PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

BMW 220i Coupe [test drive]

Ένα από τα τελευταία «αυθεντικά» σπορ μοντέλα που κυκλοφορούν, μας θυμίζει τι πρόκειται να στερηθεί η αυτοκίνηση τα επόμενα χρόνια. Ακόμη και αν πρόκειται για ένα… υποκατάστατο της M2, η 220i έχει τα φόντα να σου κλέψει την καρδιά.

Και πως να μην το κάνει, από την πρώτη κιόλας στιγμή, όταν βλέπεις το βαυαρικό κουπέ σε αυτό το ιδιαίτερο βιολετί χρώμα (thundernight το αποκαλεί η εταιρεία) να λάμπει κάτω από το φως και να ξεκινά το πρώτο σούσουρο για το αν είναι ο πρέπων συνδυασμός για μία κατεξοχήν αρρενωπή BMW.

Περί ορέξεως… κολοκυθόπιτα που έλεγε και ένας καθηγητής στο γυμνάσιο, την εποχή δηλαδή που όλοι κολλούσαν αφίσες της τρίτης γενιάς M3 στα δωμάτια τους και ονειρεύονταν ένα σπορ κουπέ με το φαρδύ εμπρός μέρος που έχει γίνει πλέον σήμα κατατεθέν της γερμανικής φίρμας.  Στοιχείο που δε λείπει φυσικά και στην παραφουσκωμένη από μύες 220i, με τις καθαρές έντονες γραμμές, την ισορροπημένη μάσκα και την αθλητική περιβολή από άκρη σε άκρη.

Με την πρώτη ματιά δείχνει σα να μεγάλωσε, κάτι που φυσικά ισχύει και στην πράξη, καθώς τα 4,537 μέτρα σε μήκος και τα 2,741 μέτρα του μεταξονίου, μαρτυρούν ότι η BMW βασίστηκε στο πλαίσιο της Σειράς 4 και όχι της μικρότερης 1 Series, με μία μικρότερη παραλλαγή της πλατφόρμας CLAR. Είναι δηλαδή πιο φαρδιά, μακρύτερη κατά δέκα και πλέον εκατοστά και ελάχιστα πιο χαμηλή. Ένας συνδυασμός που τονίζει το σπορ στοιχείο σε μεγάλο βαθμό, αλλά προδιαθέτει για πολύ ευχάριστη συνέχεια.

Τα λογότυπα της M division έρχονται να πιστοποιήσουν τη σπορ περιβολή του όμορφου κουπέ, και μπορεί να είναι σχετικά διακριτικά στο πίσω μέρος και πλάι, όμως στο εσωτερικό των πορτών θα λέγαμε ότι δε γίνεται να μην εστιάσεις σε αυτά. Μάλιστα είναι μεγάλα και φωτιζόμενα, συνθέτοντας ένα look που πετυχαίνει να μην είναι σε καμία περίπτωση βαρετό.

Κάθεσαι λοιπόν στα δερμάτινα -τύπου bucket- καθίσματα, αρκετά πίσω σε σχέση με το αμάξωμα και σκέφτεσαι τι μπορεί να έχουν κάνει λάθος οι Γερμανοί. Είναι σύγχρονο, hitech, με χρωμιομένους διακόπτες και αρκετές δόσεις ποιότητας, ενώ το multimedia και ο πίνακας οργάνων προέρχονται από τις προτάσεις της Σειράς 4 και αποτελούν ότι πιο σύγχρονο έχει να επιδείξει η BMW.

Μπορεί να μην αποτελεί ζητούμενο της κατηγορίας, όμως η αύξηση των διαστάσεων και του μεταξονίου, ανέδειξαν ορισμένους επιπλέον χώρους, με αποκορύφωμα τα 390 λίτρα για τις αποσκευές. Αριθμός μεγαλύτερος από ότι θα περίμενε κανείς και ικανοποιητικός για να καλύψει τα «θέλω» μίας πολυήμερης εκδρομής.

Θα τολμούσαμε να πούμε ότι στην ανάγκη θα ακολουθήσουν και δύο ακόμη φίλοι στις πίσω θέσεις, αλλά αν μιλάμε για πολύωρο ταξίδι καλύτερα να βολέψει κανείς τα μικρότερα μέλη της φαμίλιας εκεί πίσω. Μπορείς πάντως με τη 220i να καλύψεις τις περισσότερες από τις ανάγκες που προκύπτουν από μία ολιγομελή οικογένεια στα πρώτα της βήματα, έστω και με παραχωρήσεις.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Επειδή όμως το ζητούμενο δεν είναι τόσο αυτό, όσο η απόλαυση και η χαρά που μπορεί να δώσει ένα όμορφο κουπέ στον οδηγό του, ας εστιάσουμε στο δια ταύτα. Βολεύεσαι λοιπόν στο κάθισμα (αυτό επανέρχεται αυτόματα στη θέση του μετά από κάθε αναδίπλωση), κάθεσαι αρκετά χαμηλά σε θέση… μάχης και βάζεις το D στο αυτόματο 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων.

Όλο το κλίμα σε έχει προετοιμάσει για κάτι πολύ πιο ισχυρό από τους 184 ίππους του δίλιτρου τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα με τον οποίο εφοδιάζεται. Για να μην παραπονιόμαστε, δεν είναι λίγοι, ούτε τα 7,5 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για τα 0-100 χλμ./ώρα είναι πολλά, όμως το όλο σκηνικό σε κάνει να περιμένεις κάτι από M2.

Στην πραγματικότητα το μοντέλο της δοκιμής μας είναι ένα πολιτισμένο αδελφάκι της, με πολύ στρωτή λειτουργία, εξαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων και μία ανάρτηση που έχει την απάντηση σε κάθε περίσταση. Είναι σφιχτή χωρίς να κοπανάει και δείχνει πως ο συνδυασμός McPherson εμπρός με διάταξη πέντε συνδέσμων πίσω, ταιριάζει σε αυτό που θέλει να εκφράσει το κομψό κουπέ.

Το πρώτο πράγμα που λοξοκοιτάζεις δεξιά σου και δίπλα από το λεβιέ ταχυτήτων είναι πώς θα βάλεις τη ρύθμιση στο Sport, για να ακούσεις το δίλτρο μοτέρ να κελαηδάει λίγο παραπάνω, την απόκριση να γίνεται άμεση και να κλέψεις λίγη από τη δόξα της M2. Βέβαια, το πισωκίνητο που είχαμε στα χέρια μας έχει και τα καλά του σε σχέση με την πανίσχυρη αδελφή του, καθώς η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να συγκρατηθεί σε λογικό πλαίσιο και στη ρύθμιση Eco Pro μπορεί να καταφέρεις ακόμη και μονοψήφιο αριθμό λίτρων/100 χλμ.

Η πολιτισμένη 2άρα πάντως λατρεύει τα κλειστά περάσματα, και λόγω στησίματος και εξαιτίας του μεγέθους της, ενώ το πρόγραμμα Sprint μπορεί να δώσει το κάτι παραπάνω χωρίς να πλησιάζει αυτό που ζητάει το πλαίσιο και ο οδηγός. Δεν μπορούμε να κρύψουμε με τίποτα το γεγονός ότι το «ξυραφένιο» τιμόνι, το πλαίσιο, η ανάρτηση και η εμφάνιση ζητούν περισσότερη ιπποδύναμη, μεγαλύτερο νεύρο και πολλά παραπάνω για να αναδείξουν τις αρετές τους. Και πάλι όμως στην εποχή της αποστείρωσης, της λογικής των SUV και της κερδοφορίας, είναι σπάνιο να συναντάς ένα κουπέ με «καρδιά», έστω και αν αυτή χτυπά σε χαμηλότερους παλμούς από ότι θα ήθελες.

Μέσα στην πόλη θα εκτιμήσεις το smooth χαρακτήρα της, ενώ σε διαδρομή με στροφές συνήθως πατάς τέρμα το γκάζι και αφήνεις τη 220i με το εξαιρετικό τιμόνι να κάνει όλα τα άλλα. Μπορείς ακόμη και να πάρεις την κατάσταση στα χέρια σου με τα puddles, ωστόσο το διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο είναι τόσο απολαυστικό που είναι περιττό να κάνεις κάτι με δική σου πρωτοβουλία. Σε κάθε βύθισμα του δεξί πεντάλ πάντως απλά επιβεβαιώνεις ότι αυτό το κουπέ είναι φτιαγμένο για πολλούς παραπάνω ίππους, έστω και αν η λογική επιλογή για τους περισσότερους είναι αυτή της δοκιμής μας. 

Εξάλλου με 45 χιλιάρικα και normal κατανάλωση, δεν θα έπρεπε καν να σκέφτεται κάποιος τη M2, αλλά κάτι σαφώς πιο γήινο. Σύμφωνοι, δεν μπορεί να κλέψει τη δόξα του πανίσχυρου κουπέ, όμως μπορεί να σου κλέψει την καρδιά και μάλιστα να αποτελέσει μία σπορ λύση που θα καλύψει ακόμη και το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου στο σπίτι με χρήσεις τύπου… δουλειά/ σπίτι, supermarket, αλλά και μίνι απόδραση. Μία προετοιμασία δηλαδή ή ένα ζέσταμα για τη ναυαρχίδα της Σειράς 2 που έρχεται σε λίγους μήνες ως η τελευταία πιθανότατα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW

BMW 220i Coupe – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 94,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκη/τετρακύλινδρος
Ισχύς 135 kW (184 PS) / 5.000 – 6.500 rpm
Ροπή 300 Nm (30,5 kgm) / 1.350-4.000 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,5 sec
Τελική ταχύτητα 236 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,2 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 6,3 lt/ 100 km
Ρεζερβουάρ 52 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 565 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 142 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza T005, 255/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.537 x 1.838 x 1.390 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.575 / 1.587 mm
Μεταξόνιο 2.741 mm
Χώρος αποσκευών 390 lt
Απόβαρο 1.565 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 47.600 ευρώ (54.617 ευρώ για την M Sport)

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!