PINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

IIHS: Το σύστημα αποφυγής πεζών δεν λειτουργεί και τόσο καλά [video]

Το αμερικανικό ερευνητικό ινστιτούτο σε έρευνα που πραγματοποίησε διαπίστωσε πως η λειτουργία αποφυγής σύγκρουσης με πεζούς δε λειτουργεί όπως πρέπει σε όλες τις συνθήκες.

Ο IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός των ΗΠΑ που χρηματοδοτείται από εταιρείες ασφάλισης αυτοκινήτων. Και αυτό που έδειξε η έρευνα του είναι πως το εν λόγω σύστημα υποβοήθησης δυσκολεύεται να αντιδράσει σωστά σε δύο περιπτώσεις.

Η πρώτη αφορά σε οδήγηση στο σκοτάδι και η δεύτερη σε υψηλές ταχύτητες. Συγκεκριμένα, η έρευνα έδειξε πως τα συστήματα προειδοποίησης και αποφυγής πεζών πέρασαν με επιτυχία τις δοκιμές. Μειώνοντας κατά 27% την πιθανότητα σύγκρουσης και κατά 30% την πιθανότητα τραυματισμού.

Ωστόσο, οι δοκιμές που έγιναν τη νύχτα σε δρόμους δίχως φωτισμό ήταν απογοητευτικές. Το ίδιο και σε δρόμους με ταχύτητες άνω των 50 χλμ./ώρα, αποδεικνύοντας πως το σύστημα δε λειτουργεί σε όλες τις συνθήκες.

Κάτι που είναι λογικό αφού η λειτουργία του βασίζεται σε κάμερες/ ραντάρ τύπου Lidar (LIght Detection And Ranging) και η παλμική ακτινοβολία του λέιζερ επηρεάζεται από την φωτεινότητα και την ταχύτητα.

Άλλωστε τα συστήματα αποφυγής πεζών επινοήθηκαν κυρίως για να αποφεύγονται οι συγκρούσεις στα αστικά κέντρα ή σε πολυπληθείς περιοχές όπου οι ταχύτητες είναι χαμηλότερες και ο φωτισμός επαρκής. Από εκεί και πέρα θα πρέπει να θυμόμαστε πως όσο καλά ή κακό είναι ένα σύστημα υποβοήθησης, τον έλεγχο ενός αυτοκινήτου τον έχει ο οδηγός. Και αυτός θα είναι πάντα ο υπεύθυνος.

Πάντως, αυτό της προειδοποίησης και της αυτόνομης πέδησης μπορούμε να πούμε εκ πείρας πως είναι αποτελεσματικό και χρήσιμο. Σε αυτό έχουν συμβάλλει τόσο οι ασφαλιστικές εταιρίες που το ζήτησαν πριν από χρόνια για να μειωθεί το κόστος αποζημιώσεων, όσο και άλλοι φορείς, όπως ο Euro NCAP που αξιολογεί τα συστήματα υποβοήθησης.

Πέρα όμως από την έρευνα του IIHS και οποιαδήποτε άλλη, να πούμε πως όπως όλα τα συστήματα, έτσι και τα AEB (Autonomous Emergency Braking) επηρεάζονται τόσο από τις προδιαγραφές του (φτηνά ή ακριβά), αλλά και από τις συνθήκες (π.χ. όταν υπάρχει νερό στο οδόστρωμα).

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!