NEA

Continental: Τα νέα χειμερινά ελαστικά, WinterContact TS 870 & WinterContact TS 870 P

Δεδομένων των μεγάλων θετικών αλλαγών στην απόδοση των σύγχρονων ελαστικών αυτοκινήτων, τα τελευταία χρόνια, θα μπορούσε κάποιος να πει ότι, μάλλον, υπάρχουν  μικρά περιθώρια βελτίωσης και εξέλιξης. Και όμως τα  νέα WinterContact TS 870 και WinterContact TS 870 P της  Continental αποδεικνύουν ακριβώς αντίθετο, δηλαδή ότι υπάρχει ακόμη τεράστια προοπτική για άλματα  στην τεχνολογία των ελαστικών.

Το WinterContact TS 870 – για χρήση σε έως και μεσαίας κλάσης αυτοκίνητα: Το  WinterContact TS 870 αποτελεί τον διάδοχο του δοκιμασμένου και αναγνωρισμένου WinterContact TS 860. Το νέο αυτό προϊόν ακολουθεί τα ίχνη του προκατόχου του, συνδυάζοντας εξαιρετικές χειμερινές επιδόσεις, με εξαιρετικά χαρακτηριστικά στον υγρό καιρό, ενώ παρουσιάζει συναρπαστικά οικολογικά διαπιστευτήρια, όπως η περαιτέρω μείωση της αντίστασης κύλισης και η αύξηση στο χιλιομετρικό ωφέλιμο.

Το WinterContact TS 870 είναι ένα ολοκαίνουργιο προϊόν, που αναπτύχθηκε πρόσφατα, από την αρχή, όσον αφορά στην κατασκευή, στο σχέδιο του πέλματος και στη σύνθεση της γόμας. Το αποτέλεσμα είναι ένα μοντέλο που, σε άμεση σύγκριση με το TS 860, προσφέρει 3% μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος στον πάγο και 5% καλύτερο χειρισμό στο χιόνι. Το νέο WinterContact TS 870 προσφέρει, επίσης, βελτιώσεις στην πρόσφυση στο χιόνι, στις υγρές καιρικές συνθήκες και στον χειρισμό σε στεγνούς δρόμους.

Παρά τους αντικρουόμενους στόχους, με τους οποίους έρχονται τακτικά αντιμέτωποι οι μηχανικοί ανάπτυξης, όσον αφορά στις ιδιότητες ασφαλείας, έναντι των περιβαλλοντικών επιδόσεων, η πρόοδος που σημειώθηκε και στους δύο τομείς είναι εντυπωσιακή: Μια αύξηση 10% στο χιλιομετρικό ωφέλιμο συνοδεύεται από μια μείωση 2% στην αντίσταση κύλισης. Ως αποτέλεσμα, το νέο  WinterContact TS 870 παρουσιάζει και πάλι τις εξαιρετικά ισορροπημένες επιδόσεις σε όλους τους τομείς που οι οδηγοί έχουν συνηθίσει από τα χειμερινά ελαστικά της Continental.

Η έξτρα πρόσφυση στο χιόνι εξαφαλίζεται από τις πρόσφατα αναπτυγμένες 3D, αλληλένδετες αυλακώσεις, που έχουν ρυθμιστεί στην καλύτερη δυνατή γωνία για να εμπλέκονται με το χιόνι. Καθώς τα μπλοκ του πέλματος σκάβουν βαθύτερα στο χιόνι, μπορούν να αλληλεπιδράσουν με αυτό πιο αποτελεσματικά και να προσφέρουν επιπλέον πρόσφυση. Πρόσθετη ασφάλεια παρέχεται και από τις βαθιές αυλακώσεις, διατεταγμένες παράλληλα με τις διαγώνιες αυλακώσεις. Αυτές οι αυλακώσεις παρουσιάζουν μεγάλο αριθμό ακμών, επιτρέποντας τη μεταφορά των δυνάμεων πιο αποτελεσματικά και παρέχοντας καλή πρόσφυση στην ευθεία και στις στροφές, σε χιονισμένους δρόμους.

Για τους μηχανικούς του νέου ελαστικού, ένα από τα πλεονεκτήματα αυτού του σχεδίου του πέλματος ήταν ότι τους επέτρεψε να δημιουργήσουν ακόμη μεγαλύτερες «τσέπες» για το χιόνι. Αυτές γεμίζουν με χιόνι και εξασφαλίζουν ακόμα καλύτερο κράτημα. Γιατί, με απλά λόγια, η καλύτερη πρόσφυση στο χιόνι επιτυγχάνεται όχι με την πρόσφυση μεταξύ της επιφάνειας της γόμας του πέλματος και του χιονισμένου δρόμου, αλλά με την πρόσφυση μεταξύ του χιονιού στις «τσέπες» του πέλματος και του χιονιού στον δρόμο. Το χιόνι μπαίνει στις αυλακώσεις του πέλματος, όπου συμπιέζεται. Και αυτό το συμπιεσμένο χιόνι στο ελαστικό συμπλέκεται με το χιόνι στον δρόμο. Όσο καλύτερα συγκρατούν οι αυλακώσεις του πέλματος το συμπιεσμένο χιόνι, τόσο καλύτερη είναι η πρόσφυση.

Εδώ, η Continental χρησιμοποιεί την τεχνολογία SnowCurve+. Τα ελαστικά με αυτήν την τεχνολογία διαθέτουν ειδική δομή του πλαϊνού τοιχώματος με αυλάκωση, που συμπλέκεται με το συμπιεσμένο χιόνι, σε περισσότερα από 1.000 σημεία στο πέλμα. Αυτό παρέχει μεγαλύτερη πρόσφυση και καθιστά πιο αποτελεσματική την μετάδοση των δυνάμεων πέδησης – ιδιαίτερα στις στροφές.

Για να μειώσει περαιτέρω τις αποστάσεις φρεναρίσματος σε ολισθηρούς χειμερινούς δρόμους, η Continental αύξησε τον αριθμό των μπλοκ του πέλματος στην επιφάνεια επαφής, έως και 10%. Οι άκρες και οι αυλακώσεις σε αυτά τα μπλοκ λειτουργούν σαν υαλοκαθαριστήρες, διαχέοντας γρήγορα το λιώσιμο του χιονιού και εξασφαλίζοντας καλή πρόσφυση σε παγωμένες επιφάνειες.

Το WinterContact TS 870 διαθέτει ένα σχέδιο πέλματος σε σχήμα V, που υιοθετήθηκε από πολλούς κατασκευαστές ελαστικών. Μια εντυπωσιακή καινοτομία εδώ, ωστόσο, είναι ότι οι κύριες αυλακώσεις σε σχήμα V «τρέχουν» προς ένα κυματιστό κεντρικό αυλάκι που απλώνεται γύρω από το ελαστικό, δίνοντας στο νέο χειμερινό ελαστικό μια πολύ διαφορετική εμφάνιση, από τους περισσότερους ανταγωνιστές του. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Μέσω ενός συνδυασμού Hydro Grooves (υδρο-αυλακώσεων) και του κεντρικού αυλακιού, οι μηχανικοί πέτυχαν ακόμη ταχύτερη αποβολή του νερού, κατά την οδήγηση στη βροχή. Αυτό παρέχει ακόμη πιο αποτελεσματική προστασία από την υδρολίσθηση και προσφέρει περαιτέρω βελτίωση στην απόδοση πέδησης, σε βρεγμένο οδόστρωμα. Ένας άλλος παράγοντας που βοηθά στην επίτευξη μικρών αποστάσεων φρεναρίσματος είναι η νέα σύνθεση του πέλματος που, όπως και στο προηγούμενο μοντέλο, ακούει στο όνομα Cool Chili. Με μείγμα ειδικών ρητινών, εξασφαλίζει καλύτερο κράτημα και μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος στο βρεγμένο.

Το μυστικό πίσω από τις βελτιωμένες περιβαλλοντικές ιδιότητες του ελαστικού βρίσκεται, κυρίως, στο πολυμερές της γόμας. Η βελτιστοποιημένη του πυκνότητα προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία, βελτιώνοντας την ποιότητα της επαφής του ελαστικού και οδοστρώματος. Αυτό μειώνει την τριβή και αυξάνει το χιλιομετρικό ωφέλιμο του ελαστικού. Ταυτόχρονα, η γόμα Cool Chili μειώνει την αντίσταση κύλισης, την κατανάλωση καυσίμου και, συνεπώς, τις εκπομπές CO2.

Το WinterContact TS 870 αναπτύχθηκε για μοντέλα όπως το VW up!, το VW Golf και το Citroën C4. Επίσης, μοντέλα με πιο υψηλές τιμές, συμπεριλαμβανομένων των BMW Σειρά 1 και Σειρά 3, θα οδηγούνται με ασφάλεια σε κρύες συνθήκες, χάρη σε αυτό το ελαστικό. Η γκάμα του περιλαμβάνει, αρχικά, 19 διαστάσεις, για ζάντες 14 έως 17 ιντσών, με προφίλ από 45 έως 65 και σε πλάτη από 175 έως 225 χιλιοστά, ορισμένα με προστατευτική ράβδο στεφάνης ή/και σήμανση XL, που υποδηλώνει μεγαλύτερη ικανότητα μεταφοράς φορτίου. Το 2022, η Continental θα προσθέσει ακόμη 45 διαστάσεις στη σειρά. Αυτά τα ελαστικά είναι εγκεκριμένα για ταχύτητες έως και 240 km/h.

Το WinterContact TS 870 P, για μεσαίας κλάσης αυτοκίνητα, SUVs και μεγαλύτερα οχήματα: Η Continental θα παρουσιάσει σταδιακά το WinterContact TS 870 P, ως διάδοχο του TS 850 P. Όπως και με το «μικρό του αδερφάκι», για το WinterContact TS 870 P, η Continental χρησιμοποιεί μια ενισχυμένη γόμα Cool Chili και Hydro Grooves. Για να προσφέρουν πρόσθετη ασφάλεια στους οδηγούς που φορούν φαρδύτερα ελαστικά, οι μηχανικοί επέλεξαν να αφήσουν το συμβατικό πέλμα σε σχήμα V. Αντί γι’ αυτό, στο WinterContact TS 870 P, η Continental υιοθέτησε μια πιο άκαμπτη κατασκευή με τέσσερις μεγάλες περιφερειακές αυλακώσεις, να τρέχουν ανάμεσα στις σειρές των μπλοκ του πέλματος. Αυτή η καινοτόμος δομή, η οποία είναι πολύ διαφορετική από το προηγούμενο μοντέλο, προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα – ιδιαίτερα στο βρεγμένο. Αποβάλλει το νερό από την επιφάνεια επαφής πολύ γρήγορα, με αποτέλεσμα τον καλύτερο χειρισμό, τις μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος και αποτελεσματική προστασία από την υδρολίσθηση.

Σε σύγκριση με το δοκιμασμένο προηγούμενο μοντέλο, οι μηχανικοί της Continental έχουν επιτύχει 4% βελτίωση στο φρενάρισμα στo βρεγμένο και 8% βελτίωση στα χαρακτηριστικά υδρολίσθησης, χωρίς να διακυβεύεται η απόδοσή του σε άλλους τομείς. Αξίζει, επίσης, να αναφέρουμε τις περαιτέρω βελτιώσεις κατά 5% στο φρενάρισμα στον πάγο, 6% στον χειρισμό στο στεγνό και 6% στον χειρισμό στο χιόνι. Αυτό το νέο χειμερινό ελαστικό της Continental παρουσιάζει επίσης συναρπαστικά οικολογικά διαπιστευτήρια: Η μείωση 2% στην αντίσταση κύλισης συμβαδίζει με μια αύξηση 16% στο χιλιομετρικό ωφέλιμο.

Η γκάμα προϊόντων περιλαμβάνει αρχικά 52 διαστάσεις για επιβατικά αυτοκίνητα και SUV, για ζάντες 16 έως 21 ιντσών, με προφίλ από 35 έως 65 και σε πλάτη από 205 έως 255 χιλιοστά,  πολλά με προστατευτική ράβδο ζάντας ή/και σήμανση XL, που υποδηλώνει υψηλότερη μεταφορική ικανότητα, και με εγκρίσεις για ταχύτητες, έως 270 km/h. Αυτά καθιστούν το WinterContact™ TS 870 P την ιδανική λύση για τοποθέτηση νέων ελαστικών σε sedan, SUV και σπορ αυτοκίνητα, όπως το Audi TT. Η άκαμπτη κατασκευή του ελαστικού το καθιστά επίσης εξαιρετική επιλογή για βαρύτερα μοντέλα με ηλεκτρική κίνηση.

Η Continental είχε αρχικά την πρόθεση να λανσάρει αυτά τα δύο νέα χειμερινά ελαστικά μεμονωμένα, το ένα μετά το άλλο. Το λανσάρισμα του WinterContact TS 870 είχε ανακοινωθεί για πέρυσι, αλλά αναβλήθηκε για το 2021, λόγω της πανδημίας της COVID-19.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!