NEAPINED

Γιατί έφυγε η Tesla από την Ελλάδα;

«Μπορεί να ξαναγεννηθεί ο κλάδος της βιομηχανίας συναρμολόγησης οχημάτων στην Ελλάδα», όπως τονίζει σε αποκλειστικές του δηλώσεις στο Caroto.gr ο Καθηγητής Οικονομικών Δημήτρης Μάρδας.

Στο δεύτερο μέρος των δηλώσεων με τον καθηγητή οικονομικών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Δημήτρη Μαρδά τον ρωτήσαμε αν μπορεί η Ελλάδα να αποτελέσει ένα παράδειγμα – πιλότο για να προσελκύσει επενδύσεις στο μέτωπο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο κ. Μαρδάς αφού διευκρινίζει ότι η Ελλάδα είχε αυτοκινητοβιομηχανία ή ορθότερα βιομηχανία συναρμολόγησης οχημάτων υπογραμμίζει ότι μπορεί αυτή η βιομηχανία να ξαναγεννηθεί, όπως και άλλοι κλάδοι που χάθηκαν. Ήδη κάποιοι στη χώρας μας ασχολούνται με αυτήν την δραστηριότητα αλλά σε μικρή εμβέλεια, αναφέρει ο κ. Καθηγητής.

Στην ερώτηση γιατί μέχρι τώρα δεν έχει ευοδωθεί καμία τέτοια πρωτοβουλία και με φόντο την υλοποίηση επενδύσεων της γερμανικής Next.e.GO Mobile στη Βουλγαρία και τη Βόρεια Μακεδονία ο κ. Μαρδάς τονίζει τα εξής:

Για τη Next.e.GO Mobile σημειώνει πως είναι σκόπιμο να ερωτηθούν οι αρμόδιοι υπουργοί. «Ο καθένας μας έχει τα ακούσματά του, πλην των επισήμων εκδοχών, για τους λόγους που ερμηνεύουν την απομάκρυνση επενδυτών που σκέφτονται να έρθουν στη χώρα ήρθαν, αλλά τελικά έφυγαν. Κάποιοι λοιπόν έρχονται και ακολούθως μετά τις πρώτες επαφές και συζητήσεις φεύγουν», σημειώνει ο κ. Μάρδας.

Δεν είναι οι υψηλοί φορολογικοί συντελεστές αιτία που φεύγουν οι επενδυτές από την Ελλάδα

Στο σημείο αυτό ο κ. Μάρδας επισημαίνει ότι για τη μη έλευση επενδυτών στην Ελλάδα δεν ευθύνονται μόνο οι φορολογικοί συντελεστές, αναφέροντας τα εξής: «Όποιος προτάξει ως κύρια αιτία τους σχετικά υψηλούς φορολογικούς συντελεστές, τότε έχει λάθος αντίληψη για τα εμπόδια που υφίστανται και που διώχνουν προσπάθειες που έρχονται. Όταν κάποιος αποφασίσει να επενδύει στην Ελλάδα, γνωρίζει καλά από πριν το φορολογικό της καθεστώς και πολλά άλλα».

Γιατί έφυγε η Tesla από την Ελλάδα;

Εστιάζοντας στις αιτίες που η Ελλάδα διώχνει τους επενδυτές ο κ. Μάρδας αναφέρει ότι μπορεί να γνωρίζουν τι ισχύει με τη φορολογία, ωστόσο δε γνωρίζει όμως πολλά εμπόδια μη φορολογικού χαρακτήρα που προτάσσονται μόλις πατήσει το πόδι του εδώ. Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν το 2015 η Tesla εξέφρασε ενδιαφέρον για επένδυση στην Ελλάδα, ωστόσο αφού έκαναν τη σχετική έρευνα και είχαν τις πρώτες επαφές, έφυγαν, αναφέρει ο κ. Μάρδας.

«Τα ενδιαφερόμενα στελέχη της TESLA γνώριζαν τα πάντα για τα φορολογικά βάρη για εκείνα της κοινωνικής ασφάλισης και οτιδήποτε σχετικό. Έφυγαν για άλλους λόγους. Και δεν είναι οι μόνοι φυσικά. Δεκάδες τέτοια παραδείγματα φυγής επενδυτών βρίσκει ο κάθε ενδιαφερόμενος», αναφέρει ο κ. Καθηγητής.

Ο κ. Μάρδας υπήρξε αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών από τον Ιανουάριο 2015 μέχρι τον Αύγουστο 2015 στην κυβέρνηση Τσίπρα. Από τον Σεπτέμβριο του 2015 έως και τον Νοέμβριο του 2016 ήταν Υφυπουργός Εξωτερικών στην κυβέρνηση Τσίπρα.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button