ΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Kona 1.6T 198 PS 2WD [mini test]

Το κορεατικό SUV ανανεώθηκε ελαφρώς και το δοκιμάζουμε σε μία από τις πολλές εκδοχές του. Την ισχυρότερη πλην του «καυτού» Kona N.

Η κατηγορία των B-SUV έχει τέτοια απήχηση κοινό που στις εταιρείες αρέσει να εστιάζουν την προσοχή και το πλάνο τους σε μεγάλο βαθμό. Η Hyundai με τη σειρά της το «παράκανε» με το Kona αφού η υπεροπλία των εκδόσεων του είναι παροιμιώδης. Βενζινοκίνητο, ήπια υβριδικό, υβριδικό, δικίνητο, τετρακίνητο, ηλεκτρικό, μέχρι και δίλιτρο N με 280 ίππους έχει ο μπαξές. Εμείς πάντως δοκιμάζουμε στην περίπτωση μας το ισχυρό μεν, πολιτισμένο δε, ανανεωμένο Kona με 1.600άρη turbo κινητήρα και απόδοση 198 ίππους στην προσθιοκίνητη εκδοχή του.

Το Kona λοιπόν πέρασε μία διακριτική βελτίωση τόσο σε εμφάνιση (φρεσκάρισμα στις λεπτομέρειες και τα φωτιστικά σώματα) όσο και σε θέματα χώρων και πρακτικότητας (+13 λίτρα στο χώρο αποσκευών), παραμένοντας όμως ιδιαίτερα compact αφού μάκρυνε μόλις κατά 4 εκατοστά σε μήκος (4,205 μέτρα). Παράλληλα, στο εσωτερικό οι δύο ψηφιακές οθόνες 10,25 ιντσών φρόντισαν ώστε η εικόνα να παραμείνει σύγχρονη και φανταχτερή όπως επιβάλλει η απαιτητική τεχνολογικά εποχή μας.

Το ισχυρότερο 1.600άρι Kona λοιπόν με τον τετρακύλινδρο Smartstream αποδίδει 21 επιπλέον ίππους σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά και ταυτόχρονα καταναλώνει λιγότερο καύσιμο και συνεπώς εκπέμπει μειωμένο CO2/χλμ. Πώς συμβαίνει αυτό; Η Hyundai φρόντισε να παρατάξει ένα σβέλτο Kona που συνεργάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο DCT 7 σχέσεων και παραμένει απόλυτα αστικό και συνεργάσιμο στην καθημερινή χρήση.

Στην επιλογή Eco ή ακόμη και στο Normal δεν σου περνάει καν από το μυαλό ότι έχεις να κάνεις με ένα «πυραυλάκι», αλλά με ένα σπιρτόζικο SUV με άνεση σε όλα τα αστικά περάσματα, ήσυχο στο ταξίδι και με ένα τιμόνι μαλακό και προσανατολισμένο στην κίνηση μέσα στα στενάκια. Ένα SUV για να πας κάθε μέρα στην εργασία σου με πολύ λογική κατανάλωση καυσίμου (8 λίτρα/100 χλμ.) και να μην κάνεις την παραμικρή υποχώρηση (ημιάκαμπτος άξονας) σε άνεση και χώρους εφόσον μιλάμε για τετραμελή κομπανία.

Όλα αυτά μέχρι να στρέψεις το διακόπτη στο Sport και να κοκκινήσει η οθόνη βάζοντας σε άλλο εντελώς mood την παρουσία σου πίσω από το τιμόνι του ταχύτατου Kona. Η απόκριση γίνεται άμεση, το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο κρατάει στις σχέσεις αρκετά παραπάνω και ο ήχος της εξάτμισης φυσικά φθάνει στα αυτιά σου αφού το… σβέλτο άλογο μεταμορφώνεται σε άγριο άτι (0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα).

Στο πλαίσιο της sport χαρτογράφησης, το τιμόνι γίνεται ελάχιστο πιο σφιχτό, όχι τόσο όμως όσο θα έπρεπε με τη λογική των 198 ίππων, ενώ και η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης δε βοηθά στην αγριεμένη version του Kona. Σα να έχει φτιαχτεί περισσότερο δηλαδή για να κινείται σε σβέλτους αστικούς ρυθμούς το μεγαλύτερο διάστημα και κατ’ εξαίρεση να πραγματοποιείς γρήγορα προσπεράσματα. Δεν είναι στημένο σαν το Kona N με όλο το σπορ πακέτο και ούτε είχαμε την απαίτηση για αυτό, ωστόσο η απόδοση του κινητήρα αναπόφευκτα σε βάζει σε «N» σκέψεις που χάνονται γρήγορα.

Συμπέρασμα; Γρήγορα SUV υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν αφού το οικογενειακό προφίλ δε σημαίνει αποποίηση της ταχύτητας σε καμία περίπτωση. Το Kona της δοκιμής μας αποτελεί έναν ενδιάμεσο και χρήσιμο κρίκο ανάμεσα στην ταπεινή 1.000άρα έκδοση 120 ίππων και σε αυτή του «καυτού» Kona N των 280 ίππων με άνεση που θυμίζει το πρώτο και ευελιξία που παραπέμπει στο δεύτερο.

Σύμμαχος ένα υπέροχο αυτόματο κιβώτιο που συνεισφέρει σε οικονομία και αλλάζει «χαρακτήρα» στο sport, ενώ τα puddles θα φανούν χρήσιμα στα κατεβάσματα όταν ανάψουν τα αίματα. Ζητά 24.390€, που σημαίνει περίπου 3 χιλιάρικα έξτρα σε σχέση με το αυτόματο Kona των 120 ίππων και 2.500€ λιγότερα σε σχέση με το τετρακίνητο 198 ίππων.

Επιλογές για όλα τα γούστα και τις ανάγκες με το οικονομικό να παίζει συνήθως τον παράγοντα Ν… ουπς, τον παράγοντα X, φθάνοντας στην τελική ευθεία.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Τεχνικά χαρακτηριστικάHyundai Kona 1.6T 198PS 7DCT 2WD
Κινητήρας (βενζίνης)1.598 cc (τετρακύλινδρος)
Ισχύς, Ροπή (συνδυαστικά)198 ίπποι, 265 Nm
0-100, Τελική7,7 δλ., 210 χλμ./ώρα
Κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής6,3-6,7 / 8,2 λτ./100 χλμ.
Εκπομπή CO2142-152 γραμμ./χλμ.
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)4,205 / 1,880 / 1,565 μέτρα
Χώρος αποσκευών374 λίτρα
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμήςΑπό 24.390€
Φωτογραφίες: Νίκος Βαϊλακάκης

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

    1. Καλημέρα σας, το Kona λανσάρεται μονάχα με κινητήρες βενζίνης (υβριδικούς και μη) και ξεκινά από 18.790 ευρώ -αυτή τη στιγμή- για το 1.000άρη με 120 ίππους. Σας παραθέτουμε και το Link με τον τιμοκατάλογο της εταιρείας.
      Ν.Β.

      https://www.hyundai.gr/wp-content/uploads/2021/09/%CE%A4%CE%99%CE%9C%CE%9F%CE%9A%CE%91%CE%A4%CE%91%CE%9B%CE%9F%CE%93%CE%9F%CE%A3-KONA-MY-22HYBRID-1.pdf

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!