PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI DSG [test drive]

Το πλέον καλοπουλημένο SUV αυτή την περίοδο, ανανεώθηκε αισθητικά και πήρε… δυνάμεις για να συνεχίσει την εμπορική του διαδρομή για αρκετό καιρό ακόμη, και μάλιστα με μεγαλύτερο δυναμισμό.

Πολλά ειπώθηκαν σχετικά με το VW T-Roc, από τις πρώτες κιόλας ημέρες παρουσίας του πριν από μία τετραετία στους δρόμους του κόσμου. Και πώς να μην ειπωθούν και γραφτούν, όταν αποφασίζει η VW να λανσάρει ένα SUV για όλες τις χρήσεις, με κύριο μέλημα τις αστικές μετακινήσεις και την φιλοσοφία μίας crossover παραλλαγής του Golf;

Το αγοραστικό κοινό αγαπάει τη γερμανική εταιρεία και λατρεύει τα SUV, οπότε αντιλαμβάνεστε γιατί μέχρι και τον Απρίλιο που μας πέρασε το T-Roc ήταν το δεύτερο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στην Ευρώπη, πίσω μονάχα από το Peugeot 208. Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι οι Γερμανοί έπρεπε να κάτσουν με σταυρωμένα χέρια και να απολαμβάνουν τις πωλήσεις τους και το βάθρο.

Έλαβαν υπόψη τους όλα τα επικριτικά σχόλια σχετικά με την ποιότητα των υλικών (ή μάλλον με τη σκληρή αίσθηση που αφήνουν στην αφή) που χρησιμοποιήθηκαν, και συγκέντρωσαν όλες τις ιδέες τους σε ένα επιτακτικό facelift. Κάπως έτσι φθάσαμε μπροστά στο φρεσκαρισμένο SUV της VW, το T-Roc που απέκτησε αυτοπεποίθηση και περισσότερο στιλ, όπως δείχνουν οι νέοι LED προβολείς με την προσθήκη χρωμιωμένου πλαισίου και των φωτιστικών σωμάτων τεχνολογίας IQ.Light. Η νέα σειρά φώτων περιλαμβάνει 24 ανεξάρτητα LED που δημιουργούν μία όμορφη και σύγχρονη εικόνα, ικανή να τραβήξει το βλέμμα στο μικρό βαθμό που το επιδιώκει πάντα η VW.

Μην περιμένετε ριζικές αλλαγές, αυτό δεν το συνηθίζουν οι Γερμανοί ούτε σε ένα νέο εντελώς μοντέλο, πόσο μάλλον τώρα που μιλάμε για φρεσκάρισμα, αλλά και για ένα SUV που τα πηγαίνει εξαιρετικά ως τώρα. Νέες είναι και οι ζάντες αλουμινίου με επιλογές διαστάσεων από 17 μέχρι 19 ίντσες, ενώ και στους προφυλακτήρες οι άνθρωποι της VW έβαλαν ένα μικρό λιθαράκι ώστε να δείχνει κομψό, κόμπακτ και… να στέκεται με μεγάλη άνεση απέναντι στον crossover ανταγωνισμό.

Οι Γερμανοί σχεδιαστές ασχολήθηκαν όπως φάνηκε, περισσότερο με τον εσωτερικό διάκοσμο. Σα να θύμωσαν από την επικριτική στάση σχετικά με τα σκληρά πλαστικά και μπόλιασαν με ποιοτικά στοιχεία όλο το πάνω μέρος του ταμπλό και όχι μόνο. Πλέον αποπνέει ποιότητα που θυμίζει την premium αδελφή εταιρεία με τους τέσσερις κύκλους, ενώ το αποκορύφωμα είναι η ψηφιακή αναβάθμιση με τις δύο μεγάλες οθόνες υψηλής ευκρίνειας.

Ο πίνακας οργάνων είτε 8, είτε 10,25 ιντσών, περιέχει όλες τις πληροφορίες που αναζητά κάποιος και τις προβάλει με περίτεχνο ψηφιακό τρόπο που αρμόζει σε ένα SUV της VW. Πακέτο λίγο παραδίπλα, το σύστημα πολυμέσων 8 ή 9,2 ιντσών, είναι τοποθετημένο σχετικά ψηλά στην κεντρική κονσόλα και δεν χρειάζεται ιδιαίτερη εξοικείωση. Στα συν η παρουσία αρκετών φυσικών διακοπτών και μοναδική παραφωνία η αφή στη ρύθμιση της έντασης του κλιματισμού, αφού πολύ δύσκολα θα το ρυθμίσεις εκεί που θέλεις με μία και μόνο κίνηση.

Από πλευράς χώρων πάνω κάτω τα γνωρίζαμε, αλλά ευκαιρία να θυμηθούμε τι παραπάνω μπορεί να προσφέρει σε σχέση με τον ανταγωνισμό για να είναι στην κορυφή της προτίμησης. Αξιόλογη πρακτικότητα για μικρά αντικείμενα (ίσως να θέλαμε ακόμη 1-2 μικρές θήκες), άνετες και ξεκούραστές θέσεις για οδηγό και συνοδηγό, ενώ και οι πίσω θα βολευτούν με αξιοπρέπεια στη μεγαλύτερη διάρκεια ενός σύντομου ταξιδιού. Τα 445 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι επαρκέστατα και μπορούν να μετατραπούν ακόμη και σε 1.290 στην περίπτωση που χρειαστεί κάποιος ειδικός σκοπός μεταφορικής φύσεως.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Στη διάθεση μας είχαμε για την εν λόγο δοκιμή, ένα άκρως πολιτισμένο μηχανικό σύνολο, το κατάλληλο ίσως για την περίσταση του T-Roc (και για πολλά ακόμη αμαξώματα). Τον 1.500άρη TSI με απόδοση 150 ίππους και αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων, ένα ορθολογικό δίδυμο άνεσης και ευκολίας, αφού είναι στρωτό τόσο το μοτέρ, όσο και το κιβώτιο και συνάδει με τον προσανατολισμό του γερμανικού SUV. Δεν κάνει ξεσπάσματα, δεν ακούγεται (παρά μόνο αν πιεστεί) και κινεί με σβελτάδα το αμάξωμα των 1.353 κιλών (0-100 χλμ./ώρα σε 8,6 δευτερόλεπτα).

Το ευχάριστο όμως δεν είναι τόσο αυτό. Γνωρίζαμε πάνω κάτω ότι ο συγκεκριμένος TSI κάνει εξαιρετική δουλεία σε όλες τις αποστολές του. Το χαμόγελο προκύπτει από τα 7 λίτρα περίπου που απαιτεί για κάθε 100 χλμ. Μπορεί να είναι κοντά στα 7,4 μέσα στην πόλη και 6,5 στο ταξίδι, οπότε μία μέση μέτρηση κοντά στα 7-7,2 λίτρα/100 χλμ. είναι ρεαλιστική για το γερμανικό crossover και οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο σύστημα ACT, που αδρανοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους σε κάθε ευκαιρία, με αποτέλεσμα η στιγμιαία κατανάλωση να εκείνη τη στιγμή να είναι εξαιρετικά χαμηλή.

Η συμβίωση μας υπενθύμισε και το πόσο καλή δουλειά έχει γίνει στον τομέα του συστήματος ανάρτησης, με τα ΜcPherson εμπρός και μία διάταξη αντιστρεπτικής με ημιάκαμπτο άξονα πίσω, να λειτουργούν υπέρ της άνεσης σε κάθε πέρασμα από ασφάλτινη κακοτεχνία. Αυτό συμβαίνει χωρίς να χάνει σε καλή συμπεριφορά στις στροφές και δείχνει ισορροπημένο πλήρως, χωρίς πάντως να είναι το απόλυτο εργαλείο για εκτός δρόμου περιπέτειες. Όχι ότι θα αρνηθεί μία σύντομη χωμάτινη βόλτα (16 εκατοστά επέχει από το έδαφος), αλλά οι αρετές του αναδεικνύονται σαφέστατα σε αστικό περιβάλλον. 

Over all θα λέγαμε πως είναι από τα πιο ολοκληρωμένα crossover της αγοράς και δικαίως έχει την απήχηση που έχει. Βρίσκεται στο μέσο της ζωής του και πολύ σωστά η VW αποφάσισε να τον φρεσκάρει αλλά και να το αναβαθμίσει σε θέματα ποιότητας υλικών και ψηφιακού εκσυγχρονισμού.

H έκδοση που θα λέγαμε ότι του ταιριάζει είναι και αυτή που δοκιμάσαμε με αυτόματο κιβώτιο DSG και τον TSI 150 ίππων, στοιχίζει ωστόσο 27.250 ευρώ που δεν είναι λίγα, δικαιολογούνται όμως από το γενικότερο κύμα ακρίβειας σε όλα τα προϊόντα. Στην περίπτωση του χειροκίνητου κιβωτίου μπορούμε να το αποκτήσουμε και με 25.900 ευρώ, ενώ το 1.000άρη ξεκινά από 24.300 ευρώ. Και πάλι όμως τα τρία χιλιάρικα αξίζουν κατά τη γνώμη μας ώστε να πάρει κανείς το κατάλληλο T-Roc.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

VW T-Roc 1.5 TSI DSG – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5×85,9 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 5.000-6.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,6 sec
Τελική ταχύτητα 205 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 6,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 667 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 142 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
4.251 × 1.819 × 1.584 mm
16,0 cm

Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.549/1.541 mm
Μεταξόνιο 2.590 mm
Χώρος αποσκευών 445-1.290 lt
Απόβαρο 1.353 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: 27.250€ (από 25.900€ το χειροκίνητο 1.5)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button