ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Αντικατάσταση του ιμάντα χρονισμού και της αντλίας νερού του αυτοκινήτου σου

O ιμάντας χρονισμού παίζει σημαντικό ρόλο στην απόδοση του αυτοκινήτου. Είναι υπεύθυνος για τη ακριβή ρύθμιση της κίνησης των βαλβίδων και των εμβόλων στον κινητήρα. Διασφαλίζει τον συγχρονισμό της περιστροφής των εκκεντροφόρων και των στροφαλοφόρων αξόνων.

Στα μοντέρνα οχήματα, χρησιμοποιείται επίσης για την καθοδήγηση της αντλίας νερού. Αν και η πλειοψηφία των ιμάντων χρονισμού σε νέα αυτοκίνητα φτιάχνεται για να διαρκέσει τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου, ίσως να κάτι  κάποια στιγμή αυτό το εξάρτημα να χρειαστεί η αντικατάσταση. Αν και αυτή η εργασία αυτή πραγματοποιείται κυρίως από έναν εξειδικευμένο μηχανικό αυτοκινήτου, μπορείς, επίσης, να το κάνεις μόνος σου αν διαθέτεις τις απαραίτητες δεξιότητες και έχεις την κατάλληλη καθοδήγηση. Πολύ συχνά, μαζί με τον ιμάντα χρονισμού γίνεται και η αντικατάσταση της αντλίας νερού. Μπορείς να λάβεις υπόψη τα παρακάτω: 

Βήμα 1: Προετοιμασία

Αρχικά, προετοίμασε το αυτοκίνητο και τον χώρο που θα κάνεις τις εργασίες. Η αλλαγή του ιμάντα χρονισμού και της αντλίας νερού μπορεί να διαρκέσει από 1-3 ώρες, ανάλογα με την εμπειρία που διαθέτεις. Επομένως, βεβαιώσου ότι έχεις τον χρόνο και τον χώρο για να ολοκληρώσεις τις εργασίες. Κάνε τα εξής πριν ξεκινήσεις:

  • Ανύψωσε το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου σου, για να έχεις πρόσβαση στο κάτω μέρος του κινητήρα.
  • Τοποθέτησε έναν κουβά κάτω από την αντλία νερού, καθώς το ψυκτικό υγρό θα αρχίσει να χύνεται, όταν την αφαιρέσεις. Διάβασε το εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου για να βρεις σε ποιο σημείο βρίσκεται η αντλία.
  • Ετοίμασε όλα τα εργαλεία σου και καλό θα ήταν έχεις στη διάθεσή σου τσάντες και στυλό, για να βάλεις σημάδια και να αποθηκεύσεις τα εξαρτήματα που αφαιρείς από τον κινητήρα.
  • Σιγουρέψου ότι ο κινητήρας είναι εντελώς κρύος πριν ξεκινήσεις.
  • Βάλε ταχύτητα (για να εμποδίσει την περιστροφή του κινητήρα του όταν αφαιρείς τον ιμάντα χρονισμού) και τράβα το χειρόφρενο.

Οδηγίες βίντεο για την αντικατάσταση του ιμάντα χρονισμού από το AUTODOC CLUB

Βήμα 2: Αφαίρεση ιμάντων

Ο ιμάντας βεντιλατέρ και ο ιμάντας υδραυλικού τιμονιού βρίσκονται δίπλα στο κάλυμμα στο οποίο βρίσκεται ο ιμάντας χρονισμού και η αντλία νερού, επομένως θα πρέπει να αφαιρέσεις αυτούς πρώτα. Ακολούθησε τα παρακάτω για να βγάλεις τους ιμάντες:  

  • Χαλάρωσε τα μπουλόνια που συγκρατούν το δυναμό στη θέση του. Στη συνέχεια, χτυπησέ το απαλά για να χαλαρώσει ο ιμάντας του βεντιλατέρ, ώστε να μπορέσεις να τον αφαιρέσεις.
  • Κάνε το ίδιο με τον ιμάντα του υδραυλικού τιμονιού, σύροντας τον ιμάντα από τη μέση για να φτάσεις στο καπάκι χρονισμού και στην τροχαλία του στροφαλοφόρου άξονα.
  • Χαλάρωσε την τροχαλία του στροφαλοφόρου. Θα χρειαστείς ένα καλό γερμανικό κλειδί να φτάσεις τον κινητήρα και να ξεβιδώσεις το μπουλόνι.

Βήμα 3: Αφαίρεση του καπακιού χρονισμού

Το καπάκι χρονισμού καλύπτει τον ιμάντα χρονισμού και την αντλία νερού, επομένως θα πρέπει να το αφαιρέσεις. Τώρα που αφαίρεσες τους ιμάντες και η τροχαλία του στροφαλοφόρου έχει χαλαρώσει, αυτή θα σου φανεί κάτι αρκετά απλό. Δες πώς γίνεται:

  • Αφαίρεσε τους βραχίονες της βάσης του κινητήρα. Συνήθως υπάρχουν δύο μπουλόνια ή βίδες που συγκρατούν τη βάση στη θέση της, ένα/μία στην κορυφή και ένα/μία στο πλάι. Ξεβίδωσέ τα και αφαίρεσε τη βάση.
  • Στη συνέχεια, χαλάρωσε τα μπουλόνια ή τις βίδες που συγκρατούν το επάνω καπάκι χρονισμού στη θέση του. Αφού το κάνεις αυτό, θα μπορέσεις να δεις την τροχαλία του στροφαλοφόρου, την οποία τώρα θα μπορείς να αφαιρέσεις. 
  • Στη συνέχεια, θα χρειαστεί να χαλαρώσεις μερικά ακόμη μπουλόνια για να αφαιρέσεις το κάτω καπάκι χρονισμού. Μόλις το κάνεις αυτό, θα είσαι σε θέση να δεις τον ιμάντα χρονισμού και την αντλία νερού.

Βήμα 4: Βάλε σημάδια στους οδόντες

Πριν χαλαρώσεις την τροχαλία και αφαίρεσεις τον ιμάντα χρονισμού, είναι πολύ καλή ιδέα να βάλεις σημάδια στους οδόντες (οδοντωτά γρανάζια). Αυτό θα κάνει την επανασυναρμολόγηση πολύ πιο εύκολη, καθώς οι οδόντες θα πρέπει να ευθυγραμμιστούν τέλεια για να εξασφαλίσουν καλή απόδοση του κινητήρα. Θα πρέπει να βάλεις σημάδια στις παρακάτω περιοχές:

  • Στον πάνω άξονα, φροντίζοντας το σημάδι να ευθυγραμμίζεται με το πάνω μέρος του οδοντωτού τροχού και τη φλάντζα.
  • Στον κάτω άξονα, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία όπως παραπάνω.
  • Στα οδόντες, για να μπορέσεις να κάνεις σωστή ευθυγράμμιση, όταν αφαιρείς τη ζώνη.

Βήμα 5: Αφαίρεση του ιμάντα χρονισμού

Δες πώς μπορείς να αφαιρέσεις τον ιμάντα χρονισμού:

  • Χαλάρωσε το γρανάζι του μεσαίου τεντωτήρα στη μέση της διάταξης χρονισμού, είναι μικρότερο από τα δύο άξονες και θα έχει ένα μπουλόνι πάνω του.
  • Καθώς χαλαρώνεις το μπουλόνι, πίεσε το ελατήριο προς τα κάτω και μετακίνησε το προς τα κάτω. Στη συνέχεια, σφίξε το μπουλόνι για να σταθεροποιηθεί στη θέση του. Αυτό θα χαλαρώσει τον ιμάντα χρονισμού, επιτρέποντάς σου να τον αφαιρέσεις.
  • Ο ιμάντας θα έπρεπε τώρα να έχει χάσει την τάνυσή του και να αφαιρείται εύκολα. Σύρε τον απαλά προς τα έξω, αποφεύγοντας να γυρίσεις τους οδόντες.

Βήμα 6: Αφαίρεση της αντλίας νερού

Τώρα είναι ώρα να αφαιρέσεις την αντλία νερού. Πριν το κάνεις αυτό, τοποθέτησε έναν κουβά κάτω από το αυτοκίνητο για το αντιψυκτικό που ενδέχεται να χυθεί, όταν ξεβιδώνεις την αντλία νερού. Δες τι πρέπει να κάνεις:

  • Χαλάρωσε λίγο τα μπουλόνια στην αντλία νερού για να στραγγίξει αργά το ψυκτικό. Η πλήρης αφαίρεση των μπουλονιών θα μπορούσε να προκαλέσει απότομο ψεκασμό του ψυκτικού υγρού, επομένως προχώρησε αργά και δώσε χρόνο στο σύστημα να στραγγίξει, πριν αφαιρέσεις πλήρως την αντλία.
  • Όταν το ψυκτικό υγρό σταματήσει να στάζει, μπορείς να αφαιρέσεις πλήρως τα μπουλόνια και να βγάλεις την αντλία νερού.
  • Αφαίρεσε την παλιά φλάντζα (το κομμάτι μετάλλου που συνδέει την αντλία νερού με την κυλινδροκεφαλή). Μπορεί να χρειαστεί να βάλεις ένα κατσαβίδι πίσω του για να το αφαιρέσεις ή μπορεί απλώς να γλιστρήσει έξω εύκολα.
  • Οι περισσότερες καινούριες αντλίες νερού διατίθενται μαζί με τη φλάντζα, επομένως δε χρειάζεται να τις αγοράσεις ξεχωριστά.

Βήμα 7: Επανασυναρμολόγηση

Τώρα ήρθε η ώρα να συναρμολογήσεις ξανά τον κινητήρα με την καινούρια αντλία νερού και τον ιμάντα χρονισμού. Συνιστούμε πάντα να αλλάζεις και τα δύο εξαρτήματα ταυτόχρονα. Με αυτό αυτό θα  εξοικονομήσεις, επίσης, χρόνο και χρήμα, καθώς η εργασία που απαιτείται για την αποσυναρμολόγηση του κινητήρα για την αντικατάσταση αυτών των εξαρτημάτων είναι χρονοβόρα και μπορεί να είναι πολυέξοδη αν πραγματοποιηθεί σε ένα συνεργείο. Παρακάτω σου συστήνουμε βήματα για την επανασυναρμολόγηση: 

  • Όταν χαλαρώνεις το μπουλόνι στον τεντωτήρα θα γυρισεί ξανά στην αρχική του θέση, τεντώνοντας ξανά τον καινούριο ιμάντα.
  • Βεβαιώσου ότι οι οδόντες εξακολουθούν να ευθυγραμμίζονται με τα σημάδια που έβαλες νωρίτερα, τώρα ο ιμάντας χρονισμού είναι στη θέση του και τον έχεις σφίξει. Θα χρειαστεί να ξεβιδώσεις τον τεντωτήρα και να τον ευθυγραμμίσεις ξανά όσο ο ιμάντας είναι χαλαρός,σε περίπτωση που χρειαστεί. 
  • Τώρα που ο ιμάντας χρονισμού έχει επιστρέψει στη θέση του, απλώς κάνε τα βήματα με  την αντίστροφη σειρά, για να συνδέσεις το κάλυμμα του ιμάντα χρονισμού, την τροχαλία στροφαλοφόρου άξονα, τους βραχίονες βάσης κινητήρα και τους ιμάντες.

Βήμα 8: Γέμισε ξανά το σύστημα ψύξης 

Το τελευταίο βήμα είναι να ξαναγεμισεις το σύστημα ψύξης με φρέσκο ​​ψυκτικό/αντιψυκτικό υψηλής απόδοσης. Για να το κάνεις αυτό, ακολούθησε τα εξής:

  • Αφαίρεσε το καπάκι ψυκτικού/αντιψυκτικού και συμπληρώσε το δοχείο μέχρι τη γραμμή μέγιστης πλήρωσης.
  • Με το καπάκι βγαλμένο, βάλε τον κινητήρα σε λειτουργία για περίπου 5-10 λεπτά. Αυτό θα εξαερώσει το σύστημα και θα είναι μια απόδειξη ότι έχει γεμίσει σωστά. Αποτελεί ένα σημαντικό βήμα που δεν πρέπει να παραλειφθεί. Αν δημιουργηθούν φυσαλίδες αέρα στο σύστημα ψύξης, αυτό θα μπορούσε να βλάψει την καινούρια αντλία νερού που μόλις τοποθέτησες, επομένως φρόντισε να λειτουργήσεις τον κινητήρα για τουλάχιστον πέντε λεπτά για να αποβληθεί ο αέρας.
  • Αν το επίπεδο ψυκτικού/αντιψυκτικού πέσει μετά τη λειτουργία του κινητήρα, συμπλήρωσέ το πριν τοποθετήσεις ξανά το καπάκι. Και τελείωσες!
  • Ποτέ μη βάλεις μπροστά το αυτοκίνητό σου, χωρίς πρώτα να το συμπληρώσεις με ψυκτικό/αντιψυκτικό καλής ποιότητας. Αν στεγνώσει το σύστημα ψύξης, αυτό μπορεί να προκαλέσει θερμική βλάβη και μη αναστρέψιμη ζημιά.

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!