PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Με το Ford e-Transit στην Ισπανία [first drive]

Το ηλεκτρικό e-Transit έχει ήδη ξεπεράσει τις 5.000 παραγγελίες και ξεκινά το εμπορικό του λανσάρισμα μέσα στο καλοκαίρι. Στην Ελλάδα τον ερχόμενο φθινόπωρο.

Όπως και με τα επιβατικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έτσι και στα επαγγελματικά οι εταιρίες κάνουν τα πρώτα τους βήματα. Για την Ford το πρώτο βήμα στα LCV έρχεται με το e-Transit, ένα ηλεκτρικό βαν που τοποθετείται σε άλλα ανταγωνιστικά όπως είναι το Mercedes eSprinter.

Το νούμερο της παραγγελιοληψίας είναι πραγματικά εντυπωσιακό και προκαλεί μια σχετική έκπληξη. Όχι όμως και τόσο μεγάλη αν σκεφτεί κανείς πως στα κέντρα όλο και περισσότερων πόλεων της Ευρώπης θεσπίζονται ζώνες περιορισμένης κυκλοφορίας με συγκεκριμένες ώρες. Και τα μόνο ελεύθερα οχήματα διανομών που μπορούν να κυκλοφορούν όποια στιγμή θέλουν τα ηλεκτρικά βαν.

Όπως το e-Transit το οποίο μπορεί να δώσει λύσεις στον επαγγελματία ως ένα μεγάλο βαν με μια μεγάλη μπαταρία. Η οποία είναι στις 68 kWh προσφέροντας θεωρητική αυτονομία στα 317 χιλιόμετρα και πραγματική στα περίπου 240-260 χλμ. όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το e-Transit στην Βαρκελώνη.

Η αυτονομία μπορεί να ακούγεται μικρή, αλλά για διανομές στην πόλη μπορεί να καλύψει τα ημερήσια δρομολόγια, όπως μας είπαν οι άνθρωποι της Ford. Και συγκεκριμένα, ένας «δικός μας», ο ελληνικής καταγωγής Ted Cannis, ο CEO της Ford Pro.

Σχετικά με το σύστημα πρόωσης υπάρχουν δύο επιλογές, πάντα με το ηλεκτρικό μοτέρ στο πίσω άξονα. Η έκδοση με τους 184 ίππους και η ισχυρότερη με τους 269 ίππους. Όσο για τη μπαταρία, ο onboard AC φορτιστής 11,3 kW φροντίζει για μια φόρτιση σε λίγο παραπάνω από 8 ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστή DC 115 kW μπορεί σε 45 λεπτά να γεμίσει την μπαταρία από το 15% στο 80%.

Η Ford προσφέρει το e-Transit σε 25 διαφορετικές εκδοχές αμαξωμάτων σε βαν, με διπλή καμπίνα ή με καρότσα. Υπάρχουν τρία διαφορετικά μήκη αμαξώματος και δύο διαφορετικά ύψη οροφής. Ο χώρος φόρτωσης φτάνει τα 15,1 κυβικά μέτρα. Ανάλογα με την έκδοση το ωφέλιμο βάρος είναι στα 1.616-1967 κιλά και το μεικτό στους 3,5-4,25 τόνους.

Αν και δεν συνηθίζουμε να δοκιμάζουμε μεγάλα βαν, το e-Transit μας εξέπληξε θετικά με το πόσο ευκολοδήγητο είναι. Το δοκιμάσαμε με πρόσθετο βάρος για να διαπιστώσουμε την πραγματικά αυτονομία που αναφέραμε, ενώ βιώσαμε τις υπηρεσίες τηλεματικής και συνδεσιμότητας με την καμπίνα να είναι πολύ ευχάριστη και να ρυθμίζεις ότι χρειάζεται από την μεγάλη οθόνη αφής 12 ιντσών. Πολύ χρήσιμη είναι η παροχή τροφοδοσίας Pro Power Onboard ισχύος 2,4 kw για την λειτουργία ηλεκτρικών συσκευών και εργαλείων.

Η Ford ισχυρίζεται πως το e-Transit μπορεί να ωφελήσει τον επαγγελματία έως 40% και σε σχέση με ένα συμβατικό LCV μειώνοντας το κόστος χρήσης περίπου στο μισό. Η εταιρία προσφέρει εγγύηση για 8 έτη ή 160.000 χιλιόμετρα για το ηλεκτρικό κύκλωμα και την μπαταρία. Αν είστε από αυτούς που έχουν ανάγκη ένα e-Transit μπορείτε να δείτε το σχετικό τιμοκατάλογο εδώ με τις τιμές προ φόρων να ξεκινούν από τις 48.422€.

Αξιοσημείωτο είναι πως λίγες μέρες μετά την οδηγική μας εμπειρία με το e-Trasnsit πραγματοποιήθηκε η διαδικτυακή αποκάλυψη του e-Transit Custom που θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2023.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!