Γνωρίζετε τι πρέπει να κάνετε σε περίπτωση που κάποιος οδηγός εμπλακεί σε κάποιο τροχαίο συμβάν; Ποιες είναι ενέργειες που οφείλουμε να κάνουμε στην περίπτωση εμπλοκής μας σε τροχαίο συμβάν; Ποιες ενέργειες ακολουθούμε ώστε να κινηθούν οι διαδικασίες αποζημίωσης από την ασφαλιστική μας εταιρία;
Σε περίπτωση ατυχήματος θα πρέπει:
- Να καλέσουμε την Υπηρεσία Φροντίδας Ατυχήματος της ασφάλειάς που έχουμε, προκειμένου να μας συμβουλέψει για τα βήματα που θα ακολουθήσουμε.
- Είναι χρήσιμο και κρίσιμο να ειδοποιήσουμε την αστυνομία, ώστε να καταγραφεί το συμβάν, γιατί πολλά είνα τα συμβάντα από οδηγούς που τα έχουν βρει μεταξύ τους και την επόμενη…μην τον είδατε…
- Εαν υπάρχει φιλικός διακανονισμός, συμπληρώσετε με τον οδηγό του άλλου εμπλεκόμενου οχήματος τη φιλική δήλωση. Συνήθως τα θέματα αυτά τα αναλαμβάνει για λογαριασμό σας ο υπεύθυνος της «Φροντίδας ατυχήματος».
- Εαν δεν υπάρχει κοινή εκτίμηση για το ποιος ευθύνεται για το συμβάν, η καταγραφή του συμβάντος από την αστυνομία είναι πολύ κρίσιμη.
Προσέξτε τα κάτωθι:
- Αν για κάποιο λόγο δεν καλέσατε τη φροντίδα ατυχήματος, θα πρέπει να δηλώσετε μέσα σε οκτώ (8) εργάσιμες μέρες το συμβάν στην ασφαλιστική σας εταιρία.
- Βεβαιωθείτε ότι έχετε πάρει ονόματα, τηλέφωνα και διευθύνσεις των εμπλεκομένων αλλά και τυχόν μαρτύρων.
- Είναι δεδομένο ότι θα πάρετε τον αριθμό κυκλοφορίας του εμπλεκόμενου οχήματος, τα στοιχεία του ιδιοκτήτη, τα στοιχεία του ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Τωρα με τα σύγχρονα κινητά τραβήξτε φωτογραφίες αλλά και Video. Πάντα βοηθάνε.
– Ποια η χρησιμότητα του φιλικού διακανονισμού;
Είναι χρήσιμο να γνωρίζετε ότι ο Φιλικός Διακανονισμός ενεργοποιείται μόνο όταν εμπλέκονται δύο οχήματα στο τροχαίο ατύχημα και όταν και οι δύο ασφαλιστικές εταιρίες συμμετέχουν στο Σύστημα Άμεσης Πληρωμής. Με τον Φιλικό Διακανονισμό εξασφαλίζεται η ταχύτητα και η μείωση των δικαστικών διενέξεων και την ίδια στιγμή αυτός που δεν ευθύνεται για το ατύχημα αποζημιώνεται από την δική του ασφαλιστική εταιρία.
– Πως λειτουργεί το έντυπο Φιλικής Δήλωσης Τροχαίου Ατυχήματος;
Το έντυπο Φιλικής Δήλωσης χορηγείται στον ασφαλισμένο από την ασφαλιστική του εταιρία, προκειμένου να γίνει η περιγραφή του ατυχήματος με τη σύμφωνη γνώμη και των δύο οδηγών.
Σε περίπτωση όμως μη συμπλήρωσης εντύπου φιλικής δήλωσης μεταξύ των εμπλεκόμενων οδηγών, ο οδηγός που δεν ευθύνεται για την σύγκρουση υποβάλλει αρνητική δήλωση στην ασφαλιστική του εταιρία, η οποία στέλνει σχετική ερώτηση στην εταιρία του υπαίτιου οδηγού για το αν θέλει να ενταχθεί η ζημιά στο Σύστημα Άμεσης Πληρωμής.
Η απάντηση μπορεί να διαρκέσει έως και δέκα (10) εργάσιμες μέρες. Έτσι πριν από την λήψη θετικής απάντησης καθώς και πριν από την 10ήμερη προθεσμία, εφόσον δεν έχει πάρει απάντηση, η εταιρία του αναίτιου οδηγού δεν μπορεί να αποζημιωθεί.