EV και πέρα από τα ηλεκτρικά μοτέρ, το σύστημα κλιματισμού είναι ίσως ο μεγαλύτερος καταναλωτής ενέργειας. Ειδικότερα για την παραγωγή ζεστού αέρα το ζήτημα είναι πολύ σημαντικό στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού στα συμβατικά δεν τίθεται θέμα λόγω του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Όπως θα δείτε στο παρακάτω βίντεο το σύστημα απορροφά μέρος της θερμότητας που απάγει η συστοιχία των μπαταριών. Αυτό το θερμό κύμα πέφτει πάνω στους δύο συλλέκτες που αυξάνουν την θερμοκρασία και την πίεση του αέρα που περνά από το κύκλωμα για να ζεσταίνεται με πιο αποδοτικό τρόπο η καμπίνα.

Επιπρόσθετα η θερμότητα από το μοτέρ βελτιώνει την απόδοση του ζεστού αέρα έως τρεις φορές περισσότερο από τα EV δίχως αντλία θερμότητας. Με άλλα λόγια μια αντλία θερμότητας παράγει 3 kW θερμικής ενέργειας αντί για 1 kW. Επίσης, μπορεί να υπάρξει και ανάστροφη λειτουργία και το σύστημα να παράξει θερμότητα μετά από συμπίεση του ψυκτικού υγρού στο σύστημα ψύξης ώστε η μπαταρία να λειτουργεί σε ψυχρά κλίματα σε πιο ιδανική θερμοκρασία.

Αν και πρόκειται για μια απλή σχετικά ιδέα που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο Nissan Leaf το 2013 και αργότερα στην Jaguar I-Pace, η αντλία θερμότητας δεν υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Για παράδειγμα, το Tesla Model Y έχει, αλλά τα Model 3 και Model S παράγουν ζεστό αέρα από μία αντίσταση.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button