NEA

Τι αναφέρει το Ευρωπαϊκό Γενικό Σχέδιο Υποδομής Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων

Τεκμηριωμένη ανάλυση σχετικά με την υποδομή και τις επενδύσεις που απαιτούνται για την επίτευξη των στόχων μείωσης του CO2 της ΕΕ «Fit for 55» παρέχει το Masterplan της Υποδομής Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων.

Συγχρονίζοντας τις ανάγκες φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων με τους στόχους για τη μείωση του CO2, το Masterplan Charging παρέχει μια ολιστική προοπτική για όλες τις χώρες της ΕΕ και τους τύπους οχημάτων (αυτοκίνητα, φορτηγά, φορτηγά και λεωφορεία).

Πράγματι, η απαιτούμενη υποδομή φόρτισης μπορεί να αναπτυχθεί με επιτυχία μόνο με την υιοθέτηση μιας διακλαδικής προσέγγισης. Για το λόγο αυτό, το Masterplan Charging αναπτύχθηκε με τη συμβολή βιομηχανικών ενώσεων από όλο το τοπίο της ηλεκτροκίνησης, με αναλυτική υποστήριξη από την McKinsey. Συγκεκριμένα αναφέρονται τα εξής στην έρευνα των ευρωπαίων κατασκευαστών:

  • Μέχρι το 2030 απαιτούνται έως και 6,8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης προκειμένου να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση κατά 55% του CO2 για τα επιβατικά αυτοκίνητα.
  • Μέχρι και 14.000 δημόσια σημεία φόρτισης πρέπει να εγκαθίστανται την εβδομάδα μεταξύ 2021 και 2030 για αυτοκίνητα – σε σύγκριση με μόλις 2.000 την εβδομάδα αυτή τη στιγμή.
  • Θα χρειαστούν περίπου 184 σημεία φόρτισης για κάθε 100 km δρόμου για αυτοκίνητα.
  • Τα φορτηγά θα χρειάζονται έως και 279.000 σημεία φόρτισης έως το 2030, εκ των οποίων το 84% θα βρίσκεται σε κόμβους στόλου. Τα υπόλοιπα απαιτούμενα σημεία φόρτισης
  • Για τα λεωφορεία, μέχρι το 2030 θα χρειαστούν συνολικά έως και 56.000 σημεία φόρτισης, εκ των οποίων το 92% θα είναι σε κόμβους στόλου. Τα άλλα 4.000 σημεία φόρτισης θα πρέπει να επιτρέπουν τη γρήγορη φόρτιση σε αυτοκινητόδρομους, ειδικά για περιφερειακά λεωφορεία και πούλμαν.
  • Κατά μέσο όρο, θα απαιτούνται 24.000 δημόσιοι γρήγοροι φορτιστές για φορτηγά και λεωφορεία (στα 47.000 χλμ. του βασικού δικτύου TEN-T), με αποτέλεσμα κατά μέσο όρο 51 σημεία γρήγορης φόρτισης κάθε 100 km.
  • Μέχρι το 2030 θα χρειαστεί να επενδυθεί συνολικό ποσό έως και 280 δισ. ευρώ για την εγκατάσταση δημόσιων και ιδιωτικών σημείων φόρτισης, την αναβάθμιση του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας και τη δημιουργία υποδομών για την παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button