NEAPINED

Αβέβαιο το μέλλον για τα plug-in υβριδικά

Αλλάζει ο τρόπος μέτρησης για τις εκπομπές CO2 των PHEV το ερχόμενο διάστημα. Μέχρι στιγμής φημίζονται για τους χαμηλούς αριθμούς σε ρύπους και κατανάλωση καυσίμου.

Αυτό αναμένεται να αλλάξει σύντομα, καθώς ο τρόπος μέτρησης μέχρι τώρα ήταν κάπως πλασματικός. Για να θυμηθούμε λίγο πως λειτουργεί ένα PHEV, συνήθως μπορεί να διανύσει μία πραγματική απόσταση 30-50 χλμ. (τα νέας γενιάς φτάνουν τα 60-80 χλμ.) μονάχα με ηλεκτρική ενέργεια έπειτα από μία πλήρη φόρτιση.

Στη συνέχεια μπαίνει σε λειτουργία ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και λειτουργεί ως βενζινοκίνητο, ενώ υπάρχει και η επιλογή να συνδυαστούν οι δύο κινητήρες σε μία υβριδική λειτουργία που φυσικά απαιτεί ορυκτό καύσιμο. Αυτό δημιουργεί παρερμηνείες καθώς μπορεί μεν να πας στην εργασία σου χωρίς να εκπέμπεις, μπορεί όμως και κάποιος που δεν το φορτίζει να εκπέμπει σαν ένα κλασσικό μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Αυτό πάντως που συγκίνησε τον Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν είναι τόσο αυτό, όσο το γεγονός ότι εκτιμούν πως τα PHEV «κόβουν» πωλήσεις από τα αμιγώς ηλεκτρικά. Ο κόσμος, στην προσπάθεια του να κάνει ένα μεταβατικό βήμα από τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης προς τα αμιγώς ηλεκτρικά, ψάχνει μία σανίδα σωτηρίας με ισχυρά κίνητρα.

Αυτά σύντομα θα πάψουν να ισχύουν, αφού η EE με τον τρόπο που σκέφτεται να υπολογίζει τις εκπομπές CO2, αναμένεται να μετατρέψει σε ασύμφορη την αγορά αλλά και το λανσάρισμα του από τις εταιρείες. Σήμερα κατά μέσο όρο ένα PHEV εκπέμπει 50 γραμμάρια CO2, αριθμός που με τις νέες μετρήσεις θα εκτοξευθεί στα 125 γραμμάρια CO2/χλμ. μέχρι το 2027.

Έτσι, η ΕΕ επιχειρεί έτσι βάλει τρικλοποδιά στα PHEV με σκοπό να αυξήσει άμεσα στη ζήτηση για τα πλήρως ηλεκτρικά. Το 2021 θα μπορούσαν -σύμφωνα με υπολογισμούς- να έχουν πουληθεί 600.000 περισσότερα EV αν δεν υπήρχαν τα PHEV.

Παράλληλα, οι εταιρείες μετά το νέο τρόπο υπολογισμού, θα πάψουν να λανσάρουν plug in hybrid, εφόσον ο μέσος όρος εκπομπών θα είναι μόλις 42 γραμμάρια CO2 από το 2030 και έπειτα. Αδειάζει η κλεψύδρα των PHEV λοιπόν και ανοίγει διάπλατα ο δρόμος της αμιγούς ηλεκτροκίνησης.

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button