NEA

Κοινωνική και ταξική αδικία η απότομη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση

Τους προβληματισμούς που συνεπάγονται από την μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση παρουσιάζει σε συνέντευξή του o CEO της Stellantis, Carlos Tavares.

Σε τέσσερις ευρωπαϊκές ημερήσιες εφημερίδες που δημοσιεύθηκαν την Τρίτη, ο Γενικός Διευθυντής της Stellantis, Carlos Tavares, αναφέρει μεταξύ άλλων πως: «…η απαγόρευση, που θέλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να πωλούνται αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ από το 2035, δημιουργεί κοινωνικό κίνδυνο».

«Το να μην εξετάζουμε ολόκληρο τον κύκλο ζωής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι προφανώς πολύ περιοριστικό», είπε ο διευθυντής στις γαλλικές ημερήσιες εφημερίδες Les Echos, γερμανική Handelsblatt, ιταλική Corriere della Sera και ισπανική El Mundo.

«Με το ευρωπαϊκό ενεργειακό μείγμα, ένα ηλεκτρικό όχημα πρέπει να διανύσει 70.000 χλμ. για να αντισταθμίσει το κακό αποτύπωμα άνθρακα στην κατασκευή μπαταριών και να αρχίσει να διευρύνει το χάσμα με ένα ελαφρύ υβριδικό όχημα», διαβεβαιώνει.

«Γνωρίζουμε επίσης ότι ένα ήπιο υβριδικό όχημα κοστίζει το μισό από ένα ηλεκτρικό όχημα», παρατηρεί ο κ. Tavares και σημειώνει με νόημα πως: «… δεν θα πρέπει να διαφύγει της προσοχής ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα κινδυνεύσουν να χάσουν τα μεσαία στρώματα, που δεν θα μπορούν πλέον να αγοράσουν αυτοκίνητο και είναι εύλογο ότι θα υπάρξουν κοινωνικές συνέπειες».

«Είναι λοιπόν πολύ νωρίς για να πούμε εάν η ευρωπαϊκή προσέγγιση είναι λογική», λέει με κάποια ειρωνεία, ζητώντας για άλλη μια φορά για τη συντήρηση των υβριδικών οχημάτων.

«Συνολικά, είναι καλύτερο να συμφωνήσουμε να κυκλοφορούμε με θερμικά υβριδικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων ώστε να παραμείνουν προσιτά και να αποφέρουν άμεσο όφελος από τον άνθρακα ή χρειαζόμαστε 100% ηλεκτρικά οχήματα που οι μεσαίες τάξεις δεν θα μπορούν να αντέξουν οικονομικά», συνεχίζει.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!