Το τετραθέσιο μοντέλο των Βαυαρών μεγάλωσε αισθητά, απέκτησε τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της φίρμας (φυσικά και τη νέα μάσκα), έγινε πιο ποιοτικό και τεχνολογικά προχωρημένο από ποτέ, και το δοκιμάζουμε στην… ταπεινή του εκδοχή με δίλιτρο turbo βενζινοκινητήρα 184 ίππων.
Η λογική μερικές φορές καταρρίπτεται και δεν χρειάζονται ιδιαίτερα επιχειρήματα για να συμβεί αυτό. Και γιατί το λέμε αυτό; Ποιος θα αγόραζε ένα κουπέ 4,783 (+14,3 εκατοστά) μέτρων με μόλις τέσσερις θέσεις και με τιμή εκκίνησης σχεδόν 60.000 ευρώ;
Αρκετοί, είναι η απάντηση όταν πρόκειται για τη νέα 4άρα Gran Coupe. Ακόμη και αν χρειάζονται πολλές ώρες παρατήρησης και μελέτης για να αποφασίσουν αν τους αρέσει η νέα μεγάλη της μάσκα. Γνώριμη, πάντως, από τη σειρά 3 και σειρά 4 που έχουν προηγηθεί. Στην αρχή σε ξενίζει σε βαθμό να γελάσεις. Μετά, όμως, όσο τη συνηθίζεις μπορείς να πεις ότι οι Βαυαροί τολμούν και δε φοβούνται την κριτική, δείχνοντας μεγάλη αυτοπεποίθηση στο σχεδιασμό τους.
Η συνέχεια πάντως μετά τη μάσκα δεν είναι τόσο τολμηρή, αφού κυριαρχούν κομψές και λιτές «κουπέ» γραμμές χωρίς ακρότητες. Όπως οι φινετσάτες κρυφές χειρολαβές ή τα φωτιστικά σώματα LED, στοιχεία που κρύβουν κάπως τον όγκο της μεγάλης Gran Coupe και δίνουν στυλ και premium χαρακτήρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από κομψό design, ο σχεδιασμός είχε ως αποτέλεσμα και σημαντική βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή στο 0,26. Όσον αφορά την έκδοση της δοκιμής μας θα προσθέταμε και το σπορ στοιχείο με τις πινελιές του M Pack να είναι αισθητές με κύριο πρωταγωνιστή τις 19άρες ζάντες αλουμινίου (17άρες για τη στάνταρ έκδοση).
Αντίστοιχα, και το εσωτερικό της έκδοσης μας είναι καλοεξοπλισμένο με οθόνη αφής 12,3 ιντσών του συστήματος iDrive και 10,25 ιντσών του ψηφιακού πίνακα οργάνων (5,1 και 8,8 ίντσες αντίστοιχα στη στάνταρ έκδοση εξοπλισμού). Με γραφικά υψηλής ποιότητας και δεκάδες συστήματα άνεσης και ασφάλειας που κάνουν την οδήγηση παιχνιδάκι ακόμη και για ένα τόσο μεγάλο κουπέ.
Στις τέσσερις θέσεις της 420i θα μπορέσει κανείς να ταξιδέψει με αρκετή δόση πολυτέλειας και άνεσης. Τα 470 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι αρκετά για την οικογένεια, και αν χρειαστεί μπορείς να μετακινήσεις ή να αναδιπλώσεις τα πίσω καθίσματα για να κάνεις τη ζωή σου ευκολότερη.
Όπως είπαμε, η πισωκίνητη… κυρία είναι η πλέον «ταπεινή» Gran Coupe σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Εφοδιάζεται με δίλιτρο turbo βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού, απόδοσης 184 ίππων και 300 Nm ροπής, αριθμός που δεν σε αφήνει ασυγκίνητο στη θεωρία (0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα), στην πράξη όμως το στιβαρό πλαίσιο και το M look διψούν για περισσότερη ισχύ.
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος
Αν αφήσεις στην άκρη την παραπάνω σκέψη και συμβιβαστείς με τη λογική της cool οδήγησης και της οικονομίας, θα έχεις ένα άκρως κομψό κουπέ με δύσκαμπτο πλαίσιο, άψογη συμπεριφορά στο δρόμο, ποιότητα κύλισης (ακόμη και με 19άρες ζάντες το πακέτο ανάρτηση/ πλαίσιο δίνουν ρέστα) και σχετική οικονομία καυσίμου (9 λίτρα/100 χλμ.).
Αρωγός φυσικά και το 8άρι ημιαυτόματο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων με μετατροπέα ροπής (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις), ανάλογα τη ρύθμιση (sport, eco ή normal) πραγματοποιεί τις αλλαγές όπως πρέπει, ώστε να καλύψει τα θέλω σου εκείνη τη στιγμή.
Η ηχομόνωση της Gran Coupe δεν αφήνει τους επιβάτες να ενοχληθούν όσο και αν πιεστεί το πεντάλ του γκαζιού. Το μόνο που μπορεί να σε ενοχλήσει είναι τα 1.695 κιλά του αμαξώματος που δεν αφήνουν το γερμανικό μοντέλο να κινηθεί ακόμη πιο σβέλτα από όσο θα μπορούσε. Μα, θα πει κανείς βέβαια… αν θες να το απολαύσεις περισσότερο, βάλε το χέρι βαθιά στην τσέπη και ρίξε μια ματιά στην 430i ή ακόμη και την 440i με 66.000 και 79.000€ αντίστοιχα.
Ακόμη και έτσι η μικρή Gran Coupe πάντως πετυχαίνει το σκοπό της. Εκπέμπει στυλ, δυναμισμό και τονίζει το lifestyle του οδηγού της όπως θα περίμενε κανείς από ένα μοντέλο των 59.800€. Με τη διαφορά πως εκτός από εφέ, αγοράζει κάποιος και ουσία με ένα ποιοτικό μοντέλο. Που έιναι προσεγμένο μέχρι την τελευταία του λεπτομέρεια, που αρέσει ακόμη και αν δε βάζει φωτιά στην άσφαλτο, όπως… τα μεγαλύτερα αδέλφια του.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW
BMW 420i Gran Coupe – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.998 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 82,0 x 94,6 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός διαμήκη/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 135 kW (184 PS) / 5.000 – 6.500 rpm | |||
Ροπή | 300 Nm (30,5 kgm) / 1.350-4.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 7,9 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 235 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 9,0 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη μικτή | 6,6 lt/ 100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 59 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 655 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 151 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Bridgestone Turanza T005, 255/35 R19 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.783 x 1.852 x 1.442 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.595 / 1.623 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.856 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 470 / 1290 lt | |||
Απόβαρο | 1.695 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 59.800€ |