Με στόχο να αποφευχθούν φαινόμενα αισχροκέρδειας η κυβέρνηση της Γαλλίας βάζει φρένο στην μεταπώληση των ηλεκτρικών επιδοτούμενων αυτοκίνητων.
Η έλλειψη σε πρώτες ύλες, ο πόλεμος με την Ουκρανία και η ακρίβεια έχουν δημιουργήσει πρωτοφανείς καταστάσεις για την παγκόσμια αγορά. Οι τιμές των νέων αυτοκινήτων έχουν εκτοξευθεί και μαζί και εκείνες των μεταχειρισμένων που έχουν αυξηθεί σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Μάλιστα, στα πολυτελή υπάρχουν περιπτώσεις που η τιμή ενός άμεσου διαθέσιμου ελαφριά μεταχειρισμένου ξεπερνά εκείνη ενός καινούργιου με πολύμηνη αναμονή!
Στην περίπτωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρατηρήθηκε πως σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα υπήρξε μεταπώληση με μεγάλο όφελος που έφτανε μερικές χιλιάδες ευρώ.
Και αυτό επειδή ο πρώτος αγοραστής είχε αποκτήσει το ηλεκτρικό με την επιδότηση (στην Γαλλία και στη Γερμανία φτάνει έως τις 6.000 και 10.000 ευρώ, αντίστοιχα) και όταν το πωλούσε φυσικά το έδινε στην αρχική του τιμή.
Έτσι, η γαλλική κυβέρνηση αποφάσισε να βάλει όριο τους 12 μήνες ή τις 6.000 χιλιόμετρα για να μπορέσει κάποιος να μεταπουλήσει το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο. Αν παρ’ όλα αυτά επιμείνει να πουλήσει το αυτοκίνητο, θα πρέπει να επιστρέψει στην κυβέρνηση τα 6.000 ευρώ που είναι η κρατική επιδότηση.