NEA

Σε πόσα χρόνια γίνεσαι οδηγός ταξί στην Αγγλία; Στην Ελλάδα;

Με αφορμή την παρακουλούθηση ταξιδωτικής εκπομπής στο BBC, εκτενή αναφορά έγινε και στους οδηγούς ταξί του Λονδίνου.

Ουσιαστικά πρόκειται για άξιους “πρεσβευτές” της χώρας, καθώς μπορούν να ανταποκριθούν σε κάθε ερώτηση των επισκεπτών. Από ιστορία εως την αναζήτησης ενός πολυκαταστήματος έχουν σίγουρα μια απάντηση. Δηλώνουν υπερήφανοι για το επάγγελμα τους, γεγονός που έχει αντίκτυπο και στις υπηρεσίες που προσφέρουν.

Δεν υπάρχει μέρος, τοποθεσία τουριστική, ξενοδοχεία κλπ. που δεν το γνωρίζουν. Άλλωστε, για να γίνει κανείς οδηγός στο Λονδίνο και στην Μεγάλη Βρετανία γενικότερα, δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο, έλεγε με υπερηφάνεια ο συνεντευξιαζόμενος οδηγός που έδειχνε με υπερηφάνεια στην κάμερα το μετάλλιο που φόραγε, ως ένδειξη ότι ασκεί το επάγγελμα του οδηγού ταξί.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η εκμάθηση των γεωγραφικών τοποθεσιών στην περιοχή, όπου κάθε επαγγελματίας οδηγός θα εργάζεται,  απαιτεί μελέτη 4 ετών, πριν ο υποψήφιος οδηγός δώσει εξετάσεις. Πέραν των γνώσεων γεωγραφίας ο υποψήφιος οδηγός περνάει από πρακτική εξέταση οδήγησης, τεστ γνώσης άριστης γλώσσας της αγγλικής, αλλά και τεστ συμπεριφοράς.

Τα παραπάνω γίνονται στην Αγγλία, στην Ελλάδα ξέρετε τι ισχύει για όσους θελήσουν να γίνουν οδηγοί ταξί; Ας δούμε τι απαιτεί η ελληνική νομοθεσία:

  1. Να έχει συμπληρώσει το 21ο και να μην έχει ξεπεράσει το 69ο έτος της ηλικίας του κατά την ημέρα κατάθεσης της αίτησης και των δικαιολογητικών και να είναι κάτοχος άδειας οδήγησης αυτοκινήτου Β κατηγορίας, από 24 μήνες πριν, εάν η άδεια είναι ερασιτεχνική, τουλάχιστον.
  2. Να μην υπηρετεί με οποιαδήποτε σχέση εργασίας στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ. του Δημόσιου Τομέα του Ν. 1256/1982 (ΦΕΚ 65 Α’).
  3. Να μην έχει συνταξιοδοτηθεί από οποιοδήποτε ασφαλιστικό ταμείο, ή από το Δημόσιο.
  4. Να μην έχει τιμωρηθεί από Πειθαρχικό Συμβούλιο για οδήγηση ή χρησιμοποίηση ως Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου, όχημα που δεν έχει ισχύουσα άδεια κυκλοφορίας ως Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητο.
  5. Να μην έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για ένα από τα αδικήματα της περίπτωσης α΄του άρθρου 100 του ν.4070/2012 (ΦΕΚ 82 Α’) Δηλαδή: Συγκρότηση ή ένταξη ως μέλος σε εγκληματική οργάνωση, παραχάραξη, κυκλοφορία παραχαραγμένων νομισμάτων, πλαστογραφία και κατάχρηση ενσήμων, δωροδοκία, ανθρωποκτονία με πρόθεση, ληστεία, αρπαγή, βιασμό, κατάχρηση σε ασέλγεια, αποπλάνηση παίδων, διευκόλυνση ακολασίας άλλων, πορνογραφία ανηλίκων, μαστροπεία, εκμετάλλευση πόρνης, σωματεμπορία, ασέλγεια με ανήλικο έναντι αμοιβής, κλοπή, υπεξαίρεση, εκβίαση, απάτη, απιστία, παράβαση της νομοθεσίας περί όπλων, εμπορία και χρήση ναρκωτικών, παράβαση του νόμου για την πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, παράνομης μεταφοράς λαθρομεταναστών και λιποταξίας, παράνομης απασχόλησης εργαζομένων.
  6. Να επιτύχει στην ειδική γραπτή εξέταση σε θέματα κανονισμού Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
  7. Εφόσον δεν είναι Έλληνας υπήκοος, να ομιλεί με επάρκεια την Ελληνική γλώσσα.
  8. Εφόσον είναι Έλληνας υπήκοος, να είναι απόφοιτος τουλάχιστον υποχρεωτικής εκπαίδευσης ή αναγνωρισμένης αντίστοιχης σχολής του εξωτερικού.
  9. Να είναι υγιής με βάση το εκάστοτε ισχύον θεσμικό πλαίσιο.

Από τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι στη χώρα μας όταν πληρείς τα παραπάνω κριτήρια μπορείς άμεσα να γίνεις οδηγός Ταξί. Τώρα τι υπηρεσίες θα προσφέρεις, αυτό τελικά εναπόκειται και στον ίδιο οδηγό, τι μεράκι και ζέση θα δείξει ο ίδιος για το επάγγελμα του…

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!