Νέα δεδομένα εμφανίζει η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου τον μήνα Οκτώβριο, καθώς όπως φαίνεται, οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις στα νέα αυτοκίνητα, απόρροια των ελλείψεων στους ημιαγωγούς, φρενάρει και τις πωλήσεις στα νέα αυτοκίνητα.
Αυτή η εξέλιξη με βάση τα στοιχεία στις πωλήσεις αυτοκινήτων που δημοσιοποιεί η ΕΛΣΤΑΤ έχει οδηγήσει πολλούς καταναλωτές στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Αλλιώς δεν εξηγείται η πτώση κατά 2,6% των καινούριων αυτοκινήτων σε σχέση με πέρυσι. Συγκεκριμένα, τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Οκτώβριο του 2021 ανέρχονται σε 7.250 έναντι 7.443 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2020.
Στο μεταξύ, η Ελληνική Στατιστική Αρχή ανακοινώνει ότι κατά το μήνα Οκτώβριο του 2021 κυκλοφόρησαν συνολικά για πρώτη φορά 14.698 αυτοκίνητα (καινούρια η μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 13.181 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2020 παρουσιάζοντας αύξηση 11,5%.
Σε ό,τι αφορά το δεκάμηνο του έτους, τα καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού που κυκλοφόρησαν ανέρχονται σε 170.262 αυτοκίνητα έναντι 139.594 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του 2020 καταγράφοντας αύξηση 22%.
Ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων κατά τον Οκτώβριο 2021
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Οκτώβριος 2021 |
Οκτώβριος 2020 |
Οκτώβριος 2019 |
Μεταβολή 2021/2020 |
Μεταβολή 2021/2019 |
|
Καινούργια επιβατικά |
6.336 |
6.847 |
7.276 |
-7,5% |
-12,9% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
928 |
635 |
635 |
+46,1% |
+46,1% |
Καινούργια λεωφορεία |
32 |
30 |
41 |
+6,7% |
-22,0% |
|
|
|
|||
Ιανουάριος – Οκτώβριος 2021 |
Ιανουάριος – Οκτώβριος 2020 |
Ιανουάριος – Οκτώβριος 2019 |
Μεταβολή Ιαν.-Οκτ. 2021/2020 |
Μεταβολή Ιαν.-Οκτ. 2021/2019 |
|
Καινούργια επιβατικά |
88.094 |
66.893 |
100.048 |
+31,7% |
-11,9% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) |
9.371 |
6.020 |
6.929 |
+55,7% |
+35,2% |
Καινούργια λεωφορεία |
349 |
262 |
334 |
+33,2% |
+4,5% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Οκτώβριο, έχει ως εξής:
Segment |
Οκτώβριος 2021 |
Οκτώβριος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Οκτώβριος 2021 |
Ιανουάριος -Οκτώβριος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
A |
7,7% |
8,5% |
-0,8 |
10,0% |
9,2% |
+0,8 |
A-SUV |
1,2% |
1,7% |
-0,6 |
1,3% |
1,6% |
-0,3 |
A TOTAL |
8,9% |
10,2% |
-1,3 |
11,3% |
10,7% |
+0,5 |
B |
20,8% |
27,5% |
-6,8 |
27,4% |
28,7% |
-1,2 |
B-SUV |
26,6% |
19,8% |
+6,8 |
21,8% |
18,8% |
+3,0 |
B TOTAL |
47,3% |
47,3% |
+0,0 |
49,2% |
47,5% |
+1,7 |
C |
11,5% |
15,2% |
-3,7 |
12,7% |
13,9% |
-1,2 |
C-SUV |
25,6% |
22,0% |
+3,6 |
20,6% |
21,6% |
-1,1 |
C TOTAL |
37,1% |
37,2% |
-0,1 |
33,2% |
35,5% |
-2,3 |
D |
1,7% |
1,4% |
+0,3 |
1,9% |
1,5% |
+0,4 |
D-SUV |
3,3% |
2,0% |
+1,2 |
2,6% |
2,6% |
+0,0 |
D TOTAL |
4,9% |
3,4% |
+1,5 |
4,5% |
4,0% |
+0,4 |
E |
0,3% |
0,1% |
+0,1 |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
E-SUV |
0,3% |
0,4% |
-0,1 |
0,4% |
0,3% |
+0,1 |
E TOTAL |
0,6% |
0,5% |
+0,1 |
0,5% |
0,5% |
+0,0 |
F-G |
0,1% |
0,0% |
+0,1 |
0,1% |
0,1% |
+0,0 |
F-G-SUV |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
0,1% |
0,2% |
-0,1 |
F-G TOTAL |
0,2% |
0,2% |
-0,1 |
0,2% |
0,2% |
-0,1 |
SPORTS |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
0,2% |
0,2% |
+0,0 |
MPV |
0,0% |
0,3% |
-0,3 |
0,1% |
0,2% |
+0,0 |
MPV-M/COMBI |
0,8% |
0,5% |
+0,3 |
0,9% |
1,1% |
-0,3 |
|
100,0% |
100,0% |
0,0 |
100,0% |
100,0% |
0,0 |
(Εκ των οποίων SUV |
57,0% |
46,2% |
+10,8 |
46,8% |
45,1% |
+1,7) |
|
Οκτώβριος 2021 |
Οκτώβριος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Οκτώβριος 2021 |
Ιανουάριος – Οκτώβριος 2020 |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘21* |
Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Σεπ. ‘20* |
Διαφορά (μονάδες μεριδίου) |
Βενζίνη |
43,0% |
48,6% |
-5,6 |
50,4% |
56,0% |
-5,6 |
41,3% |
50,3% |
-9,0 |
Πετρέλαιο |
16,6% |
26,7% |
-10,1 |
17,7% |
26,5% |
-8,7 |
20,5% |
29,0% |
-8,5 |
Υβριδικά (HEV) |
27,4% |
17,6% |
+9,8 |
22,7% |
13,7% |
+9,0 |
19,4% |
10,6% |
+8,8 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) |
9,0% |
3,2% |
+5,8 |
6,1% |
1,7% |
+4,4 |
16,1% |
8,1% |
+8,0 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
1,4% |
1,6% |
-0,2 |
1,3% |
1,7% |
-0,4 |
2,7% |
2,0% |
+0,9 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
2,7% |
2,4% |
+0,3 |
1,7% |
0,5% |
+1,2 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και το Σεπτέμβριο ως εξής:
|
Σεπτέμβριος 2021 |
Σεπτέμβριος 2020 |
Μεταβολή |
Ιανουάριος –Σεπτέμβριος 2021 |
Ιανουάριος –Σεπτέμβριος 2020 |
Μεταβολή |
ΕΕ(1) |
718.598 |
934.039 |
-23,1% |
7.526.616 |
7.057.927 |
+6,6% |
ΕΕ 14(2) |
632.845 |
832.501 |
-24,0% |
6.611.714 |
6.235.608 |
+6,0% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) |
757.411 |
972.062 |
-22,1% |
7.845.307 |
7.324.133 |
+7,1% |
Ελλάδα |
6.612 |
7.107 |
-7,0% |
81.758 |
60.046 |
+36,2% |