NEA

Τι συμβαίνει με το εργοστάσιο που παράγεται το Lada; Τι λένε οι εργαζόμενοι του

Την κατάσταση που επικρατεί στην πόλη όπου κατασκευάζεται το θρυλικό Lada παρουσιάζει σε ειδική αποστολή που πραγματοποίησε το γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων στο Togliatti, την  «μονοβιομηχανική» πόλη.

Στην οποία βρίσκεται το γιγαντιαίο εργοστάσιο αυτοκινήτων Avtovaz, ο κορυφαίος κατασκευαστής της Ρωσίας. Όμως, λόγω των διεθνών κυρώσεων, αυτή η πόλη και οι εργαζόμενοί της κινδυνεύουν να εισέλθουν σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση λόγω των κυρώσεων, απόρροια της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Σε ένα μικρό διαμέρισμα, στο Avtozavodsky raïon, μια περιοχή γύρω από το μεγάλο εργοστάσιο που παράγει το θρυλικό Lada, οι εργάτες κάθονται κάτω από τις κόκκινες σημαίες του σωματείου τους, που φέρει την ονομασία Edinstvo (Ενότητα). “Είναι μια πόλη-εργοστάσιο. Όλοι εδώ δουλεύουν είτε για το εργοστάσιο είτε για την αστυνομία”, λέει ο Αλεξάντερ Καλίνιν, 45 ετών, οδηγός φορτηγού  για δεκαπέντε χρόνια στην Avtovaz, που πλέον ελέγχει η συμμαχία Renault-Nissan σε ποσοστό 68%, μαζί με το Ρωσικό κράτος.

“Για το Togliatti, το εργοστάσιο είναι το παν. Ολόκληρη η πόλη χτίστηκε γύρω από αυτό” στη σοβιετική εποχή, λέει η Irina Mialkina, 33, που εργάζεται σε μια αποθήκη ανταλλακτικών για έντεκα χρόνια. Η κατασκευή του εργοστασίου ξεκίνησε το 196, με τη βοήθεια της Fiat σε αυτή την πόλη, που πήρε το όνομά της από τον Ιταλό κομμουνιστή Palmiro Togliatti.

Αυτή η πόλη γνώρισε δόξα κατά τη σοβιετική εποχή, αλλά και το χάος της δεκαετίας του 1990.Τη δεκαετία του 2010 όμως γνώρισε την άνοιξη καθώς εισήλθε η Renault στο μετοχικό κεφάλαιο της ρωσικής εταιρίας. Με τη ρωσική επίθεση στην Ουκρανία και τις διεθνείς οικονομικές κυρώσεις που ακολούθησαν, το εργοστάσιο και οι εργάτες του προετοιμάζονται για νέες σκοτεινές εποχές.

“Όταν ξεκίνησα, ήμουν γεμάτος ενθουσιασμό, ήλπιζα σε ένα καλό εισόδημα. Ελπίζω ακόμα”, λέει η Ιρίνα. Λόγω των κυρώσεων, τα εξαρτήματα και τα ανταλλακτικά δεν φτάνουν πλέον. Οι εργαζόμενοι είναι πρακτικά άνεργοι και πληρώνονται τα 2/3 του μισθού. Ως εκ τούτου, η Ιρίνα λαμβάνει 13.000 από τα 20.000 μηνιαία ρούβλια της, ή λιγότερο κάτω από 140 ευρώ.

Το όνειρο σταμάτησε ακριβώς όπως οι γραμμές συναρμολόγησης

Με την είσοδο του στην ρωσική εταιρία,  ο γαλλικός όμιλος χάριν επενδύσεων δισεκατομμυρίων εκσυγχρόνισε το εργοστάσιο και αύξησε και τις θέσεις εργασίας από τις 40.000 στις 70.000. Ένας μεγάλος Ρώσος κατασκευαστής αυτοκινήτων γεννιόταν, δήλωσε ο Αντρέι Γιακόβλεφ από την Ανώτατη Οικονομική Σχολή της Μόσχας.

Ένα όνειρο όμως που σταμάτησε ακριβώς όπως οι γραμμές συναρμολόγησης, στον απόηχο της επίθεσης στην Ουκρανία. Οι εργαζόμενοι αναγκάζονται να κάνουν τις τρεις εβδομάδες καλοκαιρινές τους διακοπές τον Απρίλιο, ενώ η Renault σκέφτεται να αποχωρήσει από την Avtovaz.

Στο μεταξύ οι πόρτες του εργοστασίου παρέμειναν κλειστές για το Γαλλικό Πρακτορείο, όπως και του μουσείου Lada. Όταν το Γαλλικό Πρακτορείο μαγνητοσκοπούσε τον περιβάλλοντα χώρο του εργοστασίου, η υπηρεσία ασφαλείας Avtovaz κάλεσε την αστυνομία που ανέκρινε τους δημοσιογράφους και τους μετέφερε στον αστυνομικό σταθμό.Αν και προς το παρόν δεν έχουν γίνει απολύσεις, ήδη πολλοί εργαζόμενοι αναγκάζονται να πιάσουν δεύτερη δουλειά.

Κλαμπ Lada History

Σε ένα υπόγειο γκαράζ, δύο άντρες με φόρμες εποχής είναι σκυμμένοι στη μηχανή ενός Lada Niva της δεκαετίας του ’80, του θρυλικού 4×4.”Από την παιδική μου ηλικία, όλη μου η ζωή ήταν συνδεδεμένη με το εργοστάσιο. Ο θείος μου ήρθε να δουλέψει εκεί τη δεκαετία του ’70, μετά ο πατέρας μου, μετά η μητέρα μου κι εγώ μαζί τους.

Όλοι οι συγγενείς μας δούλευαν στο εργοστάσιο και εγώ ο ίδιος δούλευα εκεί, δεν είχα άλλη επιλογή, όλα συνδέονται με την εταιρεία», λέει ο Sergei Diogrik.

Στα 43 του, φροντίζει το κλαμπ Lada History, συγκεντρώνοντας ενθουσιώδεις λάτρεις από όλο τον κόσμο του σοβιετικού αυτοκινήτου. Κάποτε ήταν μηχανικός, τώρα αφοσιώνεται στην αποκατάσταση των vintage Lada.

“Αναφορικά με τις παραγωγικές δυνατόττες του εργοστασίου, το ρεκόρ στις αρχές της δεκαετίας του ’80 ήταν 720.000 αυτοκίνητα ετησίως”, έναντι σχεδόν 300.000 αυτοκινήτων που παρήχθησαν το 2021 στο Togliatti.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!