BLOGMUST_READNEAPINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο [test+blog]

Όλο και κάπου θα έχετε ακούσει ή διαβάσει για την εμπειρία οδηγών στο ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Για αυτό σας παραθέτω και τη δική μου μέσα από ένα τριήμερο στη Μεσσηνία με τη Ford Mustang Mach-E.

Από την στιγμή που έχω την ευχέρεια ενός φορτιστή στο γραφείο ή στο σπίτι, στην πόλη δεν έχω κανένα πρόβλημα να κινούμαι συνεχώς με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, εκτός Αττικής ομολογώ πως δεν είχα ταξιδέψει σε περιοχές εκτός της εμβέλειας και της αυτονομίας του (ηλεκτρικού) αυτοκινήτου. Ο λόγος δεν έχει να κάνει με τον φόβο αν θα μείνω… στην μέση του δρόμου, αλλά κυρίως για το πρακτικό του θέματος που αφορά στο χρόνο φόρτισης.

Το ομολογώ: Αποφάσισα να κατέβω στο χωριό (Βαλύρα Μεσσηνίας) με ένα ηλεκτρικό που έχει από τις μεγαλύτερες μπαταρίες και αυτονομίες. Την πισωκίνητη Mustang Mach-E των 294 ίππων με τις ωφέλιμες 88 kWh της μπαταρίας που δίνουν μία αυτονομία κοντά στα 600 χιλιόμετρα.

Φυσικά, είχα κατά νου πως στον ΣΕΑ Αρφαρών υπάρχει ένας ταχυφορτιστής 50 kW ώστε να φορτίζω γρήγορα και δίχως να χρονοτριβώ στους ελάχιστους 11άρηδες/ 22άρηδες σταθμούς που υπάρχουν σε δημόσια σημεία φόρτισης και στα σούπερ μάρκετ.

Το αυτοκίνητο: Ξεκινήσαμε τέσσερα άτομα με ελαφριές αποσκευές για το τριήμερο. Μην σας αγχώνει η αυτονομία του αυτοκινήτου, αρκεί να το γνωρίζετε καλά. Τι θέλω να πω; Πως ανάλογα με το ηλεκτρικό αυτοκίνητο υπάρχει και διαφορετική διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας. Με άλλα λόγια κάποια είναι οικονομικά, κάποια λιγότερο. Στην περίπτωση της Mach-E η κατανάλωση ήταν εντυπωσιακά χαμηλή αφού με ταχύτητες πάνω-κάτω στα 120 χλμ./ώρα κυμάνθηκε στις 20-22 kWh (εδώ η κατανάλωση έπεσε στα 500 χλμ.).

Στα 700+ χιλιόμετρα που κάναμε από Αθήνα-Καλαμάτα-Αθήνα και στην ευρύτερη περιοχή της Μεσσηνίας η κατανάλωση ήταν στις 18 kWh. Το ταξίδι ήταν πολύ άνετο και ξεκούραστο απολαμβάνοντας την ροπάτη ηλεκτρική δύναμη της Mach-E όποτε την χρειαστήκαμε. Να σημειώσω πως πάντοτε είχαμε ενεργοποιημένο το σύστημα κλιματισμού.

Η φόρτιση: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ώριμα. Και θα ωριμάζουν ακόμη περισσότερο. Το θέμα είναι να πέσει και η τιμή τους. Το μεγαλύτερο, ωστόσο, πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι το δίκτυο φόρτισης. Για παράδειγμα, στη διαδρομή Αθήνα-Καλαμάτα υπάρχει μόνο ένας DC σταθμός 50 kW στον ΣΕΑ Αρφαρών και στο Καλαμάτα-Αθήνα ένας μόλις στον ΣΕΑ Σπαθοβουνίου.

Φόρτισα δύο φορές για περίπου μιάμιση ώρα (1+ ώρα στα Αρφαρά, 15 λεπτά στο Σπαθοβούνι) για να πάρω κοντά στις 60 kWh. Το κόστος ήταν στα 37 ευρώ (κόστος DC φόρτισης στα 0,62 €/kWh) και αν συνυπολογίσουμε πως ξεκινήσαμε με γεμάτη την μπαταρία (με τιμή οικιακού ρεύματος στα  0,16€/kWh) τότε μπορούμε να εκτιμήσουμε πως «κάψαμε» περίπου ένα 50άρικο για τα 730 χλμ. που διανύσαμε.

Σύμφωνοι, το ταξίδι με ένα ηλεκτρικό όταν ταχυφορτίζεις σε δημόσια σημεία δεν είναι τόσο φτηνό όσο στην πόλη και το κόστος κυμαίνεται στα επίπεδα ενός οικονομικού ντίζελ. Ωστόσο, στην περίπτωση τακτικών προορισμών, όπως στο εξοχικό, στο πατρικό στο χωριό κ.α., μπορεί να τοποθετηθεί ένα wallbox ή ακόμη και να γίνει φόρτιση στο σπίτι αν το ηλεκτρολογικό δίκτυο είναι ισχυρό για μια φόρτιση όλο το βράδυ και να πάρεις π.χ. 100 χλμ. Το δικό μου έχει παλιό «πίνακα» και ακόμη και με τις βασικές συσκευές σε λειτουργία έπεφτε η ασφάλεια.

Συμπέρασμα: Το ταξίδι με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι πολύ ευχάριστο. Έχεις αθόρυβη κύλιση, άμεση επιτάχυνση και αδιάκοπη ροή ισχύος. Το μόνο άγχος είναι η αυτονομία την οποία μπορείς να ξεπεράσεις στο παρθενικό σου ταξίδι. Από εκεί και πέρα χρειάζεται υπομονή στη διαδικασία φόρτισης.

Η DC είναι μία πολύ καλή λύση, αν και ακριβή, και στο μέλλον τα σημεία άνω των 50 kW θα προσφέρουν ακόμη πιο σύντομη φόρτιση. Το θέμα όμως είναι να υπάρχουν αρκετά διότι σε μία περίοδο αιχμής και όσο περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν θα δημιουργούνται ουρές αναμονής.

Κάτι που θα βελτιώσει τους χρόνους φόρτισης είναι και οι απλοί AC φορτιστές 22 kW. Προς το παρόν ένα ηλεκτρικό που σέβεται τον εαυτό του θα πρέπει να έχει onboard φορτιστή 11 kW. Στο μέλλον τα ηλεκτρικά με onboard φορτιστή 22 kW θα σορτάρουν ακόμη περισσότερο την διαδικασία.

Τέλος, το ιδανικότερο σενάριο είναι να υπάρχει στο σημείο του προορισμού ένα Wallbox φορτίζοντας και γρήγορα και με το φτηνότερο οικιακό τιμολόγιο, ειδικότερα όταν υπάρχει και νυχτερινό.

Αν θα πήγαινα ξανά στο χωριό με ηλεκτρικό; Ναι, αμέ! Αρκεί να έχει μία μεγάλη αυτονομία όπως της Mustang Mach-E και να έχω τα χρονικά περιθώρια να ταχυφορτίσω…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Να μειώσετε την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος τις ώρες αιχμής μας λένε , ώστε να επιδοτούμε ακριβά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (για όσους έχουν οικονομική άνεση ) που κινούνται με ακριβό ηλεκτρικό ρεύμα καταλάβατε το δούλεμα ή να το κάνουμε κέρματα ..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!