NEA

«Συνδυάζω Μέσα, κινούμαι έξυπνα»: Έτσι θα γλιτώσει από το μποτιλιάρισμα ο πολίτης της Αθήνας

Στις δυνατότητες που προσφέρουν οι αστικές συγκοινωνίες για συνδυαστικές επιλογές μετακινήσεων παρουσίασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, σε εκδήλωση που διοργάνωσε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με τη ΣΤΑΣΥ στο Μετρό Συντάγματος, στην αυλαία της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας.

Στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Μετρό Συντάγματος, με φόντο τα μοναδικά αρχαιολογικά ευρήματα, ο Υφυπουργός Μεταφορών έστειλε τα εξής μηνύματα, στο πλαίσιο της φετινής ΕΕΚ με σύνθημα «Συνδυάζω Μέσα, κινούμαι έξυπνα»:

  • η Ελλάδα μπορεί να είναι πρωτοπόρα στη βιώσιμη αστική κινητικότητα,
  • αναβαθμίζουμε τις υποδομές και εισάγουμε νέες σύγχρονες υπηρεσίες κινητικότητας,
  • καθιστούμε ως προτεραιότητα την προσβασιμότητα,
  • καλούμε τους Δήμους να καταρτίσουν Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για να υλοποιήσουν βιώσιμες αστικές παρεμβάσεις σε όλη την Ελλάδα.

Ο κ. Παπαδόπουλος παρουσίασε το σύνολο των δράσεων που έχει αναλάβει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με τους συγκοινωνιακούς φορείς, τονίζοντας τη σημασία της συνέργειας Υπουργείου και Φορέων, αλλά και της συμμετοχής των πολιτών, προκειμένου να διαμορφωθεί ένα περιβάλλον βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

«Από μια εμβληματική γωνιά στο Μετρό του Συντάγματος παρουσιάζουμε το όραμά μας για τις Μεταφορές στο Μέλλον. Ένας περισσότερο ελκυστικός, λειτουργικός και ασφαλής δημόσιος χώρος, με ηπιότερες μορφές αστικών μετακινήσεων και λιγότερο ρυπογόνες», τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος.  

Ο Υφυπουργός Μεταφορών ανέδειξε τις υπηρεσίες που παρέχουν οι δημόσιες συγκοινωνίες στους κατοίκους της πρωτεύουσας με συνδυασμούς διαδρομών, ώστε να αποφεύγουν τη χρήση του αυτοκινήτου, αλλά και να βάλουν περισσότερο στη ζωή τους ήπιες μορφές μετακίνησης όπως το ποδήλατο.

Ειδικότερα, όπως είπε ο Υφυπουργός Μεταφορών: «Στο δίκτυο της ΣΤΑΣΥ υπάρχουν σημεία πρόσδεσης του ποδηλάτου στη Γραμμή 1, στον Ηλεκτρικό, σχεδόν σε όλους τους σταθμούς, αλλά και στο Μετρό σε 17 σταθμούς. Στη Γραμμή 1 έχουν τοποθετηθεί μεταλλικές ράμπες ολίσθησης ποδηλάτων στις σκάλες των σταθμών, που διευκολύνουν τη μεταφορά τους, ενώ σε Μετρό,  Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο και Τραμ επιτρέπεται η μεταφορά ποδηλάτων στους ελεύθερους χώρους των  συρμών. Επιπλέον, η ΣΤΑΣΥ σχεδιάζει την εγκατάσταση φορτιστών ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους χώρους στάθμευσης του δικτύου και διεξάγονται ήδη συζητήσεις με παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας για την πραγματοποίηση ενός σχετικού πιλοτικού προγράμματος». 

Ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε εκτενώς στις ψηφιακές υπηρεσίες που επιτρέπουν στον επιβάτη να αξιοποιεί τις ευκολίες που προσφέρει η τεχνολογία:

 «Με την Athenacard, η αγορά και επαναφόρτιση των εισιτήριων γίνεται διαδικτυακά με εφαρμογή στο κινητό τηλέφωνο είτε μέσα από την ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ, χωρίς να απαιτείται να σταθούν οι επιβάτες στα εκδοτήρια.

Η ανταπόκριση των επιβατών στην υπηρεσία είναι εντυπωσιακή. Τα έσοδα από ηλεκτρονικές χρεώσεις αυξήθηκαν κατά 195,4% φέτος από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο, ξεπερνώντας το 1 εκ. 60 χιλιάδες ευρώ, έναντι 360 χιλιάδων ευρών το αντίστοιχο διάστημα το 2021. Μάλιστα, το 60% αυτών των αγορών αφορά τακτική χρήση των ΜΜΜ, διάρκειας 30 ημερών και περισσότερες από δέκα διαδρομές.

Ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του ΟΑΣΑ είναι διαρκής και σε αυτό το πλαίσιο σύντομα στην ιστοσελίδα θα αναπτυχθεί και η νέα υπηρεσία του εικονικού βοηθού. Πρόκειται για ένα εργαλείο αυτοματοποιημένων ερωταπαντήσεων με ευφυές πρόγραμμα ψηφιακού διαλόγου, που θα αλληλοεπιδρά με τον χρήστη απαντώντας στα ερωτήσεις σε γραπτή γλώσσα».

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button