NEAPINEDΧΡΗΣΤΙΚΑ

Σκασμένο λάστιχο: Ρεζέρβα vs κιτ επισκευής

Έχετε ρεζέρβα στο αυτοκίνητο σας ή κιτ ελαστικών; Τι θα κάνετε αν σκάσει το λάστιχο; Ή στην χειρότερη αν σκιστεί; Υπάρχει και το «delivery» ελαστικών για όσους δεν τα καταφέρνουν…

Πόσες φορές έχετε βρεθεί στη δυσάρεστη θέση να χρειαστείτε αλλαγή ελαστικού και να έχετε σηκώσει τα «χέρια ψηλά»;  Είναι βέβαιο ότι η ζυγαριά των απαντήσεων θα γείρει με όσους συμφωνούν ότι τα πράγματα δεν είναι εύκολα. Είτε έχετε ρεζέρβα, είτε κιτ επισκευής ελαστικών.

Ο λόγος είναι απλός. Δεν έχουν όλοι οι οδηγοί την εξοικείωση με την αλλαγή ελαστικών όταν παραστεί ανάγκη. Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα ότι πολλά από τα αιτήματα σε εταιρίες οδικής ασφάλειας, αφορούν αιτήματα για αλλαγή ελαστικών είτε γιατί ο οδηγός δεν μπορεί να βάλει τη ρεζέρβα, είτε δεν ξέρει να κάνει χρήση του κιτ ελαστικών.

Ρεζέρβα ή κιτ επισκευής ελαστικών;

Τελικά, ποια είναι η βέλτιστη λύση. Η ρεζέρβα ή το κιτ επισκευής ελαστικών θα μας σώσει την κρίσιμη στιγμή; Δεν υπάρχει μια μόνο απάντηση σε αυτή την ερώτηση, καθώς οποιοδήποτε επιχείρημα -είτε αφορά την ύπαρξη εφεδρικής ρεζέρβας, είτε το κιτ επισκευής- είναι εύκολο να αποκρουστεί.

Πλέον, όμως, δεν βρίσκεις ρεζέρβα επισκευής στα νέα μοντέλα, αφού ο αγώνας για να μειωθεί το βάρος και το CO2 (ή ακόμη και να χωρέσει η έξτρα μπαταρία των ήπια υβριδικών) έχει υποσκελίσει τη σημασία του τροχού προσωρινής αντικατάστασης (κανονική ρεζέρβα ή ασφαλείας). Με αποτέλεσμα να έχουν εξοπλιστεί με κιτ επισκευής, που περιλαμβάνει ηλεκτρική τρόμπα με στεγανωτικό υλικό.

Βλέπετε το βάρος της ρεζέρβας, του γρύλου και των εξαρτημάτων της αλλαγής των ελαστικών ξεπερνά τα 15 κιλά, πράγμα που επιβαρύνει την κατανάλωση (βασικά οι κατασκευαστές ενδιαφέρονται για την εκπομπή ρύπων και την μείωση κόστους). Την ίδια στιγμή πολλά νέα μοντέλα εκμεταλλεύονται τον χώρο της ρεζέρβας με διαφορετικό τρόπο (π.χ. το Ford Puma έχει έναν δεύτερο χώρο αποθήκευσης, πολύ χρηστικό).

Εύκολο το κιτ επισκευής αλλά ανεπαρκές

Κατά συνέπεια όλα σχεδόν τα νέα μοντέλα εξοπλίζονται με το κιτ επισκευής ως κύριο όπλο αντιμετώπισης ενός απρόβλεπτου κλαταρίσματος. Είναι εύκολο, είναι γρήγορο και αποτελεσματικό. Ωστόσο, υπό συνθήκες αφού προϋποθέτει απλό κλατάρισμα και δεν μπορεί να σώσει την κατάσταση όταν υπάρχουν βαθιές τρύπες ή σκισίματα. Αν συμβεί το δεύτερο…. τότε η οδική βοήθεια είναι μονόδρομος.

Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε στους κατόχους κιτ ελαστικών να ελέγχουν το στεγανωτικό υγρό, καθώς έχει ημερομηνία λήξης. Αλλά και την λειτουργία της ηλεκτρικής τρόμπας, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες (βλέπετε οι ακραίες θερμοκρασίες στο χώρο του πορτμπαγκάζ ενδέχεται να έχει επίπτωση στην λειτουργία της).

Η ρεζέρβα είναι η πλέον ορθολογική λύση

Από τα παραπάνω συνάγεται ότι πράγματι η ύπαρξη ρεζέρβας στο αυτοκίνητο είναι η πλέον ορθολογική λύση. Και όχι αδίκως. Ξεχνάς τρόμπες, στεγανωτικά, διάμετρο τρύπας, σκισίματα κλπ. Αρκεί να ξέρει και να μπορείς να ξεσφίξεις τα μπουλόνια, να εφαρμόσεις ορθά το γρύλο και φυσικά να τοποθετήσεις τη ρεζέρβα.

Δεν ξέρω πόσοι από εσάς που έχετε πάει σε βουλκανιζατέρ και σας έχουν σφίξει με αέρα τα μπουλόνια θα μπορέσετε άνετα να τα ξεβιδώσετε. Σε κάθε περίπτωση η ύπαρξη ρεζέρβας στο αυτοκίνητο είναι μια σταθερή δικλίδα ασφαλείας και με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο θα σας ξελασπώσει (ακόμα και να μην μπορείτε να την αλλάξετε θα σας βοηθήσει επί τόπου η οδική βοήθεια ή ακόμα γιατί όχι και ένας περαστικός).

Delivery επισκευές ελαστικών

Στο μεταξύ για όσους δεν τα πάτε καλά με τις επισκευές-αντικαταστάσεις ελαστικών, μην ανησυχείτε! Το επιχειρηματικό δαιμόνιο απάντησε με άμεσες τύπου delivery επισκευές ελαστικών.

Παίρνετε τηλέφωνο συγκεκριμένες αλυσίδες ελαστικών, αλλά και της γειτονιάς σας και πολλές από αυτές σας στέλνουν επιτόπου επισκευαστή. Ο οποίος αξιολογεί τη ζημιά και είτε σας επισκευάζει το ελαστικό επιτόπου είτε σας μεταφέρει στον χώρο του για τα περεταίρω.

Βέβαια το θέμα είναι τι θα γίνει εάν είστε σε επαρχιακό δρόμο μακριά από βουλκανιζατέρ κλπ. Τότε η λύση είναι μόνο η οδική, για αυτό εκτιμώ ότι κάθε συμβόλαιο ασφάλισης που κάνετε στο όχημα σας, θα πρέπει να περιλαμβάνει και την ύπαρξη οδικής ασφάλειας.

Μεταξύ σοβαρού και αστείου ακόμα και όσοι τυχεροί έχετε ρεζέρβα στις αποσκευές σας, πάρτε και μια ηλεκτρική τρόμπα και ένα στεγανωτικό υγρό! Χώρο δεν πιάνουν και θα γλιτώσετε χρόνο, όταν συμβεί το κακό!




Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!