PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

DS 4 E-Tense 225 [test drive]

Το premium σήμα της Citroen σταδιακά χτίζει το status του και πάει από το καλό στο καλύτερο. Απόδειξη και το νέο DS 4.

Είναι από τις λίγες φορές που ένα αυτοκίνητο τραβά τόσο πολύ την προσοχή στον δρόμο. Κάτι η πλατιά-φαρδιά μάσκα του, κάτι η κουπέ σιλουέτα, κάτι το σήμα που για πολλούς παραμένει ακόμη άγνωστο, και το DS 4 καταφέρνει να ξεχωρίζει στο δρόμο. Τόσο πολύ που θεωρητικά έχει ως αντίπαλους από το κλασικό λόμπι των Mercedes A-Class, Audi A3 και BMW 1 έως τα BMW X2, Cupra Formentor κ.α.

Καταρχήν, το μπροστινό μέρος με τους σχιστούς προβολείς, τους LED… χαυλιόδοντες και το ελκυστικό σκούρο πλεχτό στην κορυφαία έκδοση της δοκιμής μας, αρκούν για να κεντρίσουν το βλέμμα. Μάλιστα, το σχεδιαστικό τμήμα έχει καταφέρει το μπροστινό μέρος να φαίνεται πιο φαρδύ από το πίσω που σβήνει πολύ όμορφα σε ένα εξίσου ελκυστικό πίσω μέρος.

Από το πλάι είναι έντονο το κουπέ στιλ των 4,4 μέτρων με πεντάθυρη πρακτικότητα με τις λαβές να αναπτύσσονται όταν ο οδηγός με το κλειδί πάνω του πλησιάζει το αυτοκίνητο. Αυτό που δεν περνά απαρατήρητο και που δίνει ένα μπόνους απέναντι στον ανταγωνισμό είναι η crossover υπόσταση με το αμάξωμα να απέχει πάνω από 16 εκατοστά (19 εκατοστά στην έκδοση Cross) από το έδαφος.

Κάτι που αξίζει να παρατηρήσει κανείς είναι πως στο σκοτάδι τα LED δημιουργούν ένα πολύ ξεχωριστό αποτύπωμα. Πολύ ξεχωριστό είναι και το εσωτερικό που σφύζει από ποιοτικά πλαστικά και δέρμα. Είναι ότι πιο ποιοτικό έχουμε δει σε γαλλικό αυτοκίνητο και όσο πρέπει να του αποδοθεί ο όρος του premium. Πάντως, ο διάκοσμος είναι πολύ φορτωμένος και το μοτίβο με τους ρόμβους από ένα σημείο και μετά κουράζει.

Όσο για το ψηφιακό κόκπιτ αυτό περιλαμβάνει ένα πίνακα οργάνων 7 ιντσών που τις περιορισμένες του πληροφορίες αναπληρώνει το head-up display. Στην μέση του ταμπλό υπάρχει μία 10άρα οθόνη αφής που έχει καλά γραφικά και είναι γρήγορη στη λειτουργία της. Όσο για το μικρό touchpad των 5 ιντσών στην βάση της κεντρικής κονσόλας, απλά αποτελεί ένα στοιχείο εντυπωσιασμού και μόνο. Θα προτιμούσα να υπήρχαν φυσικοί διακόπτες αντί αυτού.

Στο θέμα των χώρων το DS 4 έχει πολύ καλούς και άνετους με μία θέση οδήγησης που την βρίσκεις πολύ γρήγορα έτσι όπως την επιθυμείς. Και για το μέγεθος και το στιλ του αυτοκινήτου, οι χώροι για τους πίσω είναι ικανοποιητικοί με το πορτμπαγκάζ να είναι στα 390 λίτρα (λόγω των μπαταριών, οι υπόλοιπες εκδόσεις είναι στα 439 λίτρα) και να έχει ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Στο μηχανολογικό υπόβαθρο το DS 4 βασίζεται στην γνωστή πλατφόρμα EMP2 που υποστηρίζει όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης ημιαυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2. Ανάμεσα σε αυτά είναι από τα πιο απλά με ενεργητική διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας και αποφυγή σύγκρουσης έως το σύνολο από κάμερες περιμετρικού ελέγχου και το σύστημα νυχτερινής όρασης που αναγνωρίζει αυτόματα πεζούς.

Όλα αυτά υπάρχουν στην έκδοση της δοκιμής μας που είναι η κορυφαία και είναι plug-in υβριδική με μεικτή ισχύ στους 225 ίππους και ροπή στα 360 Nm. Εδώ ένας turbo 1.600άρης συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ και ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων που περνά την ροπή στους μπροστινούς τροχούς. Όσο για τη δυνατότητα ηλεκτροκίνησης, μία 10άρα μπαταρία προσφέρει για 40+ χιλιόμετρα αθόρυβη κίνηση.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Πως είναι στο δρόμο το DS 4; Εξαιρετικό, θα έλεγα κερδίζοντας τις εντυπώσεις με την κορυφαία ποιότητα κύλισης και το βάθος της ανάρτησης. Το στήσιμο της θα έλεγα πως είναι πιο κοντά για να προσφέρει πολύ υψηλά επίπεδα άνεσης (και παρά τις 19άρες ζάντες) χάρη και στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DS Active Scan που μέσω μίας κάμερας σκανάρει την ποιότητα του οδοστρώματος και προσαρμόζει ανάλογα τα αμορτισέρ. Από τις στροφές περνά εντυπωσιακά σταθερά, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά και όταν εξαντληθούν επεμβαίνουν διακριτικά τα ηλεκτρονικά, ενώ το τιμόνι θα μπορούσε να έχει καλύτερη πληροφόρηση ακόμη και στο σπορ πρόγραμμα.

Στο ταξίδι η πολύ καλή ηχομόνωση κάνει την παραμονή ευχάριστη και ξεκούραστη. Όσο για την κατανάλωση υπολογίστε μία μέση τιμή στα περίπου 6 λίτρα/ 100 χλμ. Φυσικά, το νούμερο αυτό στις μικρές διαδρομές μπορεί να είναι πολύ μικρότερο αν έχετε την μπαταρία φορτισμένη (στο μενού υπάρχει επιλογή διατήρησης του αποθέματος ή της φόρτισης από τον βενζινοκινητήρα).

Σχετικά με τις επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δλ., τελική στα 233 χλμ./ώρα) δεν θα ζητήσεις κάτι περισσότερο από αυτό που προσφέρουν οι 225 ίπποι που παράγονται αρμονικά από τα δύο μοτέρ. Το μόνο που παρατήρησα και που μπορεί να αποτελεί μεμονωμένο συμβάν, είναι κάποιες ελάχιστες φορές η απότομη εμπλοκή της μετάδοσης κατά την πρώτη εκκίνηση από στάση. Όσο για εκτός δρόμου διαδρομές, όχι δεν δοκίμασα να μπω σε χωματόδρομο, όπως άλλωστε και οι περισσότεροι που θα επιλέξουν το DS 4.

Ένα κομψό crossover με στιλ που αρέσει, που προσφέρει πολύ υψηλά επίπεδα άνεσης και που ακούγεται σαν μία καλή εναλλακτική. Σίγουρα, την εξεζητημένη και ακριβότερη PHEV έκδοση της δοκιμής μας (από 47.200€) θα την επιλέξουν κυρίως εταιρικά στελέχη. Από εκεί και πέρα το βασικό DS 4 με τον 1.2 PureTech των 130 ίππων ξεκινά από τις 31.900€ και το DS 4 Cross από τις 36.600€. Αξίζει να του ρίξετε μια ματιά, αν θέλετε κάτι το διαφορετικό από το ειωθότα…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων DS AUTOMOBILES

DS 4 E-Tense 225 Plug-In Hybrid – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,0 x 85,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 133 kW (181 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 3.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση, άμεσος ψεκασμός
ΑΠΟΔΟΣΗ
Συνδυασμένη απόδοση 225 PS / 360 Nm
ΗΛΕΚΤΡΙΚO ΜΕΡΟΣ
Ηλεκτροκινητήρας  Μπροστά -> Ισχύς: 81,2 kW, Ροπή: 320 Nm, Τάση: 300V
Συστοιχεία μπαταριών Λιθίου-ιόντων, Χωρητικότητα: 12,4 kWh (net: 9,9), φόρτιση από 1,7 ώρες (7,4 kW) έως 3,4 ώρες (3,7 kW)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,7 sec
Τελική ταχύτητα 233 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 0 lt για τα πρώτα 55 km (με φορτισμένες μπαταρίες),
2-3 lt για τα πρώτα 100 km (με φορτισμένες μπαταρίες),
6-7 lt/100 km (σε μεικτές συνθήκες κίνησης με χαμηλό φορτίο μπαταρίας)
Ηλεκτρική: 20 kWh/100 km
Τυποποιημένη 1,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) Μεικτή: 615 km
Ηλεκτρική: 48 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 30 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiSportContact5, 215/55 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.400 x 1.830 x 1.470 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.600 / 1.605 mm
Μεταξόνιο 2.675 mm
Χώρος αποσκευών 390 lt
Απόβαρο 1.728 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 47.200€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!