NEA

1,8 εκ. οχήματα δεν περνάνε ΚΤΕΟ κάθε χρόνο

Έντονο προβληματισμό για το αξιόμαχο του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα προκαλούν τα στοιχεία που αφορούν τα αυτοκίνητα που είναι υπόχρεα να περάσουν ΚΤΕΟ και δεν περνάνε.

Σε συνέντευξη του στο Caroto, ο πρόεδρος Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, Κωνσταντίνος Βήκας επισημαίνει ότι 1,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα στην Ελλάδα δεν περνάνε ΚΤΕΟ. «Οι έλεγχοι που διενεργούνται κάθε χρόνο στα ΚΤΕΟ είναι περίπου 2,3 εκατομμύρια, ενώ κανονικά θα έπρεπε να δημιουργούνται 4 εκατομμύρια έλεγχοι. Έχουμε ένα έλλειμμα 1,8 εκατομμύρια ελέγχων οχημάτων στην Ελλάδα», αναφέρει χαρακτηριστικά.

500.000 μεταχειρισμένα αλλάζουν χέρια κάθε χρόνο

Στην παρέμβαση του, ο κ. Βήκας υπενθυμίζει ότι η μέση ηλικία του στόλου των αυτοκινήτων στην Ελλάδα κυμαίνεται στα 15 χρόνια. Την ίδια στιγμή, τα οχήματα που εισάγονται δεν έρχονται να βελτιώσουν την ηλικία του στόλου. Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο γίνονται 500 περίπου χιλιάδες μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. «500.000 οχήματα αλλάζουν χέρια κάθε χρόνο στην Ελλάδα», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Τα παραπάνω είναι συνηγορούν στο γεγονός ότι η μειοψηφία των οχημάτων που περνάνε τελικά ΚΤΕΟ είναι αψεγάδιαστα, καθώς περίπου σε ένα 40% σημειώνονται σοβαρές ελλείψεις δευτερεύουσες που σημαίνει θα πρέπει να προβούν σε επισκευές στα οχήματα τούς.

Το μποτιλιάρισμα προκαλείται και από οχήματα που μένουν κάθε μέρα στους ελληνικούς δρόμους

Η παντελής έλλειψη συντήρησης του οχήματος προφανώς έχει αντίκτυπο στην τσέπη του καταναλωτή, στο περιβάλλον, αλλά και στην οδική ασφάλεια των δρόμων. Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια στους ελληνικούς δρόμους, ο κ. Βήκας σημειώνει ότι πολλά από τα μποτιλιαρίσματα στον Κηφισό οφείλονται και σε αυτοκίνητα που μένουν από βλάβες.

Ναι ένας έλεγχος στα ΚΤΕΟ θα προστατεύσει τον ιδιοκτήτη του παλαιού οχήματος από επώδυνες μελλοντικές καταστάσεις αναφέρει ο κ, Βήκας. Απαντώντας μάλιστα στο ερώτημα γιατί ο Έλληνας δεν περνάει ΚΤΕΟ, ο πρόεδρος των Ι,ΚΤΕΟ υπογραμμίζει ότι αυτό  είναι αποτέλεσμα της έλλειψης Παιδείας του Έλληνα καταναλωτή οδηγού που δεν έχει εκπαιδευτεί και για τη συντήρηση του οχήματος.

Στο σύνολο της Ελλάδας λειτουργούν 250 ΚΤΕΟ

Στο μεταξύ κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν βρίσκει ΚΤΕΟ στη γειτονιά του για να προβεί στον έλεγχο που απαιτεί ο νόμος. «Σχεδόν κάθε τοπική αγορά διαθέτει και ένα ΚΤΕΟ και ειδικά στην Αθήνα αυτή τη στιγμή λειτουργούν 50 ΚΤΕΟ», υπενθυμίζει ο κ. Βήκας. Σε ό,τι αφορά την υπόλοιπη Ελλάδα:

  • Στην Θεσσαλονίκη λειτουργούν 15
  • Στην Πάτρα λειτουργούν 8
  • Στη Λάρισα λειτουργούν 10.
  • Στο σύνολο της Ελλάδας λειτουργούν 250 ΚΤΕΟ

Από τα παραπάνω στοιχεία αναφορικά με τα ανέλεγκτα οχήματα και τις επιπτώσεις τους, σε ολόκληρο το φάσμα της οικονομικής και κοινωνικής ζωής, κλείνει το πρώτο μέρος της συνέντευξης με τον κ. Βήκα στο Caroto. Φυσικά θα ακολουθήσει και δεύτερο μέρος της συνέντευξης, με πολύ ενδιαφέροντα θέματα γύρω από τον θεσμό των ΚΤΕΟ.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button