ΔΟΚΙΜΕΣ

Kia Stonic 1.0T 100 PS iMT 48V Hybrid [mini test]

Μπορεί το Kia Stonic να είναι στην πράξη το πιο προσιτό B-SUV της ελληνικής αγοράς, καθώς εκκινεί από 15.990 ευρώ, ωστόσο την ίδια στιγμή το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας περιλαμβάνει προτάσεις που είναι ιδιαίτερες ελκυστικές ακόμα και σε υψηλότερες τιμές.

Προφανώς δεν είναι η πρώτη φορά που βρισκόμαστε στο τιμόνι ενός Stonic, αφού ήδη μετρά κοντά στα πέντε χρόνια παρουσίας στα αυτοκινητιστικά δρώμενα. Ωστόσο αυτή τη φορά δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Kia Stonic 1.0 T-GDi 100 PS, στην κορυφαία έκδοση GT-Line, και στην ανταγωνιστική τιμή των 19.190 ευρώ.

Σε αυτή την έκδοση ο υποψήφιος κάτοχος του δεν θα ζητήσει τίποτα παραπάνω, αναφορικά με τον εξοπλισμό του, μιας και περιλαμβάνει τα πάντα. Από το αυτόνομο φρενάρισμα, σε δύσκολη και απρόβλεπτη συνθήκη και την υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας μέχρι τους αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες και την αυτόματη λειτουργία των μεγάλων φώτων, η έκδοση της δοκιμής είναι υπερπλήρης.

Εντός & εκτός του Stonic 

Εξωτερικά το Stonic GT-Line ξεχωρίζει για την πιο σπορτίφ εικόνα του, με τον εμπρός προφυλακτήρα να διαθέτει τρεις αεραγωγούς και χρωμιωμένο το κάτω μέρος. Παράλληλα ξεχωριστό είναι και το πίσω μέρος του, ενώ την παράσταση κλέβουν οι δύο απολήξεις εξατμίσεων, αλλά και οι 17άρες ζάντες με  ελαστικά διαστάσεων 205/55.

Εσωτερικά οι αλλαγές σε σχέση με τις απλές εκδόσεις γίνονται ορατές από το συνδυασμό συνθετικού δέρματος και υφάσματος στα καθίσματα, ενώ στο σπορ δερμάτινο τιμόνι δεσπόζει το λογότυπο GT-Line.

Παρά τα χρονάκια του, το Stonic καταφέρνει να δείχνει νέο σχεδιαστικά,  η εργονομία του δεν θα δημιουργήσει προβλήματα στον οδηγό του, ενώ κάποιες ενστάσεις έχουν να κάνουν με την χρήση πλαστικού σε όλη την έκταση των εσωτερικών μερών. Ωστόσο η συναρμογή τους είναι εξαιρετική, αφού παρά τα 10,000 περίπου δημοσιογραφικά χιλιόμετρα δεν ακούγονται τριγμοί από πουθενά.

Κινητήρας και υβριδική τεχνολογία

Με πρόσφατη τη μνήμη από την οδήγηση των άλλων εκδόσεων του Stonic (εδώ η δοκιμή μας με την έκδοση των 120 ίππων) η παρούσα έχει ένα ακόμα ενδιαφέρον, αφού ο 3κύλινδρος 1.000άρης turbo κινητήρας των 100 ίππων και 172 Nm ροπής στις 1.500-4.000 σ.α.λ., συνδυάζεται με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Ο συνδυασμός αυτός προσφέρει σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ.) αλλά και οικονομία στην οδήγηση, αφού σε πραγματικές συνθήκες, δεν ξεφύγαμε από τις εργοστασιακές επισημάνσεις, που κάνουν λόγο για απαιτήσεις σε καύσιμο (5,4-5,9 λτ./100 χλμ.). Στην δική μας περίπτωση, με οδήγηση εντός και εκτός αστικού περιβάλλοντος δεν ξεπεράσαμε τα 6,3 λίτρα κατανάλωση με σβέλτη οδήγηση και φυσικά χωρίς να σκεφτούμε πως θα κάνουμε οικονομία καυσίμου.

Αυτό εξηγείται φυσικά από τη χρήση ήπιας υβριδικής τεχνολογίας που κάνει το Stonic και  η οποία απαρτίζεται από μια 48βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου και μια μίζα/γεννήτρια που ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση του οχήματος.

Στον δρόμο

Στην πράξη το Stonic είναι οδηγικά πολύ ευχάριστο, στιβαρό σε αίσθηση θυμίζοντας έτσι ακριβότερα μοντέλα. Το Stonic ταξιδεύει σβέλτα και με ασφάλεια, ενώ αρωγός σε αυτή την εικόνα είναι το σύστημα διεύθυνσης αλλά και το χειροκίνητο κιβώτιο με την πολύ καλή αίσθηση. Το σύστημα πέδησης στέκεται στο ύψος των περιστάσεων και μαζί με το πακέτο ασφάλειας που προσφέρει, το Stonic κρατά  ψηλά τη σημαία της ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς. 

Οι 100 ίπποι κινούν με άνεση το αμάξωμα των 1.195 κιλών και  μόνο οι ψαγμένοι θα αναζητήσουν τα 20 παραπάνω άλογα (που διαθέτουν οι άλλες εκδόσεις) στις πάνω από τις 4.000 στροφές. Σε κάθε περίπτωση οι προσπεράσεις γίνονται με ασφάλεια ακόμα και με μια σχέση παραπάνω, ενώ η συνολική αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός είναι ασφαλής και ευχάριστη.

Το τίμημα των 20.990 και πλέον ευρώ που κοστίζει η έκδοση GT-Line μπορεί να απέχει 5.000 περίπου ευρώ από την βασική έκδοση του Stonic με τα 84 άλογα, ωστόσο αξίζει κάθε παραπάνω ευρώ. Τώρα, αν θέλετε ένα κατοστάρι Stonic υπάρχει και δίχως το mild hybrid σύστημα με τιμή από 17.490 ευρώ. Αυτή θα ήταν και η επιλογή μας.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA

Τεχνικά χαρακτηριστικάKia Stonic 1.0T 100 PS iMT 48V Hybrid
ΚινητήραςΒενζίνης: 998 κ. εκ., τρικύλινδρος
Ισχύς, Ροπή100 ίπποι, 172 Nm
0-100, Τελική10,7 δλ., 183 χλμ./ώρα
Κατανάλωση εργοστασιακή/ δοκιμής5,0 / 6,5 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπή CO2133 γραμμ./χλμ.
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)4.140 x 1.760 x 1.500 χλστ.
Χώρος αποσκευών352-1.155 λίτρα
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμήςΑπό 19.340€
Φωτογραφίες: Κώστας Χαλκιαδάκης

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!